• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Heloise

ingen aning, jag har ju mest skällt på kissarna. Idag var det dags för kisseklippning. Jag är inte populär här hemma.

Såg en rolig om än väldigt ironisk sak på Twitter.

"No woman will ever be truly satisfied on Valentine's Day because no man has a chocolate penis wrapped in money that ejaculates diamonds. "

• Soldemor
    Heloise skrev 2010-02-09 16:51:13 följande:
    ingen aning, jag har ju mest skällt på kissarna. Idag var det dags för kisseklippning. Jag är inte populär här hemma.Såg en rolig om än väldigt ironisk sak på Twitter."No woman will ever be truly satisfied on Valentine's Day because no man has a chocolate penis wrapped in money that ejaculates diamonds. "
    Vad är det du klipper, klor eller tovor? Fast inget brukar vara nämnvärt populärt...
  • Heloise

päls

Jag klipper ner mina katter helt, eftersom de har massiva mängder päls och eftersom jag inte ställer ut så kan jag lika gärna klippa ner dem. Jag vet att det är tabu, men jag har hellre glada kissar som ser ut som små tjocka lejon än ledsna fina pälsiga perserkissar.

• Soldemor
    Heloise skrev 2010-02-09 17:01:08 följande:
    päls Jag klipper ner mina katter helt, eftersom de har massiva mängder päls och eftersom jag inte ställer ut så kan jag lika gärna klippa ner dem. Jag vet att det är tabu, men jag har hellre glada kissar som ser ut som små tjocka lejon än ledsna fina pälsiga perserkissar.
    Ja, varför plåga dem med pälsuttrassling och att de får i sig hårbollar om du ändå inte ställer dem? När Amaretto haft för bråttom på lådan och det hänger stenhårda små gevärskulor i hans byxor, är det nästan lite frestande att ta fram saxen, men bara lite, för hans byxor är så fina...

Nu skall jag åka och förbereda för mina konfirmander, och i morgon har vi premiär för stick-café! Yes, det skall bli spännande och se om det kommer någon!
  • passionsblomman

Jag kokar också disktrasan i en kastrull. Det är ju plättlätt. Sedan när de ändå får sparken från köket, använder jag dem till toan. Därefter går det utmärkt att tvätta dem i 90 grader och ha dem till samma toa flera gånger. Och även till annan brutalt skitig städning. Så när de väl kastas har de tjänat många gånger om.

Nu är det btw varmt och skönt här, jag har eldat som en tok, så det bara sprutar värme från elementen. Nästan 20 grader i sovrummet nu. Nitton i köket.
    Sambon ringde hem och berömde hur jag fått till soppan idag-idag innehåller den fisk för det är fisk+ soppa idg så jag gjorde en kombo- så han är förlåten. (bara han inte gör om sitt misstag...)

Förresten så klantade jag mig själv iförrgår så han fick en jättejobbig start på dagen. Jag tittade fel i almanackan och påstod att han började 11.30 igår. Men det var idag han gjorde det. Igår började han 06.30. Stackarn! De ringde ju såklart och väckte honom och sådana uppvaknanden är HEMSKA. Men jag rusade också upp och fick fram matlådesoppan iallafall. Och kl 7 var han på plats på jobbet.

• didis

Min mormor kokade alla underkläder i kastrull! Hur många dagar hon hade använt dem innan de bedömdes som "kokredo" vågar jag inte tänka på (lilla mormor, frid över hennes minne)

Fjosok skrev 2010-02-09 15:11:31 följande:
    Farmor kokade dom i en kastrull
    Jag har inte så många tröstens ord att komma med men lägger huvudet på sned och skickar fram en äppelkaka. Stora öron kan jag också bidra med...

Annars har jag haft den tråkigaste timmen i mitt liv idag. *SNAAARK!* föreläsning om microbiologin i en tandköttsficka, hur kul är det på en skala?? Speciellt som jag inte kommer att se någon annans tandköttsfickor än mina egna framöver!
  • passionsblomman
    didis skrev 2010-02-09 18:20:22 följande:
    Min mormor kokade alla underkläder i kastrull! Hur många dagar hon hade använt dem innan de bedömdes som "kokredo" vågar jag inte tänka på (lilla mormor, frid över hennes minne)
    Hahaha!
    Huga!
  • dfk

Didis, urk! Men så gjorde man ju på den tiden. Rent blev det allt!

Passion, vad är det för goda soppor ni äter?

• didis

Soppa gäller för mig idag eller överkokta snabbmakaroner. Och rikligt med Ipren.

Tidigare idag fick jag nämligen akut käkledsinflammation. Det är minst 10 år sedan senast, jag hade glömt hur jobbigt det är.

Tur jag har nära till hjälpen på jobbet om det skulle behövas i morgon.

• passionsblomman
    Usch då! Det lät himskans ont!
    didis skrev 2010-02-09 19:48:39 följande:
    Soppa gäller för mig idag eller överkokta snabbmakaroner. Och rikligt med Ipren.Tidigare idag fick jag nämligen akut käkledsinflammation. Det är minst 10 år sedan senast, jag hade glömt hur jobbigt det är.Tur jag har nära till hjälpen på jobbet om det skulle behövas i morgon.
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången