• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Aleta

Jag googlar och googlar, har bara hittat en privatperson som lagt ut en annons. Alla taksnöröjare verkar finnas i Stockholm.

• Aleta

Skador som kommer utifrån pga av regn och snö går ej på försäkringarna. Det gäller att se över sitt tak.
    Jag vet inte om vi törs eller klarar av att röja taket själva, det är jättehögt och jättestort.

• Aleta

Tack Passionsblomman, men törs man anlita en privatperson, tänk om han ramlar ner, man måste väl vara minst två?
    Hittar jag inget så ringer jag kommunen, de måste väl ha någon som tar bort deras snö på taken?

Fjosok, alltid trist att känna sig deppig. Har du testat att äta lite godis? Helst choklad? Det tycker jag hjälper lite.

Oj då, har ni brutit helt nu I'm yours?

• passionsblomman

Ni får INTE hålla på själva om ni inte har linor och sådant där! Det är livsfarligt!

Plåtfirmor och sådant tror jag skottar tak ibland. Och kanske kan du kolla med sotardistriktet vilka de vet om?

Kommunen har kanske något journummer?

*försöker tänka till*

• Aleta

Tack Passionsblomman!
    Imorgon ringer jag sotaren, plåtfirmor och kommunen!

• Fjosok

Aleta: Skulle just säga att jag hoppas ni har säkerhetslinor. Den lösningen du just skrev lät bra.

Nja, deppigheten är tillfällig. Är väl på grund av en del påhopp. Men jag börjar vänja mig. Är bara hopplös att ta åt mig av allt ...

• passionsblomman

Åh vad jobbigt det här Aleta! Fy tusan, jag känner med dig. Det är ju en mardröm med vatten som rinner in. HOPPAS ni får snabb hjälp och att ni kan hitta var det letar sig in någonstans!

• Fjosok

Kan dock säga att denna visan gjorde mig gladare

Av alla "turkhits" så är detta den bästa. Jag skrattar så tårarna sprutar!

• Aleta

Fjosok -

Mamma sa precis att man kanske inte kan gå på skiffertak utan att det behövs en gigantisk lift. Någon som är skiffertaksexpert?

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången