• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2010-02-09 13:02:35 följande:
    HAHHAHAHA! Tack för dagens skratt!Mitt i eländet.
    Har du också det eländigt i livet idag? Eller är det mer det kollektiva eländet som du sypmpatiserar med?
  • MittiPrickBrud

Jag tittar in och tar emot de kramar som ligger utspridda lite här och var i tråden! Ni är så fina, kära tanter.

Idag är det liiite bättre men jag bor just nu i ett eget litet mörker. Mycket funderingar på vad som blivit av livet och allt jag inte gjort som jag velat osv. Min sjukdom gör ju inte saken bättre, när jag hamnar i skov som nu, så känns allt botten.

Idag har jag möte på stan så jag ska iväg nu. Det är bra, en av de saker jag gör för att komma igång igen och hitta ngt som kan kallas "framtid".
    Jag är en av dem som farit illa av de nya sjukrelgerna och ni ska veta att det inte är roligt då man verkligen kämpar sitt yttersta med både sin sjukdom och sin önskan att komma tillbaka. Hittills är det mest motgångar men som sagt , idag ett positivt möte på agendan.

kramar alla!

• passionsblomman

Nej jag tänkte mest på Aletas tak-elände.
    Allt annat elände kan få åka med i den given också för den delen.

Mitt enda minus idag är att sambon sket i att tända i pannan när ha steg upp i morse, så när jag kom upp var det 12 grader i köket! "Vadåååå, det är väl inte så kallt här?"

NÄHÄ!!!

Usch! Jag hatar att frysa och nu när vi kör den här detoxkuren så fryser man av det redan till att börja med.
    Nu eldar jag som bara den för att få upp graderna på mer nomala temperaturer, men vet ju att det kommer att ta lång tid innand etär uppe i de 18-20 grader jag vill ha.
    Jämfört med om han redan hade eldat.Då hade det varit hyfsat varmt här nu.

Soldemor skrev 2010-02-09 13:06:18 följande:
    Har du också det eländigt i livet idag? Eller är det mer det kollektiva eländet som du sypmpatiserar med?
  • lillabruden

kommer snabbt förbi med ett litet tant-tips!

när disktrasan är snuskig o illaluktande;
    koka upp vatten i vattenkokaren, häll upp i en skål o i med lite diskmedel. Släng i trasan o kör runt med diskborsten lite, töm ur o skölj igenom.

(jag använder microfiberduk som disktrasa... )

• Cantaton

Åh 12 grader är inte kul! Vi kom hem från fjällen en gång och pannan hade lagt av medan vi var borta. Då var det 12 grader. Burr... Vi har åtminstone haft typ 17 grader inne i vinter.

• Soldemor

Jag skall nog inte säga något, vi brukar komma på vår panna när den lagt av, för då har vi sisådär 15 grader i huset, inte så mysigt det heller. Men 12 är värre, tre grader gör mycket när det är så låga temperaturer.

• Fjosok
    lillabruden skrev 2010-02-09 14:41:07 följande:
    kommer snabbt förbi med ett litet tant-tips!när disktrasan är snuskig o illaluktande;koka upp vatten i vattenkokaren, häll upp i en skål o i med lite diskmedel. Släng i trasan o kör runt med diskborsten lite, töm ur o skölj igenom.(jag använder microfiberduk som disktrasa... )
    Farmor kokade dom i en kastrull
  • Fjosok

PÅ tal om nada, bakelsen på min presentationsbild ska in på fix nu (för stor över axlarna) och sedan är det snart dax, två veckor till vigsel. Inte illa för ett par som träffades i augusti ...

Hoppas du inte fryser bort blomman, låter kallt ...

• Aleta

Brrrrrrrrrrr Blomman! på med ugnen och öppna luckan.

Lycka till på mötet Mittiprick!

Fjosok, två veckor, det är ju jättesnart, ska du gå på vigseln, eller till och med festen?

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången