• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Cantaton

Jag har inte heller nån pension att tala om. Det jag fått hittills baseras typ på studiebidrag. Yes! Fast jag hoppas ju att jag har långt kvar till pension om man ser det så...

• passionsblomman

Fy fasen, jag vet hur det är!

Nu sedan vi blev två och sambo och därmed har gemensam ekonomi, så har vi dock varit stenhårda med att vi SKA klara de där hundralapparna (jag spar 200:-/mån) för att jag ska ha NÅGOT iallafall. Min sambo har jobbat sedan länge och dessutom redan pensionssparat en massa år, så vi la ner hans sparande och körde på bara mitt istället. Eftersom jag både varit långtissjukskriven och var arbetslös med riktigt usel a-kassa när vi fick barn, så var jag också hemma läge med sonen. Det gjorde det ännu mer självklart att jag skulle ha ett pensionssparande.

MittiPrickBrud skrev 2010-02-10 22:28:53 följande:
    ...min med passionsblomma! Men jag sparar inte , kan inte det just nu!
  • Panzerfaust
    dfk skrev 2010-02-10 14:52:55 följande:
    Hallå på er alla!Snart ska jag till banken och få bra råd kring min pension.Visst det kommer dröja innan jag kommer dit, men jag vet "nada" om detta! Känns nästan pinsamt men nu ska jag få allt förklarat för mig. Jag vet ju att den består av tre delar, privat sparande, från staten och från tjänstepensionen som arbetsgivaren sätter in. Men sen vet jag inte hur man ska välja ett bra val. Pensionssparar ni privat förresten?
    Jag vägrar pensionsspara, vad har man för glädje av extrapengar när man är 65?
  • Soldemor
    Heloise skrev 2010-02-10 13:34:08 följande:
    Nej det förstår jag kan bli svårt . Jag menade om det fanns ngr passande bibelcitat rent generellt.
    Ps 90:12
    Ps 31:15-16
    Ps 73:23-26
    Joh 11:25
    Rom 8:38-39
    Joh 10:27-28
    Joh 14:1-6

Några av mina begravningsfavoriter...
  • Soldemor
    dfk skrev 2010-02-10 14:52:55 följande:
    Pensionssparar ni privat förresten?
    Jag gjorde innan jag började att läsa, men nu är det svårt att komma igång igen...min bankkvinna är på mig med jämna mellanrum.
  • Sonja68

Tre män satt och skröt över vilka uppgifter och krav de hade på sina fruar. Den första mannen hade gift sig med en kvinna från östkusten och han hade bestämt ställt krav att hon skulle sköta disken och städa huset.
    Det tog ett par dagar utan att han såg något, men på tredje dagen kom han hem till ett rent hus med disken diskad och undanställd.

Den andra mannen berättade att han hade gift sig med en kvinna från Skåne. Han hade gett frun tydliga order att det var hennes uppgift att sköta all disk, matlagning och städning.
    Första dagen såg han inga resultat, andra dagen såg han att det blivit lite bättre. Tredje dagen såg han att huset var välstädat, disken klar och det stod en vällagad middag på bordet.

Den tredje mannen hade gift sig med en kvinna från norra Sverige. Han hade sagt till henne att hennes plikter var att hålla huset välstädat, diska, klippa gräsmattan, sköta tvätten och varm mat skulle stå på bordet varje dag.
    Han sa att första dagen såg han ingenting, andra dagen såg han heller ingenting. På tredje dagen hade svullnaden lagt sig såpass att han kunde se lite på ena ögat. I alla fall nog för att fixa en macka och fylla diskmaskinen.

Godmorgon alla!

• Sonja68

Igår var jag redo att ge maken ett sånt blåöga som nämns i historien ovan

• passionsblomman

Sonja, men eftersom han inte fick något blåöga så kunde han alltså både göra mackor och fixa diskmaskinen själv idag OCH han gav dig dessutom kaffe på sängen visst? *ironin flödar*

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången