Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
didis: Jag vill helst ha både tomtarna och Hosianna. Fast igår borde jag egentligen hållit mig hemma helt och hållet.
Mulle-underbart att pappa blev så glad och att resan blev lyckad! Skulle också gärna göra det där!
I´m yours: flytta? voffö då?
Cantaton: HURRA för papaps framsteg!
Heloise: Bra plan, har du ringt städkvinnan än?
Tinker: men VA vilken prisskillnad!
Sonja: Jag tycker Julros är den by far vackraste mest speciella blomma man kan tänka sig! Och finns det täppa så planterar man ut den sedan och förundras över att det kan blomma mitt i snödrivorna.
Julros? Hjälp mig... har inte sett den hos oss. Kollade på Google och den är för mig obekant. Men onekligen söt!
Men tror du att den skulle gå här uppe i zon 6 där vi kan ha -35 i februari...?
Ska kolla hos blomsterhandlaren idag!
Joråvettusatte, Julros, eller Helleborus som den heter på latin brukar finnas i blomsterhandeln nu och du har den alltså INNE när den köpts så här års. Sedan kan du spara den och sköta soom en vanlig krukväxt och till våren plantera ut den. Den är perenn, så den kommer upp och blommar när den tycker det är lagom.
Min mamma har en (som hon fått av mig vid jul) som nu statt fullt av knoppar och hon bor i Jämtland, så jag är rätt säker på att det funkar.
Nope jag städar själv, jag gillar ju att städa eller iaf gillar'ish haha. Nu har jag bara golven kvar sen ska jag sätta fram adventsljusstakarna.
Jag har iofs extrarummet kvar, det ser ut som en bomb har briserat där inne, men jag tror att det är ganska lättstädat ändå.
Sen ska jag iväg till affären och köpa lite skinka etc, ikväll är det måndagsmiddag med vännerna och vi ska bjuda på fylld köttfärslimpa, den är helt suverän och perfekt att förbereda, och sen skjutsa in i ugnen.
Haha, tack för de felsägningarna Jag, är en sånn jag oxå .... men hinner glömmer vad jag sagt innan jag kommer ihåg det. Något åt det hållet
Nääädå, jag ska inte flytta ......... var bara så in i bängen nyfiken Om jag drar så bli det till Paris ..... el Lasses place. Jag är verkligen knepigt inställd till allt han gör o säger just nu. Känner mig som en tipptopp gnäll-tant
Jag hoppas iaf att det beror på det äckliga vädret.
Igår julpyntades lägenheten, (mysmys). Några grannar har redan gett mina fönster komplimanger. Sååååååååå modernt och inbjudande, sa de. Det är kul med grannar som lägger märke till saker. Imorgon ska jag baka lussekatter m vit choklad i, och luciabullar med mandelmassa, flagad mandel på toppen.
Känner mig oxå lite halvsnuvig, så vi har skjutit norrlandsresan framåt. Sonja, vi åker upp till Ö-vik. Smilla har redan 92 i kläder, oj vad hon växer. Så nu ska jag shoppa lite vårmode till henne ♥. Tänk då hon blir större, o kan vara med och shoppa.
Nu ska vi se på film. Kramar till alla tanterna.
fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiilm
Panzer - grattis!
Frulle, Skottland står högt på min lista över drömresmål.
Cantaton - vad skönt att din pappa ät bättre.
Soldemor - fantastiskt vad en liten katt kan åstadkomma! Jag håller tummarna för huset.
Passionsblomman - barnen plockade tusenskönor i gräsmattan idag och stockrosen har halvt utslagna knoppar, är det normalt?
Själv har jag nu klarat av min första julmarknad.
Jag gjorde praliner bokstavligen dygnet runt i två dygn och sedan har jag stått och sålt i två dagar. Trots mycket dåligt med folk så sålde jag slut på nästan alltihop. Jättekul!
Nu ska jag göra några hundra praliner till i veckan.
Fjosok har just lyckts med att skriva sin första dansbandslåt.
Den heter "En dans med kärleken" och rimmar kärleken på lammsteken. Ja, den är till ett spex