• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Fru Bygg

Hej! Igårkväll var en toppenkväll! Jag hade inte pratat ngt med maken under dagen och var lika trött och grinig igårkväll. Ella hade varit lite gnällig under dagen och vi skulle alla städa på kvällen. Men maken kom hem med lite godis och läsk och var helt underbar! Ella kände nog av stämningen för en goare tjej finns inte! Så min gårkväll blev alldeles underbar, trots lite städning! Vilken underbar man jag har som kan hitta på ngt sånt utan att jag behöver hinta!

Nu ska Ella ha lite mat!

• Ninnnis

Vilken tur att det ordnade sig, Fru Bygg! Jag sa ju att det var maken som skulle fjäska

• lanovia 08

*gäsp* då har jag tagit mig en morfar och känner mig lite mer redo att möta dagen.

• lanovia 08

Fru Bygg, vad bra att du har en sådan klok man och att ni fick en bra kväll.

• lanovia 08

Sonja vad mysigt det låter med pulkakväll med lilltjejen.

När jag ser barnen här åka pulka blir jag alltid så full i skratt. Hade en norrländsk kompis som en gång sa att pulka det är ingen idé att åka innan det ligger 0,5-1m snö.
    Haha då skulle ni se pulkabackarna här, särskilt nu när det blivit så välåkta, det är på vissa ställen mer gräs än snö i dem, men åka går!

• Fjällbruttan

Hallå tjejer!

Har just slagit upp ögonen och är fortfarande trött... vi hade tävling i natt jag och maken-Vem hostar mest.... vi vann båda två

Men njur-bäckensmärtorna har börjat ge sig, alltså var det njurbäckeninflamation och pencillinet hjälper

Nedervåningen är tokstädad av väninnan som var här igår och ungarna fick ett ryck sen jag lyckats byta gardiner så deras rum är städade OCH de susade förbi vårt rum med, alltså hostar vi inte utav damm i alla fall
    Så skönt och stilla i huset nu, hoppas det håller sig några dagar i alla fall!

I kväll eller är det eftermiddag 16,30?? kommer prästen på besök och ska prata om begravningen, så gissa om jag är glad att man kommer in i köket utan att hoppa äver leksaker, kläder och dammråttor!

• Fjällbruttan

Hmmm.. ska jag muta min man så skickar jag antingen ut han själv på en skotertur eller så är det fotmassge eller massage i hårbotten som gäller, är jag riktigt gullig tar jag fram massagebänken så han får helkroppsmassage... fast då brukar jag hitta ömma punkter så han vill gå därifrån...hmmm... skulle kunna funka som straff också

• Fjällbruttan

Lanovia, pilatesboll. tryck ner  en sån i väskan också
    oslagbar att sitta på , bäckenet öppnar sig som attan, man har liksom inget val...

Förövrigt har jag haft värsta ångesten varje gång jag döpt mina barn för jag gråter så det skvalar... Värst var det på Saga´s dop då de äldre tjejerna läste dikter och sjöng för henne....

Hvidis, ert dop lät underbart fint, ska minna det där om att tända ljus för de som inte kan vara med, jättevackert!!

• Fjällbruttan

Daa!
    Ett lass med kramar till dig och lite extra styrka, önskar så jag kunde göra nåt för dig! Saknar dig!

kram

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...