• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Aleta

Host, host, nu har jag varit och rivit i den gamla isoleringen. Ja i Gullfibret, den riktigt gamla ligger under och det är jord. (Sa jag att huset är gammalt?).
    Eländes, elände, det är fullt med is, så när den tinar kommer det att börja rinna igen. Vi har lagt på en superabsorberande duk som mamma hade liggande hemma. Den ska enligt uppgift suga upp 5 liter. Alltid en början. Fläktar vet jag inte om vi törs ha på vinden, det skulle lätt kunna börja brinna, torrt och dammigt som det är i övrigt däruppe.
    Hoppas att huset klarar sig igenom det här och så får man försöka göra en permanent lösning i vår/sommar. (Eller också glömmer man bort det tills nästa gång om tio år. )

Bobou, trist att behöva åka hem, hoppas att resan går bra.

Soldemor, jag tänker nog tyvärr också på änglabarn som det heter på Famijeliv. Synd egentligen, det låter ju väldigt vackert med änglamässa.

• Soldemor

Ja, det blev en mycket bra mässa med många glada fd dopbarn. Så fort de växer! Vad äter barn nuförtiden? Någon sort super-växa fort-välling?

Städningen tog tid och är inte färdig ännu! Det blev så mycket plock på vägen och rädda katter som behövde tröstas lite! Men pälstussarna försvann, iaf för stunden.

Det känns som om det behövs massor av tröstande och stärkande kramar här:

* kramar om alla som känner behov av det*

Tack för era synpunkter om mässans namn. Vi får väl diskutera det när det närmar sig nästa år.

• Soldemor

Nu har jag hittat ett nytt hus! Det är jättefint inuti - och rosa utanpå! *suckar hänfört*

M a o böjrar projekt "övertala maken att åka visning*

• Sonja68

Solde; spännande med hus
    Ja, det är bara att sätta igång och övertala. När är visningen?

Min lillskrutta var hostig igår (rejält så där så hon nästan spydde) och lite grann i morse, så jag håller henne hemma idag med. Maken löser av vid lunch.
    Hon har inte hostat nåt nu på en och en halv timme, och hon är själv helt övertygad om att hon är frisk nu och ska på slalomträning ikväll...

• Soldemor
    Sonja68 skrev 2010-02-09 10:49:03 följande:
    Solde; spännande med hus Ja, det är bara att sätta igång och övertala. När är visningen?
    På söndag...
  • Soldemor
    Cantaton skrev 2010-02-09 11:09:38 följande:
    Nu har jag varit och styrketränat. Skönt.
    Heja Canttant, kämpa på!
  • Cantaton
    Om två timmar ska jag träffa ett brudpar, dessförinnan ska jag städa och öva lite. Mamma jobbar inom hemtjänsten och en av hennes "klienter" fyller 80 idag och jag har lovat att sjunga några sånger för honom på festen ikväll.
  • Aleta

Kul med husvisning Solde!

Förresten så har de en stor vattenskada på dagiset så jag passade på att höra med experterna som var där. Fram med hacka och hacka loss jord/is-lagret, i med ny isolering och ta bort isen från taket.
    Mamma hade redan listat ut det när jag kom hem, men vi har modifierat det till: Hacka loss jord/is-kakan från vinden och sedan dit med ett tätt plastskikt och massor med material som kan suga upp vattnet som kommer in. Om man kollar och byter uppsugningsmaterialet borde det funka tills isen har tinat tycker vi. (En slags gigantisk takblöja. )

• passionsblomman
    Aleta skrev 2010-02-09 12:46:09 följande:
    (En slags gigantisk takblöja. )
    HAHHAHAHA!

Tack för dagens skratt!
    Mitt i eländet.
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången