• Svar på tråden Tantvarning6
  • Heloise

Usch vad det är kallt just nu, och mörkt.
    Jag ska kura ihop mig i soffan med 3 katter, en filt, en mugg te och en film.

Har någon av er tanter varit till a: Thailand eller b: Vietnam?
    Panzer och jag ska iväg på smekmånad och det står just nu mellan dessa två.

• Cantaton

Jag har inte varit i något av länderna...

Heloise skrev 2009-12-02 23:52:06 följande:
    Usch vad det är kallt just nu, och mörkt.Jag ska kura ihop mig i soffan med 3 katter, en filt, en mugg te och en film.Har någon av er tanter varit till a: Thailand eller b: Vietnam?Panzer och jag ska iväg på smekmånad och det står just nu mellan dessa två.
  • Heloise

Som Panzer just skrev så ser jag ju verkligen framemot band hero frenesin som snart kommer att infinna sig, verkligen...

Mmm varmt och skönt, jag hatar kyla, snö, mörker och andra vintriga saker. Men det är iaf vackert ute ikväll, fullmåne, stjärnklart och frosten glittrar i gräset. Tur att man man beundra skönheten inuti vårt någotsånär varma hus.

• TinkerBelle

Vi åkte ju som sagt till Kina.
    Vietnam är för de rika kinserna ett semester paradis - konstigt nog.
    Nästa resa vill jag göra till Vietnam.
    Fortfarnade relativt "oturistigt" jmf med Thailand.
    God mat och vacker natur.

Heloise skrev 2009-12-02 23:52:06 följande:
    Usch vad det är kallt just nu, och mörkt.Jag ska kura ihop mig i soffan med 3 katter, en filt, en mugg te och en film.Har någon av er tanter varit till a: Thailand eller b: Vietnam?Panzer och jag ska iväg på smekmånad och det står just nu mellan dessa två.
  • Sonja68

Hej hej!

Har inte varit i varken Thailand eller Vietnam. Men båda resemålen verkar fantastiska. Särskilt Vietnam om jag förstått mina vänner rätt.

Lilla fjärilen var helt fantastisk igår. Hade ingen aning om att min elefantvirvelvind där hemma kunde röra sig så lugnt och graciöst och koncentrerat! T.o.m ända ut i fingerspetsarna!
    Den flickan som skulle gå först in hade blivit sjuk eller nåt så dansfröken frågade om någon annan kunde gå in först och "leda" isället för henne. Tystnad. Hon frågade igen, "är det verkligen ingen?" Tystnad. Sen säger min T lugnt: "JAG kan göra det" Jag blev helt förskräckt Frågade VET du verkligen vad ni ska göra. "JAA, det vet jag. Det är ju precis samma som vi gjort när vi tränat på övningarna" Helt cool
    Hon såg hur lugn och samlad ut som helst! *sträcker stolt på mig*

NorrDans och Thomas Noone Dance's föreställningar var jättebra, men barnen blev lite less. NorrDans hade dock temat Alice i underlandet, så det var lite roligare, men Thomas Noone's från Spanien var riktigt modern dans till "konstig" musik. T.o.m vi vuxna hade lite svårt att förstå den.
    Men min 4-åring tyckte det var fantastiskt. Hon följde med, med stora tefatsögon, varje fiber och cell i hennes kropp tog in precis ALLT. Och sen applåderade hon överförtjust!
    Tror hon fick sitt livs kulturupplevelse igår

• Sonja68

Jag tog ett beslut igår. Jag ska skippa medverkan i Lucia i kyrkan. Hela söndagen kommer att gå åt och jag känner att jag vill ta det lugnt och vara med familjen. Vi får gäster också innan jul (20-23) , så vi behöver få vara bara vi och mysa lite mitt i december.
    Därmed skippar jag också repet ikväll.
    Båda flickorna började gråta igår över att det inte skulle bli nåt julpyssel på dagis, men nu så när jag tänkt om, så kan vi ju faktiskt gå ikväll. T.o.m maken sa att han kommer med, tyckte också att vi skulle gå hela familjen och "pyssla" Eller det kanske är glöggen och pepparkakorna han är ute efter?
    Nej, men vi har brukat gå båda två, och hjälpa varsin unge med pysslet.
    Så. Frid o fröjd i huset.
    Riktar in mig på julmusiken och det känns som att det räcker.

• Sonja68

Thinker 41 graders feber!!! HUR mår sonen idag då?
    Hoppas pencillinet börjar verka snabbt. Kram!

• Heloise

Ja det lutar nog åt Vietnam, jag gillar inte när det är sådär superturistigt.
    Hoppas alla sjuka kryar på sig, Panzer är dunderförkyld igen, jag hoppas verkligen inte att han smittar mig för jag orkar inte vara förkyld en gång till.

Vilken duktigt tjej du har Sonja klart att mamma och pappa är stolta!
    Nä nu ska jag ta en kopp te och läsa lite kurslitt, happy day!