• Svar på tråden Tantvarning6
  • didis

Ett klassiskt kärleksrim!!

Förresten - vem älskar inte lammstek?? Med timjan o vitlök...mmm

Fjosok skrev 2009-11-30 20:22:43 följande:
    Fjosok har just lyckts med att skriva sin första dansbandslåt.Den heter "En dans med kärleken" och rimmar kärleken på lammsteken. Ja, den är till ett spex
  • Fjosok

Är faktiskt äckligt nöjd med just den. Det värsta rim jag kläckt sedan jag fick ihop Torsten och brödrosten

Och ja, lammstek är gott

• passionsblomman

Inte ett DUGG förånad att du sålde alla pralinerna Aleta.
    Grattis!
    Inte så noralt med tusenskönor nu-det såg jag här med häromdan, men å andra sidan är jag mer van vid Jämtlandsjul så jag vet inte riktigt vad man ska vänta sig. Fast riktigt så HÄR mycket r-e-g-n vet jag inte om jag hade räknat med.

Heloise, recept på skjuts-in-i-ugnen-limpan tack!

• Soldemor

Här regnar det jämt också, även inne. Buden på huset springer iväg och maken börjar tyka det blir för dyrt. Har svårt att hitta något liknande någon annanstans. SUCK! Men när jag ser lilla hoppeloppan gå omkring med sin malliga pinnsvans rakt upp blir jag varm och lycklig inuti att jag får ha henne i mitt liv.

• MV85

Hej igen tanter...
    Nu har jag krupit ur en dygnslång kärleksbubbla med Honom. Han åkte hem för ca 10 minuter sedan efter att ha varit här sen igår vid 3-4tiden på morgonen....
    Det bara blev... Helt underbart! O han kallade mig för sin flickvän igår, det är första gången vi ens pratat om vad det här förhållandet är för något.. O det slumpade sig så att han kallade mig för flickvän i ett sammanhang Så nu har jag fått en pojkvän!

• Aleta

MV85- Vad härligt, grattis till pojkvännen!

Fjosok, rimmet är perfekt för en spexdansbandslåt, jag gissar på många omstarter.

• Sonja68

FJosok: Rimmästare där
    MV85: Love is in the air...*nynnar* HÄrligt, härligt
    Aleta: Så kul att pralinerna gick åt. Men konstigt vore det väl annars *slickar mig om munnen*. Vill också ha!

Idag fyller mammsen 75 och det blir smörgåstårta o fika direkt efter jobbet. Här har jag massor att göra, men var tvungen att smita in och kolla till er

Soldemor: Tack för dina ord. Lugnar mammahjärtat.

Men nu har jag dåligt samvete igen. Har ju lovat att sjunga både i kyrkans luciatåg och på julmusiken med Janne Schaffer. Stor övning på torsdag. Jag har missat massor med övningar så jag måste verkligen vara där, eller så skippa min medverkan helt och hållet.
    Det traditionella, efterlängtade julpysslet på dagis, som vi alltid brukar vara på, det "annonserade" de först IMORSE: torsdag 4/12, anmälan IDAG. Torsdag är förstås den dagen vi har det viktiga repet... Ska jag klona mig??
    Eller överlever vi ett år utan pyssel och tar det nästa år (vilket blir det sista på dagis) istället?
    Jag kan tillika tycka att jag avstått från kören och kyrkan och julmusiken i fem års tid nu faktiskt. Eller är det egoistiskt tänkt av mig??
    Det är JUST sånt här som är så jobbigt med julen. Man går bara omkring och har dåligt samvete... över att man inte bakar pepparkakshus och lussekatter med sina barn, julpysslar, osv.
    Gaaaaahhh!!!! Den riktiga friden, julefriden, den får jag faktiskt bara när jag sjunger julsångerna med kören...

• Cantaton

Sonja, då tycker jag att du sjunger för full hals. Det låter som du mår bra av det. Skippa pysslet i år, någon annan kanske kan följa med? En stor kusin till barnet, en moster....etc? Om inte pappa kan?

• Soldemor
    Sonja68 skrev 2009-12-01 09:02:10 följande:
    FJosok: Rimmästare där MV85: Love is in the air...*nynnar* HÄrligt, härligt Aleta: Så kul att pralinerna gick åt. Men konstigt vore det väl annars *slickar mig om munnen*. Vill också ha!Idag fyller mammsen 75 och det blir smörgåstårta o fika direkt efter jobbet. Här har jag massor att göra, men var tvungen att smita in och kolla till er Soldemor: Tack för dina ord. Lugnar mammahjärtat.Men nu har jag dåligt samvete igen. Har ju lovat att sjunga både i kyrkans luciatåg och på julmusiken med Janne Schaffer. Stor övning på torsdag. Jag har missat massor med övningar så jag måste verkligen vara där, eller så skippa min medverkan helt och hållet.Det traditionella, efterlängtade julpysslet på dagis, som vi alltid brukar vara på, det "annonserade" de först IMORSE: torsdag 4/12, anmälan IDAG. Torsdag är förstås den dagen vi har det viktiga repet... Ska jag klona mig??Eller överlever vi ett år utan pyssel och tar det nästa år (vilket blir det sista på dagis) istället?Jag kan tillika tycka att jag avstått från kören och kyrkan och julmusiken i fem års tid nu faktiskt. Eller är det egoistiskt tänkt av mig??Det är JUST sånt här som är så jobbigt med julen. Man går bara omkring och har dåligt samvete... över att man inte bakar pepparkakshus och lussekatter med sina barn, julpysslar, osv.Gaaaaahhh!!!! Den riktiga friden, julefriden, den får jag faktiskt bara när jag sjunger julsångerna med kören...
    Du kan med gott samvete avstå från pysslet och faktiskt tänka på dig själv den här gången. Dessutom tror jag att barnen mår bättre om mamma mår bra än om hon är frustrerad och saknar sin vuxendel av julen. Tillåt dig till att även tänka lite på dig själv ibland!
  • Kjell Präst

Kjell Präst skrev 2009-11-30 09:28:30 följande:

För att pigga upp eventuella morgontrötta tanter vill jag gärna dela med mig av två visdomsord som min fru (Nej, Frulle, hon är inte "min man")levererade igår. Min fru är en mycket klok kvinna, dock försöker hon ibland få alltför mycket att rymmas i den arma skallen. Alltså sa hon till vår förkylda tioåring: "Nys inte rätt ut i luften, nys i knävecket istället"Och när mobiltelefonen ringde: "Är det min väska som väskar?"
    Vill ni ha en till? I går kväll petade min kära fru vår stora norska skogkatt i magen och sa kärleksfullt "Du är en sån fiiiiiiiin hund".