• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • MSW

Ikväll ska vi till några kompisar och käka pizza och titta på film, vi har knappt hunnit umgås med dem på hela hösten, så det ska bli jättetrevligt!!

• Liten med Mindre

Haallåååå! Inspirationen??

Tyckte det var så mycket att göra före jul, och nu kan jag inte komma på vad det var. Selektivt minne? Förvärras förstås av att det saknas folk att fråga om det jag faktiskt kommer ihåg (har listat)...

Någon som har någon inspirerande helgmat att föreslå?

• fru AM

BS: tackar som frågar - han blev godkänd på alla punkter. Det verkar som om han bockade av även några 10-månadersgrejer!

Jag frågade även om Livias pott-/toavägran och fick rådet att lägga ner, plocka bort potta, sluta prata om det på två månader. Sedan göra en mjukstart med mer rutinartad träning.

• BrudSommar2006

Liten, jag sitter själv och försöker komma på saker att laga så att jag kan åka och handla nu men det går trögt. Delvis beror det på att Iris nästan inte äter något så man alltid måste komma på något som hon antingen äter rakt av eller som man delvis kan laga något annat åt henne lite enkelt. Igår slukade hon potatismos, fiskpinnar och broccoli men då är det istället maken som tycker att det är trist. Annars blir det mest korv åt Iris i alla lägen känns det som.

AM, vilken tur att han klarade sig!!!

Vi kanske inte ska oroa oss så mycket över Iris toavägran då. Det är bara det att det verkligen började ta sig för ett tag sedan och nu har det vänt tillbaka igen vilket ju känns lite trist. Fast det är ju bara att inse att det inte går att tvinga henne om hon inte vill.

• nennesjuttioåtta

tillbaka!

Damn, nu vet vi inte hur vi ska göra. Vi hade ju tänkt byta till privat BM som finns nere på stan men den här BM var så himla rar och det kändes bra och... tja ajg vet inte. Vi msåte bestämma oss snart för jag måste tillbaka och ta ett ferritininprov inom 3 veckor (järnet).

Den där listan med hur mycket (snarare lite) jag dricker... Jag fick ju tillägga att den säkert hade sett lite annorlunda ut om det var 10 år sen men nu är man ju som torrlagd. Och dricker vi vin till maten så tar jag ett KANSKE två glas och maken resten. Nåja, det var ju ingen tävlan och man ska ju inte dricka så det var väl bara bra det.

Den där vågen var heller inte synkad med vår hemma, fast då väger jag mig ju jämt på morgonen och utan kläder och nykissad men trodde ändå inte mina ögon. Jag har enligt vågen hemma inte gått upp ett gram än men helt plötsligt vägde jag 3 kg mer än i morse, hahahah!

BS
    kanske prova att plocka bort pottan ändå några veckor och se om hon frågar vart den tog vägen? Eller att hon vill visa att hon visst vill gå på den?
    Söt Oskar som inte kan klättra, han kanske är höjdrädd??

• BrudSommar2006

Vickan, Iris älskar falukorv men det blir mest att maken steker till henne och sig själv till lunch på helgerna om jag äter fil eftersom jag inte äter kött (fast jag äter fisk). Som tur är gillar Iris fisk men all mat ska vara torr och utan sås så att hon kan sitta och plocka med bitarna. Själv gillar jag grytor och röror men då blir det till att laga två saker igen. Nu har jag i alla fall bestämt att jag vill ha paj/quiche till middag och Iris får rester från igår, tur att jag tänkte på att spara det som blev över.

Nenne, jag skulle överväga att behålla den där BM om ni gillade henne för det är så himla viktigt. Jag kom mig aldrig för (läs: tordes inte) att byta förra gången fast jag tyckte att hon var stenkorkad och den här gången har jag trivts så mycket bättre med att gå till MVC eftersom jag verkligen gillar hon jag går hos. Plus att jag gillar hon vi går till på BVC så det blev verkligen en dubbel bonus där när vi flyttade.

• Liten med Mindre

BS - angående mat så har vi försökt "göda" Mindre över julen, mycket korv o pasta. Och lite för mycket trugande med att mata henne medan hon pysslar med annat.
    Nu blir nog taktiken att övergå till att hon får pilla i sig det hon vill av den mat vi väljer att laga. Dvs blir det ris och fisk så blir det. Kanske inte helsegt kött förstås och konstiga röror. Brukar ge henne kokta grönsaker dock.

Sen är det jättetrist när hon inte äter något, som igår. Men det får väl bli så. Hon äter ju inte jättemycket mer välling på kvällen för det, så jag antar att hon inte är superhungrig.

Och vad gäller toa o potta så verkar det vara 2 steg fram och 1 eller 2 tillbaka för rätt många.

Nenne - jag tror nog att dragningskraften var rejält mycket större där BM har lokaler, än hemma på ert rosa moln.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter