• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • sweetstreet

Nu ska jag lägga mig.
    Är fortfarande lite jtlaggad ror jag. Igår kraschade jag när jag nattade tjejen redan vid 20. Hm... Idag var det bättre men nu blir det sängen.

JÄTTEBAMSEKRAM till er alla!!!!

Och förresten Telis, jag fick ju akut snitt och trots det så gick det ju bra. har dock ett ärr som fortfarande syns (haha AM har ju sett det på bild med tokbuske och allt...!! ) och har inte helt fått tilbaka all känsel i huden kring det. Men jag tror det är väldigt annorlunda när man får ett planerat snitt!
    Mitt snitt gick ju jädrigt snabbt. Så jag gissar att de mer eller mindre bara skar och sedan slet ut barnet. För det kändes som om jag ahde ett jätteblåmärke INNE i magen länge efteråt. och det tror jag kanske inte man känner på samma sätt om det hela går mer "städat" till???

• FruCicci

Hej! Godmorgon!

Sweet, bra skrivet där! (Främst till PB, men jag tyckjte det var tänkvärt för alla känner nog så)...
    Sen tänkte jag omvänt med, att det är jäkligt jobbigt när folk tror att man är så satans lycklig, har ett kanonjobb o ekonomi och hela baletten, men igentligen är det bara tomt och ledset bakom allt det där.
    Så tänker jag många gånger, att jag blir "dömd" så lätt för olika saker, när människor inte känner mig.... de har bara en massa förutfattade meningar och bildar sin bild pga det. Ledsamt.

I går kväll föddes lilla Amanda, denna lilla tjej som blev till efter massa ivf försök och resor hit och dit i sjukvården. Sista chansen med gratis försöket på cvl, resulterade i en lite perfekt flicka, 49 cmo 3520 g!
    Jag är jätte exalterad...
    Hon skulle ju komma först 21 januari, men som ett skott damp hon ner i går

Vickan, håller med BS, svängbara framljul är bra (helst med gummidäck)....

Som vanligt när jag ska skriva lite så börjar barnen knorra, men de märker väl att jag inte ger dem 100% uppmärksamhet.

• Frejis

Snorkis - skönt att du landat lite, att din eksem är bättre och hoppas att din kollega kan hålla tyst om graviditeten. Har ni redan bokat tid för Nupp/Cub?

Nenne - grattis till inskrivningen!

Telis - nu kommer jag äntligen på vad jag tänkt skriva till dig i flera dagar. Surfade häromdagen in på Brios hemsida och där ligger det ett varningsmeddelande som gäller den typen av vagn som vi har. Ingenting dramatiskt (så länge det inte händer något )utan gäller skruvarna till liggdelen som man ska kolla extra.

Min BM sade att det kan vara bra att tejpa ärret upp till ett år för att ett snyggare ärr.

September - spännande med BIM! Det låter jobbigt med din pappa med, svårast har nog anhöriga tror jag. Att inte kunna påverka en annans beslut som i sin tur tom kan förändra ens eget liv... blä (tycker att dessa halvt oartikulerade ljud beskriver rätt bra det jag känner)

• Frejis

Min dumma dator stängde av sig precis när jag hade skrivit ett långt inlägg till Sweet Får nöja mig med att skicka tillbaka stora kramar till dig Sweet. Klokt skrivet!

Min pappa opererades igår och läget är under kontroll. Nu väntar en tid på sjukhuset och sedan rehab. Tycker synd om min mamma som får dra det tunga lasset.

Nu ska jag ta Bumsis som igen har sovit i en halvtimme och är superpigg och gå till Konserthuset. Familjens lördag där, med allt möjligt för barn och vuxna.

Ha en bra dag alla! Kram från oss

• passionsblomman

Sweet; underbart skrivet! Tack för att du tog dig tid att göra det. Det är SKÖNT när man ser svart påvitt att man inte är ett ufo som är helt ensam om sina tankar, bryt och ynkligheter. Love!

• Liten med Mindre

Välkommen hem Sweet! Det var så skoj att ses igen och även träffa din lillskrutta. Skicka lite sköna jämfotahopp till henne.

Känner också igen mig i att tänka att alla andra har så bra och gör så mycket skoj saker. När det nog i själva verket är så att de gör eller har en sak var.. Kan tänka mig att kompisar tycker likadant om oss.

Idag har jag i alla fall tagit tag i träningen igen, för att tycka lite bättre om mig själv (nej, det är ingen ful mage - bara väldigt mycket inte jag/obekvämhet). Köpte klippkort i simhallen som ligger 200m hemifrån och simmade mig flåsig. Superskönt - utan en enda sammandragning. Åhhh! Måste hinna dit mer.

Maken är lycklig då jag efter vårt stereotittande igår tyckte vi skulle köpa ett dyrare och bättre set, som i mina ögon även var snyggare vilket ju för mig är viktigt. Tänk att han blev så lycklig!
    Åt oss sen övermätta på Döden i Grytan, trots att vi delade förrätt och jag bara hade kött o grönt till varmrätt. Inte ens efterrätt. Ovant!

Ska väcka lillsnorpis som sovit middag länge idag, bra så att jag oxå fick vila.
    KRAM!

• Vännerfan

Slänger in en kram även jag!

Grattis i efterskott PB!

Underbar toaringshistoria, Piggan!

Vickan, Jag såg den där profylaxvideon på mvc när jag gjorde glukosbelastning och jag tyckte den var bra! Mycket bra repetition av kursen. Och kan man se ett avsnitt i taget och öva själv funkar det nog bra!

Snaily, Om jag fått frågan om barn på en intervju hade jag bestämt mig (när det var aktuellt med intrevjuer för mig) för att svara att jag inte vet om jag kan få fler barn. Vem vet det liksom? Det tar nog död på den utfrågningen rätt så kvickt och jag tycker inte arbetsgivaren har med det att göra faktiskt! Möjligen om det är en pyttefirma, men inte ens då egentligen.

Telis, Jag var väldigt glad för att jag hade med mig en massa att äta efter förlossningen. De små portioner man fick motsvarade inte alls det intag jag behövde efter att ha sprungit maraton i 37,5 timmar! Glöm inte mössa till barnet heller. Den mössa vi hade med var dock för liten då han var så stor, så vi fick ha kalsonger på hans huvud tills maken åkte hem och tog med en större mössa! De vill nämligen väldigt gärna att man har något tunt på huvudet på dem i början.

Mugglan, Vi fick också jordärtkockssoppa till förrätt på nyår! Sammanträffande! Sen blev det vilt som vanligt (vi firade att det är 10 år i rad som vi firat nyår hos detta paret) och i år var det min favorit, vildsvin. Sen hemmagjord lingonglass till efterrätt. Jättegott! Prinsen sov jättebra från det att vi satte oss till bords. Jag var dock ändå tacksam för att alla andra sprang omkring med sina barn (vi var 5 par och 7 barn), för jag kan inte sitta still på en stol så länge ändå pga min rygg. Speciellt inte som vi kört bil 25 mil dit innan på dagen.

Har rätt ont i ryggen och då är det väldigt obekvämt att sitta här vid datorn också. Önskar att vi kunde ha höj- och sänkbart bord hemma precis som på jobbet, men det är snedtak i arbetsrummet, så det går inte så bra. Mitt järnvärde är lågt också så jag är så trött! Men nu ska jag boosta mig i 2 veckor. Äta dubbla järntabletter ihop med clementiner, dricka järnberikad juice och äta mindre choklad... för det stod att chokladdrycker påverkar negativt, så då gör nog mitt allmänna chokladintag det också.

Får se hur det går ikväll... Vi ska nämligen ha svärisarna här på middag och sen ska vi gå och se sista delen i Milleniumtrilogin på bio medan de är hemma hos Prinsen och filmen slutar inte förrän 23.30! Men det ska bli jättekul att komma ut lite.

Kram igen till hela tråden!

• viktualia

Tjoho!!

Nu har vi varit på vagnshoppingtur. APOR vad svårt det där var. Cresent Diva är skrotad som alternativ. Efter provgång, provinlastning i bilen (i 15 minus och med lite byggvaror i bakluckan) och mycket grubbel återstår två alternativ:

Teutonia Fun och Emmaljunga Nitro City. Favoriten är Teutinia Fun - lagom höjd, lagom besvärlig att få in i bakluckan och passar både makens och min längd. Emmaljungan var lite låg enligt vårt sätt att resonera.

Teutonian fanns bara i en rätt ful skogsgrön färg. Emmaljungan kan vi få på stört i nån ok färg.

Så nu återstår nog att jaga en Teutonia på nätet... nån annanstans än i butiken vi var i...

• Ore

Vickan: jag köpte lillkillens Teutonia på www.mypram.de

Alternativet är ju att kolla om någon annan affär i trakten har den inne i någon bättre färg, så att ni kan få den snabbt...

• viktualia

Ore - hur lång tid tog det att få vagnen?!?! Har för mig att du inte var ute i så där våldsamt god tid...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter