• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Aleta

Just det1

Cantaton skrev 2010-02-08 21:52:50 följande:
    Aleta, så du ska göra ett inomhus-isolerings-arbete istället för ett utomhus-halka-runt-på-taket-arbete?
  • MittiPrickBrud

Är det meningen att livet ska se ut såhär...?

• Aleta

Nej, vad har hänt?
    Det låter som om du behöver pysslas om.
    Jag skickar en kram i alla fall.

MittiPrickBrud skrev 2010-02-08 22:29:34 följande:
    Är det meningen att livet ska se ut såhär...?
  • MittiPrickBrud

Tack och tack!
    Jag är lite ledsen i ögat ikväll, mår dåligt och känner mig trött på att må dåligt.. Det är mycket nu, kan inte berätta allt här och nu. En dag i taget. Nu läggdags. kram

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-02-08 20:27:25 följande:
    Villemoa* kramar tillbaks*Aleta, HUR går det??? Med snön och läckan alltså? *orolig*Bruttan, ja var snäll och planera er semester och hojta till om när jag ska sätta en stor ring runt "Bruttan med familj kommer" i almanackan! (jag har förvarnat sambon och han tycker det ska bli skitkul)

Ser ut att bli mitten av augusti
    Letar vilt efter olika färjealternativ där vår asstora husvagn ryms

• Bobou

Jag är också lite ledsen ikväll. Imorgon åker jag hem till Sverige igen.

Det borde vara lättare nu än när han åkte hit; då visste jag inte när vi skulle ses igen och nu vet jag att det bara är två månader kvar tills han kommer hem. Samtidigt är jag mer medveten om att det inte är säkert att det räcker att man tycker om varandra för att hålla ihop förhållandet över stora avstånd och tidsrymder. Det har ju gått bra hittills, men... inte helt självklart alla gånger.

Får jag bara komma hem till min egen trygga säng kommer livet att te sig ljusare, det vet jag, men just nu känns det riktigt jobbigt faktiskt. Gå upp imorgon, ta bussen in till stan, ta tåget ut till flygplatsen, checka in, vänta i två timmar (varför de nu vill att man gör det), flyga i massor av timmar... Tungt, tungt, tungt.

• dfk

Jag vill slänga ut massor av kramar till alla som är ledsna eller bara behöver det!!!

Bobou, förstår att du inte vill lämna pojkvännen och åka hem till Sverige. Hoppas att du får njuta av denna dag och att resan hem går bra ändå.

Cantaton, det är inte meningen att man ska må sådär dåligt för ett jobb.Visst, kan man vara less till och från ibland på jobbet och känna att man vill vara någon annanstans, men det är ju övergående om det är ett bra jobb. Det här låter mer som du har riktig ångest över jobbet och att du blir riktigt dåligt bemött och behandlad!
    Bra att du får stöd av projektsamordnaren.

Mittiprick, finns här om du vill "prata"!

Sonja, det verkar som att ni har haft det väldigt mysigt och trevligt!

Aleta, det är bra att du får lite råd på vägen. Ska man inte sätta dit "torkar" också som står och går och torkar ut fukt?
    Vet att man kan använda det i badrum om det har blivit mögel eller fuktskador.

Soldemor, jag kopplar inte ihop Ängla-mässa med död, men det finns säkert andra som kan göra det.
    Visst får man dammsuga som en galning när man har långhårskatt!
    Jag kan dammsuga en dag, men nästa dag ligger det ändå hårbollar i hörnen... Jag misstänker starkt att jag är slarvig med att borsta dom varje dag.

Känner mig själv helt luddig i hjärnan. Som att man är i ett vaccum eller nåt. Men det ska nog släppa snart när morgontröttheten går över. Är så seg på morgonen!

• Soldemor

Kjell Präst skrev 2010-02-08 11:14:49 följande:

Ja, uppriktigt sagt var min första tanke också att det handlade om döda barn. Men jag är ju störd på andra sätt också, så det kan ju vara därför
    Det är verkligen intressant hur olika vi tänker och associerar!
  • Soldemor
    Cantaton skrev 2010-02-08 11:30:08 följande:
    Varför sitter jag och mår dåligt på detta ställe när andra tycker att jag är så mkt mer värd? Ni vet erbjudandet jag fick förra veckan och tackade ja till - det är precis vad jag kan tänka mig att göra, på de tider, med den lönen osv... Och nu fick jag frågan om att jobba med en stödgala för Haiti - visserligen ideellt såklart, men i en känd persons regi och återigen på mina villkor - så mycket jag kan och vill, så det ger möjligheter.
    Gör det! Ta alla roliga chanser så mår du bra! Det är viktigt!
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången