• Svar på tråden Tantvarning6
  • dfk

Hej alla gummor!

Cantaton, jag förstår att du känner dig sänkt!

Soldemor, jag är väldigt avis på ditt bustroll därhemma. Vill också ha! Min mamma har iallfall fått hem sin skogis. Den är så söt och näpen. Lite småblyg men full fart på honom ändå.
    Jag har inte hunnit dit och bekantat mig med den lilla missen än, då vi varit så sjuka i familjen. Men jag längtar!
    Hon ska ställa i Örebro i januari. Då blir det hennes morrhoppa och så blir den senaste tillskottet.
    Här hemma håller jag på reder ut världens tovor som mammakatt har. Har slarvat lite med borstningen och det får man sota för. Vet inte hur jag ska få bort dom. Får nog klippa....

Ikväll blir det gottis och IDOL!
    Maken har stekt pannkakor så det bara visslar om det. De sålde ägg med kort datum, såna där stora kartonger för bara 10:-. Perfekt! Jag får baka några kakor också.

Kramar till alla!

• Cantaton

Mysig kväll låter det som. Vi gör kyckling och rotfruktsgratäng. Två vänner kommer över på middag, så vi blir fyra. Mysigt.

dfk skrev 2009-12-04 15:42:11 följande:
    Hej alla gummor!Cantaton, jag förstår att du känner dig sänkt!Soldemor, jag är väldigt avis på ditt bustroll därhemma. Vill också ha! Min mamma har iallfall fått hem sin skogis. Den är så söt och näpen. Lite småblyg men full fart på honom ändå.Jag har inte hunnit dit och bekantat mig med den lilla missen än, då vi varit så sjuka i familjen. Men jag längtar!Hon ska ställa i Örebro i januari. Då blir det hennes morrhoppa och så blir den senaste tillskottet.Här hemma håller jag på reder ut världens tovor som mammakatt har. Har slarvat lite med borstningen och det får man sota för. Vet inte hur jag ska få bort dom. Får nog klippa....Ikväll blir det gottis och IDOL!Maken har stekt pannkakor så det bara visslar om det. De sålde ägg med kort datum, såna där stora kartonger för bara 10:-. Perfekt! Jag får baka några kakor också.Kramar till alla!
  • TinkerBelle

Jag tycker du ska vara stolt över maken!
    Han förtjänar en redig vodka ikäll det hör jag det.

Sonja68 skrev 2009-12-04 10:21:52 följande:
    Hej kära vänner!Fjosok, hur har du det med benen?Soldemor, ja det låter onekligen snarlikt människobarn, dina katter De verkar vara härliga personligheter!Igår var vi på julpyssel hela familjen på dagis. Där var många familjer. Flera av barnen i gruppen har storasyskon som OCKSÅ gått i samma grupp, tex. förra året eller tidigare (som vår sexåring t.ex.) Så det blev en liten "reunion" för dem. Åh, så roligt de hade. Och fröknarna kramade alla sina "gamla" barn.Oj, så vi pysslade och återigen var det min man som var mest engagerad och gjorde värsta grejerna, pimpande julgranar och tomtar med glitter osv. Fröknarna kallar honom för Pysselkungen Själv riktade jag in mig på fikat Nån girland och en apelsin med nejlikor gjorde jag dock, samt en glödlampa täckt med glitter och en upphängningsanordning av piprensare *ryser, men vad gör man inte för barnens skull*.Bilen hämtade jag från verkstaden 3100 kr blev notan. Till det kommer då delar som maken köpt för 700 spänn samt hans jobb. Men det jobbet har jag betalat av in natura Bilen gick igenom besiktningen i alla fall. Piuhhhh...Måste rusa, men ha en bra mysfredag alla!
  • Frulle

Tittar in snabbt bara. Har idag sålt lägenheten och skrivit kontrakt!

Puss

• Villemoa

Mulle; grattis, vad kul!! Fick ni så mycket så att ni är nöjda?

Fredagskramar till alla! ♥

• Frulle

Tack.. Njae det kan jag väl inte påstå direkt.. Men det var många faktorer som gjorde att vi valde att sälja nu.. Men visst! Vi har ju nu tjänat drygt 500.000 på att inte göra ett skvatt så visst är vi glada ändå!

• Villemoa

Förstår er, vi satt i samma sits förra sommaren när vi sålde vår lägenhet. Vi valde också att sälja vid just en specifik tidpunkt pga många faktorer men vi tjänade 400 000 på att inte heller göra ett skvatt så man måste ju vara nöjd ändå

• Frulle

Ja visst är det så!! Denna chans får man inte många ggr i livet tyvärr.
    Så nu ska vi betala av en massa jobbiga lån vi har. På det tjänar man ju många tusen varje månad. Självklart vill man shoppa loss, men lite vettig måste man väl vara nu!! Man är ju "vuxen"!

• Villemoa

Vi bland annat gifte oss och fixade i ordning trädgården, där kom pengarna mycket väl till pass Så skönt att man har möjligheten så man ska slippa behöva ta lån för sånt.

• Frulle

Jaaa skönt att slippa lån!!!!

Men jag ska faktiskt KANSKE köpa mig ett par tuttar..