Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Nä, nu har jag bestämt mig. Det blir en jul med mer andlig inriktning i år Färre julklappar och mer julmusik och tankar kring varför vi firar jul.
Däremot kommer vi att frossa i ryska nyårstraditioner när vi åker till Moskva; det blir ёлка (betyder "gran" men avser en nyårsfest som liknar våra julfester; dans runt gran, sånger, lekar, Farbror Frost och Snöflickan kommer med en liten present till barnen) Vi ska försöka få tag på biljetter till den som är i Kreml (!) men det är vääääldigt svårt. Annars blir det nån annanstans. Det blir dockteater eller musikteater, skridskoåkning, nyårsfirande med stor salut och raketer, massor med mat och samvaro med släkten. Vore även härligt om vi kunde gå på julmässa, men vi åker hem just i samband med ryskortodoxa kyrkans julfirande. Samt att det är en lång ceremoni och man står upp hela tiden. Jobbigt för små barn. Vi får se!
Vem vet när vi får möjlighet att fira nyår i Moskva igen?
Tack söta tanterna för de snälla orden
Jag går på rosa moln fortfarande o bara flinar när jag tänker på att han kallade mig flickvän, o att jag därmed har en pojkvän i honom
Känns dessutom väldigt skönt att den han ville vända sig till när det var jobbigt var mig... Det skapade ytterligare ett band mellan oss och gör att jag känner mig mer säker på var jag har honom.
Cantaton: Härligt att höra om pappa som börjar bli bättre igen! Fortsätter be för er och hoppas på ytterligare snabba framsteg
Ingen nämnd, ingen glömd brukar man ju säga... Men jag nämnde ju Cantaton eftersom det var en glad nyhet som verkligen satte sina spår.. Mitt minne i övrigt lät mig inte komma ihåg mycket!
Frid!
Nu skall vi ha audition till konfirmandernas julspel, sedan blir det julbord med en av syföreningarna!
Ha en god afton, tanter av alla sorter!
*skickar över lussebullar och praliner till alla som behöver*
Dem är välkomna!
Ska vi också göra då svärfamiljen kommer hit och dem kan INTE tänkas sig en jul utan kalkon.
Jag bryr mig inte så mycket så länga alla mår bra och är glada.
Cantaton; härligt att höra om pappas framsteg!
MV; va roligt för dig!
Blommis; har du kryat på dig?
Grattis till Sonjas mamma!
Idag har jag köpt en stjärna till min man i julklapp
Ikväll tanter blir det fiskgratäng till middag.
Ska pröva det här receptet:
www.tasteline.com/Recept/Fiskgratang_for_hela_familjen
Barnen kan var lite kinkiga när det kommer till fisk så jag hoppas den här rätten faller dem i smaken.
haha, men Kjell.. Är du SÄKER på att hon inte tar en liten virre i smyg då och då??
OBS att jag sa HON!
Villemoa, jg är fortfarande så förkyld att smabon garvar när jag pratar för det låter inte riktigt som det ska...
Men jag är sådaär halv på bebeb i allafall. Dvs sover halva dan och går sedan upp.
Nu kommer snart min syrra på oväntat snabbesök, så jag måste gå till affären och skaffa hem en kyckling till så middagen räcker!
Skickar en seriös hälsning ut i fråden nu. Hur är det med er tanter och gubbar. Känns som att jag driver mig längre och längre från BT sen jag blev singel igen nu ...
Men dyker upp ibland med div maränger