• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Telis

Nu är jag också tillbaka från BM. Televinken är fixerad (det var säkert det jag kände igår för nu känns det som magen har sjunkit lite), järnvärdet var bra igen och S/F-måttet låg helt på kurvan. Nu ska jag fundera på om jag ska gå raka vägen till soffan eller via lite målning av golvlister.

nenne, om ni gillade båda BM så skulle jag nog ändå välja den som ligger närmast jobbet, om det inte är en marginell skillnad i avstånd? Det går ändå åt en hel del tid till att springa till henne och det kan vara rätt så stressande.

• nennesjuttioåtta

telis
    den ena kan vi båda gå till (ligger mittemellan våra jobb på gågatan), den andra måste vi åka bil till eller cykla för det är söder om stan. Men de verkade ju ha lite mer kontroller med deras läkare iom mina järnvärdens bu eller bä så det kändes ju bra också ? men det kanske den privata har också?!?!? Gött med fixerad Televinken!

• Mrs  B

Hej hopp alla!

Har haft lekbesök idag både i pulkabacken (ca -10 grader) och hemma så nu är det dags att pausa lite.....

Håller på att läsa ifatt....

EA
    Vad sägs om lunch på tisdag????
    Har min deadline för min rapport den dagen så jag måste hålla mig hemma. Sen jobbar jag ons-tors.

PB
    Grattis i efterskott!!!!!!!!!!!!
    Men trist att må så en dag som den.
    Känner också att mina kläder sitter sådär just nu men har sagt att måndag ska jag FÖRSÖKA göra något litet bättre iaf. Små steg är det enda som fungerar för mig.

Liten
    Max har i och för sig alltid varit pappas pojke men när Malte föddes tog han hand om honom ännu mer för att Max skulle få uppmärksamhet han också. Sen var jag noga med att säga till dem som ville hälsa på Malte att de skulle busa och prata med Max FÖRST och sen med bebisen.

Koko
    Teneriffa hade jag inte sagt nej till heller.....
    Har bara varit i Fañabe, men hyrde faktiskt bil och körde runt och tittade en del på annat också och det var kul.
    Vi var där när min pappa fyllde 60 år och det enda han önskade sig var att hyra bil på ön.

Frejis
    Stor kram till dig!

Parnassia
    Liza Marklund?????
    Jag gillar hennes böcker iaf.

Frullan

• Telis

Hm, ja det är förstås bra om dom håller koll på järnvärdena eftersom du legat högt förut och det inte alls är bra vid en graviditet. *kliar mig i huvudet*

Ja, men hälsan är ju mycket viktigare än avståndet, så då tycker jag att du ska stanna kvar hos den som verkligen har koll på järnvärdet! (Fast det kanske den andra också har? )

• Mrs  B

BS
    Max var väldigt omotiverad av pottan när han var 2 1/2 år och ett halvår framåt så jag struntade i att potträna honom regelbundet eftersom det inte funkade. När han var 3 år föddes Malte och sen gick det i ministeg fram tills han var helt blöjfri när han var 3 år och 4 månader. Lång process kan man tycka men allt har sin tid och det hjälper inte att stressa sina barn. Det jobbigaste jag tyckte var alla kommentarer man fick för att han var så stor och hade blöja.....
    Som tur är, är det bara en fas.....

• BrudSommar2006

Jag har lyckats få alla BM-tider morgon eller kväll så jag har kunnat ta det på väg till eller från jobbet så då har det inte gjort något att MVC ligger nära hem och inte nära jobbet.

Fast att hb sjunker och blir lågt kan väl inte heller vara bra???

Telis, Astrid är inte fixerad än och Iris var det ju inte heller, fast huvudet är nedåt i alla fall så det får väl duga. För din del spelar det ingen roll gissar jag? Eller är det något med sista utvecklingen som gör att det är bra oavsett?

• Fru E

*Andas ut*
    Vet inte varför jag velade så innan jag ringde pappa men naturligtvis var det inga problem med att låna det vi behövde frågade ändå flera flera gånger om det gick bra och kändes rätt. Känns ändå lite konstigt på något sätt

Grattis till dem som haft bra BM besök

• Telis

Jag vet inte skillnaden mellan hb och det där andra järnvärdet som nenne pratade om, men jag vet att det kan vara riktigt dåligt att ha ett för högt järnvärde, särskilt om det ökar mycket efter någon viss vecka. Det är ju inte bra att ha för lågt heller men jag tror inte att det är samma risker med det som med ett för högt.

Nej, för min del spelar inte fixeringen någon roll, det var bara skönt att få det jag kände igår bekräftat. Men det verkar som om det är normalt att dom inte fixeras heller, precis som Iris, (eller gör det i samband med förlossningen) så det är säkert som du säger att det inte spelar någon roll så länge dom har huvudet neråt.

Grattis EA, vad skönt att du hade en sån schysst pappa! Nu gäller det bara att ni gillar huset på visningen också.

• Telis

koko, glömde kommentera det förut - så du har också hört det där med tejpningen, då tejpar jag nog också på ett tag extra. Det låter skönt att skydda ärret från att skava mot byxlinningen om inte annat.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter