• Svar på tråden Tantvarning6
  • MV85
    Cantaton skrev 2009-11-29 00:28:21 följande:
    Toppenbra jobbat! Det är ungefär så vi håller på här hemma också. Har gått igenom varenda låda och skåp... Kommer hamna lite på Blocket inatt eller imorgon. Vi är dock ännu inte klara med hela lägenheten... Men sovrum, kök och hall är så bra de kan bli! Och då har jag städat som om vi flyttstädade liksom. Lister, dörrspeglar, element... allt har jag dammat på ordentligt. Nu ska vi ta en paus (mitt i natten) med lite marängsviss.
    Duktigt av er! Det är sånt som man gör alldeles för sällan och därför är det desto jobbigare, men med lite marängsviss som är så underbart gott i magen kommer det gå lättare sen
    Själv har jag ju "bara" 28 kvm att röja av o städa, men det tenderar att nästan göra det ännu värre att få det gjort - det finns liksom ingenstans att göra av saker o därför blir tanken att "jag skiter i det, det blir inte bättre ändå" ganska lätt framträdande..
  • Cantaton

Mm jo, jag bodde också på 28 kvadrat innan så jag vet... Men ärligt talat är det inte bättre med två pers på 47. Finns fortfarande ingenstans att göra av grejerna, konstigt nog...

MV85 skrev 2009-11-29 01:02:29 följande:
    Duktigt av er! Det är sånt som man gör alldeles för sällan och därför är det desto jobbigare, men med lite marängsviss som är så underbart gott i magen kommer det gå lättare sen Själv har jag ju "bara" 28 kvm att röja av o städa, men det tenderar att nästan göra det ännu värre att få det gjort - det finns liksom ingenstans att göra av saker o därför blir tanken att "jag skiter i det, det blir inte bättre ändå" ganska lätt framträdande..
  • Heloise

Vi behöver oxå vara duktiga och städa men jag kan inte förstå vart vi ska få tiden till det. Det är helt sjukt mkt just nu och jag känner mig som om jag blivit överkörd av ett tåg.

Dessutom har jag så j-vla dåligt samvete hela tiden för att vi alltid a:jobbar eller b: måste plugga. Allt annat går på sparlåga oh jag fasar inför den här julen, som ska firas hemma hos oss. Jag fattar inte när vi ska hinna julstäda, undrar om jag ska hyra in en städerska som vi gjorde( fast då betalade svärmor) inför bröllopet? Problemet är att hon är så himla supernog, och det är ju bra men jag struntar i om själva ugnen är ren. Jag vill bara ha ngn som dammar och torkar av alla lister etc, samt dammsuger och torkar golven.

I morgon är min enda lediga dag, då måste jag skriva en dokumentlista som ska vara inne tills på måndag, jag som ville sova ut,städa upp lite för att sen åka ner på stan med Panzer och käka brunch och gå på bondens marknad. Ist blir det upp tidigt, få ångest över all röra, svära åt att katterna pälsar ner precis ALLT, äta en torr brödkant och sen gråta över doku-listan. Mmmm härligt med ledig söndag!

Usch nu har gnällt färdigt, jag lovar!
    Kram på er

• MV85
    Cantaton skrev 2009-11-29 02:00:29 följande:
    Mm jo, jag bodde också på 28 kvadrat innan så jag vet... Men ärligt talat är det inte bättre med två pers på 47. Finns fortfarande ingenstans att göra av grejerna, konstigt nog...
    Man brukar vara duktig på att samla på sig saker man inte egentligen behöver spara o så ligger dom o tar en massa plats man kunde haft till de saker man faktiskt behöver ha kvar.. Sån är jag i alla fall!

Heloise: Gnäll på! Det är bättre att gnälla o få ur sig det än att bita ihop o så ligger det o gnager o förstör mer än en dag för en i förlägningen *styrkekram*
  • Cantaton

Ja, det är många av dem sakerna vi just nu rensar ut... Vissa saker är andras som ska hem till dem, vi har dubbelt av mikro, speglar, ramar... Och massa annat.

MV85 skrev 2009-11-29 11:27:49 följande:
    Man brukar vara duktig på att samla på sig saker man inte egentligen behöver spara o så ligger dom o tar en massa plats man kunde haft till de saker man faktiskt behöver ha kvar.. Sån är jag i alla fall!Heloise: Gnäll på! Det är bättre att gnälla o få ur sig det än att bita ihop o så ligger det o gnager o förstör mer än en dag för en i förlägningen *styrkekram*
  • MV85

Oh oh.. Glömde ju säga..
    Jag ska hem till systra mi o äta söndagsmiddag idag igen Såååå mysig ny tradition vi startat!
    Dom äter söndagsmiddag varje vecka, vilken innebär att hela familjen äter tillsammans, o varannan är jag med
    Att hela familjen inte äter tillsammans varje kväll beror på att en 3½åring och en 1½åring som ska äta samtidigt inte ger särskilt mycket matro till mor och far, så syrran o hennes sambo brukar äta efter att de lagt barnen vid 19.

• Cantaton

Mysigt. Jag ska hem till mormor på första advents-middag precis som förr i tiden (den har varit borta i några år).

MV85 skrev 2009-11-29 11:30:28 följande:
    Oh oh.. Glömde ju säga.. Jag ska hem till systra mi o äta söndagsmiddag idag igen Såååå mysig ny tradition vi startat!Dom äter söndagsmiddag varje vecka, vilken innebär att hela familjen äter tillsammans, o varannan är jag med Att hela familjen inte äter tillsammans varje kväll beror på att en 3½åring och en 1½åring som ska äta samtidigt inte ger särskilt mycket matro till mor och far, så syrran o hennes sambo brukar äta efter att de lagt barnen vid 19.
  • Sonja68

Hallå i tråden!
    Svischar in innan jag börjar dra och slita i julstjärnor och stakar.
    Idag har jag varit i kyrkan och sjungit in Advent. Blåsintstrument och vår egen operasångare (som numera huserar i Sthlm, men han kommer alltid och sjunger med sin gamla kör vid Advent och jul) Fredrik Larsson.
    Sååå mäktigt! Mina flickor satt med morfar och lyssnade, så snälla och andäktiga. Fyraåringen sa när vi kom hem: "Mamma, när ni sjöng så började jag nästan gråta" och så tittade hon med stora blå ögon. "Va'?! Lät det verkligen så illa??" frågade jag. "Nä, men det var så FINT att det kändes som att jag ville gråta!" svarar hon.
    Tänk att såna små också kan känna att de blir rörda till tårar av vacker musik ♥

Min man är på väg hem och befinner sig i bilen någonstans i Finland. Han är sjukt trött och har fått stanna och sova flera gånger. Bra att han stannar istället för att pressa sig, så att han nickar av vid ratten
    Jag vill han hem honom HEL och vid LIV!
    Det har varit ett bombattentat igen där borta, på tåget mellan Moskva o St. Petersburg. Ett attentat kommer sällan ensamt "därborta". Och A skulle flyga Moskva-St.Petersburg igår, så jag var jättenervös.
    Nu har han varit borta nog länge, nu vill jag ha hem honom!
    till alla!

• MV85
    Cantaton skrev 2009-11-29 11:33:21 följande:
    Mysigt. Jag ska hem till mormor på första advents-middag precis som förr i tiden (den har varit borta i några år).
    Ååååh, det där blir jag lite avundssjuk på... Vi hade alltid julafton hos mormor o morfar... Men nu finns ingen av dem kvar i livet
    Blir första julen utan morfar.. Ser INTE fram mot den...