Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Kära Soldemor och Cantaton: Tack för lite peppning Vad gjorde man utan kära tanters stöd?
Alltså jag tror kanske att det är vi vuxna som blåser upp förväntningar och hittar på alla MÅSTEN.
För t.ex. min sexåring kom hem igår från skolan på gott humör. Senare sa hon något om att man skulle ha lämnat önskelistan till tomten i söndags, "det var ju julskyltning mamma, men vi var ju inte där, vi missade ju det". Nä, sa jag, vi var ju i kyrkan istället. "Jo, jag vet". Då föreslog jag att vi skriver och postar önskelistorna istället. "Okej" svarade hon och så var det bra med det.
Ang. pysselkvällen så tror min fyraåring att det är ikväll (men det är på torsdag), och hon konstaterade lugnt: "Mamma, det är pysselkväll ikväll, men vi kan ju inte gå för vi skall till mormor på kalas". Så, bra med det, inget mer om det. Så om de nu bara inte surrar alltför mycket och blåser upp förväntningarna på dagis runt detta, så kanske det inte är så farligt om jag för en gångs skull sätter mina intressen först. De får ju en gladare och mer harmonisk mamma förhoppningsvis till jul Och såklart ska de få komma och se det stora luciatåget i stora kyrkan!
Kjell Präst skrev 2009-12-01 09:57:19 följande:
Ska kolla runt, Cantaton, om det är någon som kan tänkas gå på Pysselkvällen med K. Flickornas pappa har gått med mig (då båda flickorna gick på dagis) tidigare år och han är gruvligt less på pysslet och alla grejer vi tvingas släpa hem därifrån
Varför bor ni inte närmre?
Jag hade kunnat gå så kan du ta körrepet.
Jag älskar att pyssla.
Varje tisdag hela november har vi haft någon av lill-skrutts kopisar med hem och tillsammans har dem pysslat under över insyn av mig.
Kjell Präst skrev 2009-12-01 09:57:19 följande:
Hej tanter
tack Kjell för att du förgyllt min dag, ska genast gå upp till barnen och säga att numer nyser man i knävecket
Och jag kan förstå din fru, jag har haft en katt som trodde att han var en hund
Vi hade en lugn första advent... jag jobbade till tolv natten innan, maken skulle vara ledig, men -20 gjorde att snökanonerna skulle gå Så vi fikade med hans föräldrar, sen sov vi med lilla vild på em och så var vi en stund på julskyltning, fast det finns ju bara 3 affärer så den var inte så våldsam
Och lilla vild fick rida ponny och var jättenöjd med det tills hon såg storayster åka bob efter ponnyn i full fart, då skulle hon minsann också göra det Det fick hon (det kostade 5 kr) och hon skrattade högt hela tiden
Sen grillade maken kött ute på grillen och vi mumsade potgratäng till innan han fick åka och joba igen till ett på natten..
Och jag var ARG!!!! Datorn surkade ihop så jag hann inte fixa kalendrarna jag skulle göra... så vi fikade ett pånatten sen och mös bara han och jag
Nu sk jag julbaka med stora tjejerna som har studiedag
kramar till alla och jag tänker på er även om jag just nu bara är ego! Sorry...
Cantaton, underbart med pappa förresten,så glad för er skull!!
Hej på er!
Just det Cantaton, härligt att din pappa är på bättringsvägen.
Sonja; Ibland får jag för mig att det är vi vuxna som skapar förväntningarna, o att barnen vill göra "oss" till viljes. Så sjung ut för full hals min vän!
Kramar från moi.
Im yours skrev 2009-12-01 10:55:47 följande: