• Svar på tråden Tantvarning6
  • dfk

Hej mina underbara tanter!
    Tack för ert support!

Didis, ja snart är det jul!!
    Heloise, era vänner tänker säkert likadant om er!
    Soldemor, jag är så glad för din skull att det tycks gå bra med lillmissan och maken!
    Till alla mina tanter vill jag ge er en varm kram! Jag tycker om er!

Här är det bra med mig, yngsta dottern och tillochmed med gubben!(Än så länge...)
    Han gick ju här och var sååå sjuk. Han bäddade ju ner sig, jag var både orolig för stora dottern och för min man.
    Men senare samma kväll så flög han upp ur sängen för att då skulle han iväg och styrketräna! Hm! Så var det med hans svininfluensa, den kom väldigt hastigt och han kryade väldigt snabbt på sig måste jag säga!!

Men med dottern är det inte bra. Hon har över 40 graders feber sen i måndagsmorgon. Hon är väldigt matt och sover mycket. Hostar, snörvlar,huvudvärk, ledvärk, vill inte äta...

Jag pytsar i henne allt jag kan komma på! Nu har hon fått en skål med glass, som är skönt för halsen och lite kallt när hon är så febrig.
    Jag har höjt sänggaveln så att hon inte ska ligga så platt.
    Hon får ont i huvudet när taklampan är tänd, så jag har tänt alla hennes små myslampor. Min stora skrutta!

• didis

Fjällbruttan - sicken typ! Kom hem till mig, du kan få sova i min bäddsoffa, glögg bjuder jag på

Så kan gubben stå där och laga mat så mycket han gitter och äta den själv när resten av familjen sitter i godan ro och mumsar lusskatter!

Lite långt att åka kanske men du är varmt välkommen!

• Fjällbruttan

didis skrev 2009-11-25 19:37:46 följande:
    Fjällbruttan - sicken typ! Kom hem till mig, du kan få sova i min bäddsoffa, glögg bjuder jag på Så kan gubben stå där och laga mat så mycket han gitter och äta den själv när resten av familjen sitter i godan ro och mumsar lusskatter! Lite långt att åka kanske men du är varmt välkommen!

Tack!!! Ska snart sätta mig i soffan och kolla på de stackars bönderna och ska förbanne mig värma glögg och låtsas att jag är hos dig
    Gubbf-n ignorerar jag bara för tillfället!

• passionsblomman

Åh vad gott med lite glögg!

Jag sitter här och fryyyyser och fryser och känner förkylningen galoppera fram i kroppen på mig. Vad händer? Det går by the minute känner jag!

Jag har verkligen inte lust att bli sjuk. Jag vill äta lussekatter och sjunga julsånger!

• Fjällbruttan

Åh, glömde ju att skriva, han drygade ut pannkakssmeten jag gjort, för det skulle ju inte räcka... och sen gick han ner i källaren och började greja där...
    Ehhh.. höll inte lillan på SVÄLTA  ihjäl??
    Så jag gick och stekte pannkakor, hon började glatt äta medans han bara sa att han kunde minsann steka sina själv...

Så jag tog tallriken jag ställt fram åt honom med pannkakor, plastade in den och ställde ut den på kallaltan och gick och satte mig vid datorn...
    Jag tänker äta en mackasen, just nu har jag ingen aptit.. men han fick steka sina egna sabla pannkakor!!

Blomma beordras ocså att knapra på morotsdieten

• passionsblomman

Blomman vill inte. Blomman vill ha glögg och choklaaaadpraliner och nybakta bullar.

Vaför kan det aldrig vara sådana saker som är medicin?

• Fjällbruttan

Men snälla lilla Blommna, vet du inte de grundläggande principerna???

Kakor och praliner som bryts till bitar är jättenyttiga för då trillar kalorierna ur!
    Och varm dryck är alltid nyttigt mot förkylningssymptom!
    Och i nybakta bullar som fortfarande är varma har kalorierna inte stelnat än så de kan inte fastna i kroppen!
    Annars går det bra att äta och gå samtidigt för då gör man av med mer än man äter

• dfk

Fjällbrutan, dumma karlar ibland!

Passion, nej! Håller du på att bli dålig. Titta hemma i barskåpet och ta dig nu en rejäl slurk av något riktigt starkt! Det finns en risk nu att du är lite dimmig i ögonen, men nu ska du fortsätta att dricka lite honungsvatten med citron i.
    Om du har ingefära så är det bra att lägga i också.
    På med yllesockorna och sitt under en pläd, mera starkt att dricka för att svettas ut det onda!

• Fjällbruttan

Nu ska jag gå och värma glögg och sätta mig i min fåtölj...
    Då kan han minsann inte komma och försöka gulla sen...BAH!!

Kram till er alla från surtanten!

• Cantaton

Hahahaha. Ojojoj.. Troligt

Fjällbruttan skrev 2009-11-25 19:53:08 följande:
    Men snälla lilla Blommna, vet du inte de grundläggande principerna???Kakor och praliner som bryts till bitar är jättenyttiga för då trillar kalorierna ur!Och varm dryck är alltid nyttigt mot förkylningssymptom!Och i nybakta bullar som fortfarande är varma har kalorierna inte stelnat än så de kan inte fastna i kroppen!Annars går det bra att äta och gå samtidigt för då gör man av med mer än man äter