• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Frejis

Parnassia - jag gillar Alvtegen väldigt mycket. Läckberg är bra om man inte får för mycket av henne Kajsa Ingemarsson är ett annat tips.

• Telis

Och jag måste göra mig i ordning för att ta mig till sista besöket hos barnmorskan. så länge!

• Fru E

Snaily-hehe jag hade haft lättare med pennan

parnassia-nej vi har inte vårt hus ute än vi ska på visning på söndag och OM vi tycker om allt i det huset så lägger vi ut vårt BUMS. Inflyttning i det vi ska titta på står inte utan bara enligt överenskommelse så jag hoppas på att det i alla fall är 2 månader om inte 3 för då hinner vi ev få detta sålt innan

• snaily

Ikväll börjar Let's dance (väl?), fast vänta, det krockar kanske med På spåret som det här pensionärsparet måste kolla på!

Fick nyss veta att maken resten av säsongen inte kommer vara ledig en enda lördag eller söndag - "så är det att jobba inom turistbranschen" hade chefen sagt... Han kommer antagligen vara ledig måndagar och tisdagar istället... Tur att jobbet inte är för evigt. Får hoppas att ÄP (om det blir någon) infaller på en måndag eller tisdag så slipper han krångla och ta ledigt för det.

• Frejis

Dags för fortsatta äventyr - handla allt möjligt och träffa en fd arbetskollega.

Bumsis hälsar

• nennesjuttioåtta

snaily
    kom ihåg min första säsong i fjällen, jag var inte ledig lö-sö på hela vintern.

• snaily

Nenne
    Jo, chefen har väl rätt, det ÄR så i turistbranschen... Det tråkiga är att maken inte får något extra betalt för att han jobbar helg - han har en fast månadslön oavsett hur mycket han jobbar helgdagar eller jobbar över på kvällarna. Uselt avtal, som sagt, tur att det bara är ett säsongsjobb.

• Izzie

EA - Yeay! Nice med lånelöfte! Skulle jättegärna vilja se länken till huset ni funderar på?

Frejis - Jobbigt med din pappa *kramar om* Hoppas han piggar på sig och att dagens utlåtande blir hoppfullt.

Frullan - Vad härligt att läsa att du kan glädjas ordentligt över dina goa killar. Sånt värmer att höra!
    Och Bä bä vita lamm-kommentaren var ju obetalbar

Snaily - Grattis till sprutstart! Nu är ni verkligen på G!
    Trist med makens arbetstider. Serviceyrken är skit på det viset. Men du jobbar väl helger också va? (även om jag förstår att du inte jobbar ALLA helger...)

PB - Skönt att dagen blev lite bättre igår iaf. Vilken söt kommentar av din son!

Parnassia - Har du läst något av Harlan Coben?

Nenne - Lycka till på inskrivningen! Efterlyser rapport sen!

Muggles - Hur mår du idag? Lite bättre?

Telis - Gud vad spännande! Det går framåt med andra ord! Söt mage i galleriet förresten! Ang bristningar så klarade jag mig galant fram till BF-datum. Inte en bristning trots enorm mage. Sen, de tio dagarna jag gick över... Herregud. Det började klia enormt, sen sprack hela magen upp i bristningar. Fy, jag grät. De har förstås bleknat nu, men de syns ju fortfarande. Hoppas du klarar dig!

Nähä, dags att göra sig i ordning för ett nytt besök på vårdcentralen. Fick ont i ena bihålan igår med, så jag vill kolla att penicillinet jag fick öroninflammationen säkert biter på det med. Dessutom missade jag ju att be om läkarintyg... Funderar bara på om det är minst jobb att skrapa rent bilen från all is, eller om jag mäktar med att ta en långsam promenad till VC...

Återkommer!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter