Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
....sen har jag en 15-åring med feberfrossa och ont i halsen.
Ruskigt ynklig var han helt plötsligt igår vid lunch när jag hittade honom under täcket.
Att han frös för att han hade feber föll han inte in...
Hej alla! Hoppas ni haft en fin 1:a Advent.
Maken kom hem igår kväll, välbehållen. Trött men fräschare än väntat. En massa kött som vi fyllde frysen med, hade han med sig. Och jag som inte har en aaaaaning om hur man tillagar viltsvin
Tinker: Skit med tvättmaskiner som pajar när man behöver dem som mest (vilket är typ ständigt).
PYssla om 15-åringen. Passa på medan han inte är så kaxig
Stackarn... ♥
Hinner inte kommentera alla, men ni finns i mina tankar, var så säker!
Welcome home to Sweden Frulle!
Thinker; Tänk vad hjälplös en tonåring kan vara, känner igen situationen. Men usch och fy för en trasig tvättmaskin, sånt kan man bli galen .................. verkligen. Hoppas att det fixar sig!
Jag ska strax åka ner o titta på en splittny 3- rummare in the middle of my town. Dyr som bara faaaaaaaaaaaan 9000 kr/mån ....... låt pengarna rulla Den måste ses iaf, kanske kan man få bestämma vart väggarna ska vara
Ha det bra ladies!
För att pigga upp eventuella morgontrötta tanter vill jag gärna dela med mig av två visdomsord som min fru (Nej, Frulle, hon är inte "min man")levererade igår. Min fru är en mycket klok kvinna, dock försöker hon ibland få alltför mycket att rymmas i den arma skallen. Alltså sa hon till vår förkylda tioåring: "Nys inte rätt ut i luften, nys i knävecket istället"
Och när mobiltelefonen ringde: "Är det min väska som väskar?"
MV, sådana händelser är ju skrämmande. Jag har hamnat i liknande situationer två gånger (eller egentligen tre, men den tredje är för stark för mig att återberätta). En gång lyckades jag ringa precis som personen jag ringde tänkte ta livet av sig. Men han svarade i telefonen och tack och lov lyckades jag tala honom på bättre tankar. (Det är ju inte så att man kan springa från Stockholm till Kalmar i akuta lägen.) Den andra gången var det en ung tjej som försökte ta livet av sig men hon blev rädd mitt i alltihopa och ringde mig och sa att det var blod överallt och så fick jag säga åt henne vad hon skulle göra..
Men skönt att Han känner att han vill ty sig till dig i situationen. Det låter lovande för er framtid.
Tinker, det är inte bara din tvättmaskin som gått sönder, jag känner flera personer vars tvätt- eller diskmaskin konstigt nog gått sönder senaste veckan. Maskinmaffia?
Kjell, tack för leenden
Hörrni, har jag ens berättat för er att min pappa lämnade intensiven i fredags och nu ligger på vaksal istället? Jag har själv inte varit på sjukhuset sedan i tisdags eftersom jag varit sjuk... men jag vet ju en del även om jag inte är där Igår hade han SUTTIT UPP I 1½ TIMMA I RULLSTOL!!! Och han hade pratat så man hörde vad han sa. Jag vill också dit...!!
Cantaton: STRÅLANDE nyheter! Så glad jag är för er skull
Han verkar ha börjat inse vad som hänt också. Sedan andra blödningen har han inte förstått vad som hänt, vad ett sjukhus faktiskt är, hur lång tid han kommer att vara där osv. Men nu hade han tydligen förstått att det han varit med om var allvarligt, att det värsta är bakom oss nu, men att det är en lång väg tillbaka osv. Undrar om han liksom "vaknade" igår? Kan ju hoppas också att det inte bara var igår, utan att det nu blir bättre och bättre för varje dag. Jag hoppas jag är frisk nog att åka dit idag.
9000/mån!
Det kan du få ett hus för kära tant liz....
Im yours skrev 2009-11-30 09:18:05 följande:
Låter som du har en stressad "tant" där hemma.
Jag brukar säga åt barnen att gå och borsta tänderna när middagens skall serveras... naturligtviss är det händerna som skall tvättas.
Kjell Präst skrev 2009-11-30 09:28:30 följande:
N uhar jag äntligen fått prata med Bosch kundtjänst.
Maken vill pröva att byta "kol" till tvättmaskins motorn så jag ringde för att kolla var man kunde köpa sånna helst i butik.
Ohjälpsam som hon var så visste hon inte vilka samarbetspartners i stockholm som har reservdelar, men hon kan skicka dem till mig för 550:- och det skulle ta 4 dagar innan jag hade dem...
Som tur var hade jag kollat upp på nätet först vad för alternativ som fanns och snitt priset i de olika online butikerna (orginal delar) låg mellan 200:- med portokostnad!!!
Undrar just vad det är för en fin premie Bosch själva skickar med när man köper från dem direkt och inte via en återförsäljare.