• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • passionsblomman

Mitt när jag smyglipade ringde sonens ena lärare och vi hade ett helt suveränt snack så nu är jag glad!

Det är skönt att inse att man har lite klarsynthet och iakttagit och dragit rätt slutsatser mitt i någont så känsloladdat som hur ens son känner det.

Och att han är sedd och tagen på allvar där han tillbringar så stor del av sin dag.

• Sonja68

Blommis; klart du får gråta!
    Och skönt med bra snack med läraren och att sonen blir SEDD. Det är det jag är mest rädd för som mamma; att mina barn inte blir sedda i förskola/skola. Men det är ingen risk, de undgår ingen. De är bra på att synas och höras
    ALLA fröknar, barn och föräldrar vet vilka de är (bra eller dåligt undrar jag?). Det är ända kommunens största förskola med 95 barn...

Jag är så NÖJD med mig själv: kom hem efter jobbet. Lagade Chili con carne. BArnen dissade den ,men det skiter jag i, för den var supergod. De fattar ju ingenting...
    Sen var jag på Yoga. Bara att jag tog mig iväg till träningslokalen var ju en bedrift i sig.
    Sedan har jag gjort en köttsoppa på vildsvin.
    Och nu ska jag gå och ta hand om maken.
    Tänkte bryta min sexvägran. Han har ju pratat med mig idag. Månne om det snart går upp ett ljus för honom; att det lönar sig att hålla sig on speaking terms med frugan
    Bete dig som ett svin och sura = Inge sex
    Var trevlig och hjälpsam = Mycket sex
    Det borde vara på en lagom nivå som t.o.m en karl kan greppa

• Ninnnis

Och är det någon jag inte tänker på som en "sur otrevlig häxa" så är det du!

Klart du får gråta, skrika och gömma dig under täcket en stund. Jag förstår att detta är läskigt nog som det är, utan att dessutom behöva känna sig ensam i processen. Kanske är det som Ingis skrev, att gyn ser dig som starkare än din man, och därför tror att han behöver "daltas" med. Men i en sådan yrkesroll ska man kanske tänka på att hålla sina personliga reflektioner för sig själv...

passionsblomman skrev 2010-01-20 19:07:24 följande:
    Hvidis, är det någon här i världen jag nog aldrig kommer att tänka på som känslokall så är det du!
  • Ninnnis

Ingis & Blommis, ni var med i min dröm i natt. Ni två, Esther och Bellabus var hemma hos min mamma och fikade, samtidigt som vi inspekterade vår renoverade övervåning...

• Ninnnis

Blommis igen, vill förtydliga att jag tycker gyn borde ha poängterat vikten av att vara två i den här processen, övriga personliga reflektioner kunde hon ha hållit tyst om. Kram!

• lanovia 08

Jodå än så länge helt ok med oss båda. Ryggen blev bättre igår kväll igen och nu känner jag bara lite lätt av den.
    Fast jag börjar bli så inibängen rastlös. Känns som att jag bara sitter och äter =sväller och känner mig grymt onyttig. Skulle vilja träna!! Skulle ju kunna gå o simma men känner mig inte bekväm med det längre...

Ninnnis skrev 2010-01-21 07:25:44 följande:
    Lanovia, hur mår du och Spillevinken idag?
  • lanovia 08

Hur är det med dig då Ninnis? Bara 2 dagar kvar till semester.

Sist vi pratade din skidresa slutade det med att jag satt och kollade på Sälens pistkartor. Vaddå jag sugen på att åka skidor??

• lanovia 08

Blommis varför smyglipa? Du har all rätt i världen att vara ledsen när helst du behöver det och din omgivning behöver du inte dölja det för. Familjen behöver kanske se dina känslor?

Vad gäller gynekologens kommentarer så instämmer jag med alla andra och har inget nytt vettigt att komma med. Osmidig var hon ialla fall.
    *kramar i mängder till världens bästa Blommis*

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...