• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Fru E

Goddag

Inte visste jag att man blir helt galen av husköp

Pendlar från kär i huset som vi tittade på i söndags OM man ser till vad vi vill göra och när vi fått det gjort till att dissa det eftersom det är något att göra i varje rum och massa fullösningar (som ja går att fixa).

Bjöd över våra vänner (L är mäklare och snart i barnverkstan) på lite kvällsmat för att diskutera huset och de ev "problem" som vi upptäckt idag (hur ser det ut under taket är där fukt, är badrummet riktigt gjort).
    De hade många kloka synpunkter och hade även ett nytt hus (samma pris) som förslag att titta på. Det är i princip omgjort redan men "bara" 3 sovrum och inget arbetsrum samt enplans (maken vill ha två). Detta hus är 50 kvadrat mindre men har lite större tomt. Stilrent i alla rum från början och "öppet kök" ut mot vardagsrummet. Jag gillade planlösningen (går dock inte att växa i detta hus med fler rum) och att där var "snyggt" redan från början men samtidigt är jag lite kär i det andra huset med den potential som det faktiskt har om man kan lägga ett "skambud".
    Visning på det andra huset är inte förrän på söndag och risken är att priset stiger eftersom det är så pass snyggt invändigt = attraktivt.

Vännerna tyckte vi skulle ha is i magen och inte lägga första bud på huset med poolen utan titta på det andra med......

Gahhhhh!!!!
    Blir snart alldeles vimsig!
    Tålamod är INTE min starka sida

Ninnis-har du semester nästa vecka?

Hvidis-grattis till lyckat dop

Daa-skickar lite varma kramar till dig så att du hittar lite styrka.

Fru Bygg-visst är det maken som ska få sin fru på bra humör maken och jag är lika tjuriga båda två tyvärr

Vår remiss till kliniken har kommit fram MEN här i Skåne är det så att alla ivfer ska godkännas av en gyn/doktor som sitter i Lund. Varför vet jag inte men känns väldigt ineffektivt eftersom vi redan gjort en utredning och fått klartecken till ivf. Detta gör att kliniken får tillbaka remissen i mitten på februari kanske.....TÅLAMOD!

• Hvidbrud

Ja, det har du rätt i lanovia! Jag e gla för va ja har!
    Inte ska du missa spillevinkens dop!
    förresten vad tror du det blir nu när det närmar sig? Flicka eller pojke?

• Ninnnis

Det lät konstigt med IFV-godkännande, EA Hoppas det går fort fort när de väl får tillbaks remissen! Knepigt med val av hus...

Japp, jag har semester nästa vecka

Bebissugen igen redan, Hvidis?

• Ninnnis

Bruttan SKÖNT med nystädat hus och avtagande smärtor, det har du verkligen förtjänat!

Jag är för övrigt en lipsill som fäller en tår till allt från idrottsprestationer till inboxmeddelande från er

Blommis, hur har sonen det nu? Handbolls-EM igår piggade ju tyvärr inte upp, direkt...

• Ninnnis

(sorry, kunde inte låta bli)
    Hvidbrud skrev 2010-01-20 10:52:52 följande:
    bebiskukongen?
  • lanovia 08

smaklig målitd.

Ninnnis skrev 2010-01-20 11:34:37 följande:
    Lunchtajm!
  • lanovia 08

EA, detta tålamod som ständigt krävs av en. Man blir tokig.

Om visningen av det andra huset är på söndag finns det risk att budgivningen redan är över på det första husest då eller?

• lanovia 08

Hehe det skulle se ut om mamman missade dopet pga av att hon inte vill gråta.
    Hmmm... tja från början trodde jag stenhårt på tjej de senaste månaderna har jag trott mer på kille.
    Och just nu vet jag inte alls... men tor nog mest på kille...

Hvidbrud skrev 2010-01-20 11:25:09 följande:
    Ja, det har du rätt i lanovia! Jag e gla för va ja har!Inte ska du missa spillevinkens dop! förresten vad tror du det blir nu när det närmar sig? Flicka eller pojke?
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...