Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Kjell & Tinker: Tack för gott skratt ang felsägningar
Frulle; välkommen hem! Vad kul att det blev lyckat och att ni fick en trevlig helg. Vad tyckte pappsen?
Godda´!
I natt har jag sovit förfärligt illa! Allt började med att jag satt och dreglade över en svettig (på film är svettiga karlar sexiga, i verkligheten bara läbbiga) och halvnaken Brad Pitt i Troja.
Sedan satt sonen och jag och diskuterade bla hygienen under bronsåldern och även religionen (som spännande nog var nästan identiskt med vår asatro). Hur som helst har jag drömt hela natten att jag var full i löss!! Jag har vaknat och kliat och dessutom sett massor av löss i sängen och i håret. Eftersom jag inte har sett "riktiga" löss var allihop gröna som bladlöss.
Annars har helgen gått i julpyntandets tecken - hela huset lyser så välkomnande numer!
Någon kyrka har jag inte varit i på flera år, inte sedan man var "tvungen" att pallra sig dit på skolavslutningar (sedan hade skolan avslutning på skolgården istället). Kan dock tänka mig att det är stämningsfullt runt advent. Själv letar jag dock hellre justämning på stan - dragspelsspelade tomtar - det är adventsmys det!!
Jag känner mig som en inte helt igenom god mor, för jag tog inte med mina barn på julskyltning igår !
Men jag kände att jag orkade inte, inte ens för deras skull (de hade ingen aning om att det VAR julskyltning, så det saknade det inte). Jag var tidigt i kyrkan på körrep och sedan kom flickorna dit med morfar och var med där. Efter det åkte vi förbi gravarna och sedan köpte vi försenat lördagsgodis och pizza. Väl hemma pyntade vi lite grann, långt ifrån allt, men lite vintrigare gardiner åkte upp, julstjärnor mm. Det kändes så varmt o skönt hemma att bara tanken på att dra ut på stan ,ensam med två som genast börjar gnälla, "vi vill ha det, och det, och det och det, och åka häst, och köpa det och äta det..." Nä! Beslöt att inte utsätta mig för detta.
Idag har jag dock dåligt samvete... De kommer ju prata om julskyltningen på skolan o dagis och alla har varit där utom mina barn Hoppas de i alla fall kommer på att säga att de minsann var på Adventsmusik i kyrkan istället.
Jag är ganska trött på all julhysteri, sedan mååååånga år tillbaka. Ett tag var jag riktigt Anti-jul. Men sedan jag började sjunga i kören fick julen en annan, lugnare innebörd för mig, men nu med ungar o allt, så tenderar det till att julen bara är ångestfylld och stressande.
Hej tantsen och gott nytt år!
Huset utföll verkligen t makens belåtenhet, så nu skall jag titta också och väntar på att banken skall ringa, så jag vet var vårt tak ligger (ekonomiskt sett alltså). Det har tydligen kommit ett bud redanm, på 1,3 milj. I princip skulle jag kunna lägga ett bud bara på bilderna jag sett på nätet, men får väl titta ändå. Spännande!
Här hemma är det lugnt, storebror Amaretto är den stora idolen, som man vill följa överallt och se vad han gör. När dyrkan blir för intensiv hoppar han upp på översta bokhyllan. Har hittat ett klös-slott t den lilla, med tre våningar, tinnar och torn som man kan klättra upp i. Och maken verkar tycka att det är en ok julklapp t henne. Nej, förstår fortfarande inte riktigt allt som händer just nu!
Adventskramar t alla!
Jaa han blev så rörd när vi tog han, och sen sa han igår attd et var den absolut bästa present han nånsin fått!
Min mamma fyller 75 imorgon. Hon ska inte ha något kalas, för hon är inte så pigg. Men kaffe och fika har de och så har de fixat smörgåstårta. Hon vill INTE ha några presenter, för porslin och saker som samlar damm har de huset fullt, hon och pappa. Och ingen som orkar hålla dammfritt.
Vi (jag o brorsan med familjer) köper alltid blommor till födelsedagar och mor- och farsdag. Till jul brukade förut få teaterbiljetter till en lokal revy, men nu orkar inte mamma gå längre på det, så då ger vi dem varsitt presentkort på fotvård. Det brukar de uppskatta
Först tänkte vi bjuda ut mamma på middag på födelsedagen, men eftersom hon inte orkar gå på sånt nuförtiden så ska jag försöka hitta en blomma, kanske amaryllis) som är något alldeles extra!
Jag och brorsan har slutat köpa julklappar till varandra, vi köper en grej till hans son och hans barnbarn, och de köper en grej var till våra döttrar.
Men i Ryssland där ÄÄÄÄÄLSKAR de att ge och få presenter, så vi har redan börjat köpa nyårspresenter till dem. A tog med endel nu när han var över, vi ska ju flyga, så vi får inte över så mycket denna gång. Jag bad honom också påminna farfar o farmor om detta, så de inte köper värsta stora bautagrejerna åt tjejerna !
A är helt hopplös. Jag säger varje år att jag vill inte ha någon julklapp, ändå köper han. Han VILL inte sluta med julklappar. Han är som ett barn... suck...
Åh vad skönt att höra cantaton!
Du ser Solde, klart att mannen faller för den lilla prinsessan.
Jag har gjort något jag inte gjort på evigheter, jag har tagit ledigt idag, jag ska städa, förbereda maten och gå på friskis. Kanske julpynta lite lite en adventsljusstake och så men sen får det räcka.