Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Min första jul utan morfar var förra året.. Han åkte ju in på sjukhus (kroppspulsådern sprack) alldeles innan jul och dog sedan i januari...
Hej hej!!
Eller som man säger: Hellooooo!!
Hemkommen från Skottland. GUD så mysigt vi har haft det.
Igår hade vi jättefint väder. Strålande sol och otroligt trevliga scottar.
Vi var på Edinburg slott och kollade och fotade som tokar. Där hade dom även en liten wiskeyprovning.
Sen satt vi på en GENUIN skottsk pub och drack öl.
Nä vi har haft det underbart. Jag vill absolut åka dit igen!!
Vad spännande! Jag halkade in på en sån lista på ett bananskal och sedan _gjorde_ partiet faktiskt ett monsterval i kommunen det året, så jag fick sitta som suppleant i en nämnd ett tag. Roligt och lärorikt! Sedan dess har jag enorm respekt för lokalpolitiker, ska ni veta.
Jag fick också några personkryss, de flesta från fullkomliga främlingar, men jag tror att de tyckte det var roligt att kryssa en ung tjej. Jag tror i alla fall att du kommer att få fler kryss än du väntat dig!
Det lät ju jättehärligt! Vilket hotell var det ni bodde på nu igen? Var det smidigt att boka rum hos dem?
Mannen min gillar ju whiskey så en sån resa borde man ju göra nångång
Ganska uppenbart, är det samma för mig... Fast jag brukar vara lite här och där på jul, har inte så fasta traditioner. I år blir det hos pappa på själva julafton. Men ändå...
Förra julen hade morfar fått sin "dödsdom".. Träffade honom sista gången två dagar innan julafton... Han var för svag för att orka ha julfirandet enligt traditionen när den väl kom...
Urk.. nej.. fy, avskyr sånna här minnen, men de kommer alltid upp så här års.. Precis som 11/11 när han skulle fyllt år..
Nu har jag nog smittat hela byn med min förkylning! Jo, för jag stod inte ut med en dag till i pyjamas och veta att det var 1:a advent och inte få sjunga Hosianna. Så jag duschade och bytte om och bestämde att hela familjen skulle gå på adventsgudstjänst i byns kyrka. Det var jättemysigt och det hela startades upp med värsta fyrverkeriet ute på kyrkbacken! Sedan massa sång och små söta barn som tände ljus.Efteråt bjöds det på skinkmacka, kaffe och pepparkakor i församlingshemmet, med mer sång. Vi hakade på där med. Ett sätt att få se fler ansikten i samhället än bara de som är aktiva i idrottshallen.
Nu har vi även varit på ICA MAXI och fyllt på med ljus och lite ljusslingor till utomhusbruk etc. Sambon har begripit att han behöver vara mer delaktig i mysighetsfaktorn på huset än jag behöver vara i hans träning... (vi hade en ganska upprörd diskussion i fredags och jag var så förbannad att jag kunde bett honom flytta. Delaktighet i vårt hems ombonande fanns med som en del i sagda diskussion)
Jag har insett att det fattas stjärnor och ljusstakar i ganska stort antal till olika fönser i huset för att jag ska vara nöjd. Men det får nog dras en repa efter jul när det är värsta rean, för det blir ju svindyrt. Tror jag ska ta en sväng på någon loppis också och se vad som kan finnas.
Hejja Panzer förresten!
Och Heloise: ring städerskan!
Välkommen hem Mulle!
Frulle, låter härligt!
MV, ja visst minns man.. (Jag har ju förlorat två släktingar och två andra bekanta i år). Nu är ju inte pappa död på nåt vis men han lär inte få komma hem till eller ens över jul, så det blir min första jul utan pappa också...
Passion, härligt med advent i kyrkan.
Behöver skriva av mig lite, så nu får ni tanter ha överseende om ni tycker jag blir tjatig...
Mailat en hel massa med Honom sista timmarna... Stackarn har hjälpt polisen spåra upp en person som skickade mail till honom på en sajt o sa typ att ?om du undrar varför mitt konto blir tyst framöver beror det på att jag är död om några timmar?.. Polisen hittade henne till sist (Med Hans hjälp) och lyckades stoppa det hela.. Hon hade dragit ur ett dropp som håller henne vid liv på något vis medan hon väntar på att få en ny njure.
Sköterskorna hade inget märkt, o hade troligtvis inte kommit att göra heller innan det var för sent...
Han kommer hit om en stund, vi har mailat konstant i närmare två timmar innan han kom fram till att han vill komma hit o ha mig nära.. Känna att världen är som den ska, o att jag är här även när han inte mår helt bra.
För mår bra, det gör han verkligen inte nu... Han är chockad och nedstämd, frustrerad och ifrågasätter sig själv förutom henne.
Något säger mig att det här är ett avgörande val han gjort för vår framtid.. Huruvida vi ska satsa på varandra eller ej, o det verkar onekligen som att han gjort valet att satsa helhjärtat.
Helgen har som vanligt varit full av aktiviteter.
Såg fram emot en lugn och skön måndag, men inte!
Igår kväll gick tvättmaskinen sönder?precis vad jag behövde så här innan jul! *Grrr*