• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

Sonja
    Enkel matematik, fick du fram budskapet?

• Ninnnis

Jag lovar att ta en offpistrunda åt dig

lanovia 08 skrev 2010-01-21 08:08:55 följande:
    Sist vi pratade din skidresa slutade det med att jag satt och kollade på Sälens pistkartor. Vaddå jag sugen på att åka skidor??
  • Ninnnis

Jag förstår att du är rastlös och trött på samma gång, Lanovia. Du har ju trots allt BF om två ( ) dagar... Funkar det inte att simma då? Eller kanske en långsam promenad? Eller så skiter du i det och lägger dig på sofflocket

• lanovia 08

Tack! Det var snällt, så kan jag leva på det tills dess att vi får åka nästa år.
    Håller redan på att planera med min familj att åka om ett år. Det är bra för då är farmor med och hon åker inte skidor = mer än gärna barnvakt.

Ninnnis skrev 2010-01-21 08:17:47 följande:
    Jag lovar att ta en offpistrunda åt dig lanovia 08 skrev 2010-01-21 08:08:55 följande:
  • Sonja68

Godmorgon!
    Jag tror det gick fram, för jag fick en puss på morgonen innan han åkte iväg. Utan att behöva be om det. Han meddelade dessutom att träningen på fredag är inställd,¨så jag kan gå och träna själv om jag vill Gäller bara att hitta nåt pass. Har bokat in mig på 30 min. spinning på lunchen på fredag, men är ju glad om jag kunde göra nåt annat, direkt efter jobbet t.ex. Det blir så stressigt på lunchen. Och stress behöver jag minska ner på i mitt liv.

När jag läser vad jag skrev om mina flickor, att de syns och hörs, så låter det som att de är gapiga och såna där tjejer som kör över andra, typ som i Blompojkens klass. Men det hoppas jag verkligen att de inte är. Lärarna på skolan och förskolan säger tvärtom att de är måna om andra, empatiska, men att de tydligt visar när de tycker något är fel. OCH när något är roligt och bra! De räds inte att stå på sig. De är ofta de som tar initiativ till lek. De pratar och tar kontakt med vuxna utan att vara rädda. Det var mer så jag menade.
    Jag skulle bli bedrövad om det visade sig att de är "mobbare"... Eftersom jag själv var utsatt för mobbing hela låg- och mellanstadiet så är jag rädd både för att mina barn ska bli mobbade, men även att DE ska vara de som mobbar. Det vore minst lika illa

Ninnis; fjällsemester Liiiite avis är jag.
    Hoppas ni får en superfin vecka (visst var det en vecka ni skulle vara?)!
    Vi har bokat hemavan ett veckoslut tors-sön i mitten av februari, tillsammans med en massa ryska vänner som kommer på besök. Vi har hyrt två stora hus ! Längtar....

Ikväll har T slalomträning och jag funderar på att ta med lilla K:s längdåkningsskidor så kan hon träna längdåkning på spåret som är alldeles vid skidbacken. Eller så blir det pulka

• lanovia 08

BF om två dar är ju inte riktigt sant, eller det beror sig på om man frågar barnmorskan eller Villemoa.

Promenad har ju funkat det sista, tills ryggen börja krångla i går igen. Antar att underlaget gör att jag spänner mig för mkt. Men nu har det snöat så nu kanske det går bättre igen.

Simma kan jag förmodligen göra utan problem. Är bara jag som blivit nojjig. ¨Då slemproppen gett sig (sorry för ev äcklig info) och efter att vi var på kontroll för ev vattenavgång så vågar jag liksom inte riktigt, är rätt för infektion.

• lanovia 08

Sonja, hur kan du vara avudnsjuk på fjällsemester? Du bor ju mitt uppe i det.
    Jag blir avvis när jag läser om slalombacke och skidskola mitt i veckan. Det är ju sådan man går den veckan man är och åker skidor.

vad gäller dina flickor var det nog ingen som missförstod dig. Inte jag ialla fall. Det är väl underbart att flickorna vågar hålla sig framme.

• Sonja68

lanovia 08 skrev 2010-01-21 08:28:57 följande:

Sonja, hur kan du vara avudnsjuk på fjällsemester? Du bor ju mitt uppe i det. Jag blir avvis när jag läser om slalombacke och skidskola mitt i veckan. Det är ju sådan man går den veckan man är och åker skidor. vad gäller dina flickor var det nog ingen som missförstod dig. Inte jag ialla fall. Det är väl underbart att flickorna vågar hålla sig framme.
    Jo, visserligen bor vi fantastikst bra här, men slalombacken här i kommunen är inte speciellt stor. Jag åker inte i den själv, för det ger liksom inget. Men den är perfekt för nybörjare och barn, så det är förstås en enorm tillgång!
    Närmsta backe som JAG tycker är värd att åka till är 15 mil härifrån. Men det är ju inget för en Norrlänning. Vi brukar åka iväg över dagen bara dit Åker på morgonen, packar med termosar och mackor, äter lunch där och sedan hem på kvällen. Middag hos mina föräldrar, för vi passerar dem på vägen hem. Perfekt
    Ja, om man gillar vinter med skidåkning, skridskor, slalom, pulka, skoter, så bor vi ganska så bra faktiskt´
  • Fjällbruttan

ingenjörsbruden skrev 2010-01-20 16:23:28 följande:
    Först....MOAHAHAHAHAHAHAHA Några snabba o pricka rätt...hihihihiÅhhh sicken dag! Klart du får gråta....o inte behöver det vara i smyg! *kramar om o smeker försiktigt över håret*Men jag kan tänka mig att du SER stark ut....o därför kanske tantskrället tog parti för din sambo.....för vem ska annars "mamma" honom.....Fattar inte hur folk VÅGAR blanda in sina egna åsikter i andras privata förhållande...undantag för terapeuter mm...*går med bestämda steg in o sparkar tanten till MÅNEN*

Och när kärringjäveln trillar ner igen så sätter jag mitt feta arschel på henne och mosar eländet till en platt fläck som vi karstar frisbee med sen

Var hon helt bombad?? Uppenbarligen ja!!
    "Du måste vara snäll mot han" NÄÄÄÄÄ, det måste du inte, man förutsätter väl att karln har kommit dit frivilligt och är du nu på uselt humör så kanske man kan tänka sig att det är karln som ska vara snäll!!! AAAAhhhrrrggggggggg

Hon ska för övrigt hålla käft precis som Ingis skrev, hon vet ju inte vad som ligger bakom!

• Fjällbruttan

Men jag bor mitt i ett skidparadis
    Ser faktiskt backarna från mitt fönster, så ibland på kvällarna står jag och tittar på ljusen från pistmaskin som lyser upp fjället och vet att min älskling flyttar runt snön.
    Han har aldrig förstått poängen med att den ska ligga kvar där den föll

Lanovia, du plågas enbart för att du ska vara så till den milda grad less på din grav at du jublar när värkarna sätter igång, kroppens finurlighet

fast nu är jag less, bästa L har inte fått ÄN, fast hon varit på BB sen i fredags, vänding i lördags och nu är jag snart tokig på den tysta telefonen!!
    BF idag, vi  får väl se om nån tittar ut....

Igår ringde BM, de hade hittat GBS vaginalt, så jag hade RÄTT!!! Så nu blir det en kur vaginalt också, förutom den som jag redan äter, åsså VET jag att jag blir igångsatt denna gång med, måste ju hinna få PC-dropp, men det känns bara bra för då vet jag att jg är på plats

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...