Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Taadaradara! (fanfar)
På söndag skall maken på husvisning när jag jobbar, jag har hittat ett hus han godkänner! Det är ca 2-3 km från där vi bor nu.
Soldemor; Jag sa ju det, Siena kommer göra honom gott
Ska på gratismiddag på ett ställe här i stan med folkpartiet, fick resultatet av provvalet idag och på den föreslagna listan för kommunfullmäktige är jag med (plats 24/25) och på landstingslistan är jag också med (plats 11/17). Vi får väl se hur det ser ut på den spikade listan i februari om jag är med eller petad, idag tänker jag vara nöjd iaf.
Inte illa för en som varit medlem mindre än 3 månader va? Nog för att blir svårt att bli invald om inte FP gör ett monsterval i Gävle eller att man blir inkryssad (osannolikt). Hur som så är man ju med i spelet nu.
Det roliga med provvalet är ju att man uppenbarligen fått röster från andra medlemmar som har förtroende för en, hedrande på något vis.
Här har varit tyst osedvanligt länge nu... Själv sitter jag uppe o kan inte sova, och irriterar mig så klart gruvligt på det.
Har varit i sängen ett par timmar o snurrat, men tröttnade o gick o satte mig här igen...
Det är hopplöst att inte kunna sova oavsett när man går upp på morgonen!
En trött o lite bakis tant med nackspärr från gårdagen headbanging tittar in...
Blev en lyckad, härligt rolig kväll igår.
Fyra härliga väninnor, tacos, vodka, vin och rockmusik. Kan det bli bättre?!
Idag blev det ost, kex och rödvin med en väninna också. Lika bra att fortsätta idag också...
Men imorgon ska jag till kyrkan o sjunga Hosianna
Och förhoppningsvis orkar jag ta fram lite julsaker imorgon.
Kram till alla!
Fortsatt storstädning här hemma...
Nu har jag varit duktig ikväll
Har satt upp adventsstjärnorna (är väldigt anti att sätta upp dem innan det faktiskt är advent, så borde väntat till imorgon men ska bort på dagen o vill ha dem tända när jag kommer hem på kvällen) och bytt gardiner, dessutom har jag organiserat upp kaoset som varit här så det är nu mera perfekt ordning på skrivbordet och i lådorna där, samt i skåpen under tv-bänken... Jag har även lyckats med konststycket att slänga ytterligare fyra kassar skräp (förutom den stora svarta säck jag slängde här om dagen) och dessutom stuvat ner det som skulle till förrådet.
Det känns sååååå skönt nu när det är klart! Det har tagit några dagar eftersom jag gjort lite när jag känt för det bara, men det har i alla fall blivit gjort!
Det GÅR att fixa det på en dag, men varför ägna en hel dag åt det när jag inte har något som stressar mig?
Toppenbra jobbat! Det är ungefär så vi håller på här hemma också. Har gått igenom varenda låda och skåp... Kommer hamna lite på Blocket inatt eller imorgon.
Vi är dock ännu inte klara med hela lägenheten... Men sovrum, kök och hall är så bra de kan bli! Och då har jag städat som om vi flyttstädade liksom. Lister, dörrspeglar, element... allt har jag dammat på ordentligt.
Nu ska vi ta en paus (mitt i natten) med lite marängsviss.