• Svar på tråden Tantvarning6
  • dfk

Här har äldsta dottern gått och blivit sjuk! Hennes kompis som hon umgås flitigt med har bekräftad svininfluensa och är riktigt sjuk. Nu blir jag jätteorolig!
    Nästan 40 grader feber, ont i bröstet, ont i huvudet, illamående, hosta, snuvig, ont i kroppen..... har hon. Jag serverar honungsvatten, soppa, juice, kall fil och stoppar i henne alvedon var fjärde timme.

• Sonja68
    dfk skrev 2009-11-24 15:16:41 följande:
    Här har äldsta dottern gått och blivit sjuk! Hennes kompis som hon umgås flitigt med har bekräftad svininfluensa och är riktigt sjuk. Nu blir jag jätteorolig!Nästan 40 grader feber, ont i bröstet, ont i huvudet, illamående, hosta, snuvig, ont i kroppen..... har hon. Jag serverar honungsvatten, soppa, juice, kall fil och stoppar i henne alvedon var fjärde timme.
    Usch då! Förstår att du är orolig... Been there!
    Se till att hon dricker mycket vatten.
  • dfk

Sonja, blev ni smittade allihopa?, kommer inte riktigt ihåg om hela er familj vart dåliga.
    Maken vill isolera henne på rummet med stängd dörr, alldeles ensam!!!!
    När jag kom hem efter att ha handlat så gick jag upp till övervåningen där hon ligger i sängen, så såg hon så ynklig ut.
    Jag skällde lite på maken och sa att jag vill att vi ska höra henne. Hon kan ju inte ligga där alldeles ensam och instängd! Smittan kan väl inte hoppa ut genom rummet.

• dfk

Jaha, nu har maken bäddat ner sig också.
    Säger att han inte mår bra. "Där ser du, nu har jag också blivit dålig"( han antyder om att jag inte ville isolera äldsta dottern och att han inom loppet av två timmar nu har blivit sjuk!, Han har ju inte hunnit vara hemma längre än så idag och det här bröt ut i morse.)
    Det är klart att han kan ha blivit smittad men förloppet går nog inte så snabbt.
    Då kanske han har blivit smittad innan dess menar jag på.
    Ja,ja strunt samma. Det är ju tråkigt om han också ska bli sjuk.
    Då får jag pyssla lite med honom också då.

• MV85

Bobou: Beklagar sorgen! Jag vet hur hemskt det är.. Förlorade morfar och farfar inom loppet av en vecka i våras...

Nu är denna tanten uppe ur sängen... Hmmm Jag har "lite" udda dygnsrytm just nu som ni kanske ser.
    Förstår inte vad som flög i mig i natt, men passade på att göra saker medan ork och lust fanns.
    Slutade med att jag kom i säng först vid sju-tiden i morse o sov tills för en timma sedan ungefär.
    Tur att man inte har ett jobb att oroa sig för, utan bara sin mentala hälsa! hehe

Börjar bli frisk igen nu... Bara halsen som är envis så jag låter fortfarande sanslöst hes, men det går nog över snart hoppas jag. Känner mig så gott som frisk nu i alla fall - äntligen!

• dfk

Vad skönt MV att du är på bättringsvägen!

• MV85

Ja dfk, det är riktigt skönt... Varm choklad med rom var tydligen bra mot baconsjuka

• Sonja68

Dfk: Ja, vi blev alla smittade. Inom loppet av ett par dagar bröt det ut för min man, sedan T och sist jag.
    Men det smittar 1 dag innan man "blir sjuk" + 7 dagar ELLER ett två dygn efter febern försvunnit (om man har feber längre).
    Klart hon inte kan ligga där ensammen, ni måste ju kolla till henne och höra om hon blir ännu sämre
    Att inte bli smittad inom familjen är nog ganska svårt att undvika.
    För oss vuxna och T var det som en vanlig influensa bara. Ett par, tre dagar med feber, muskelvärk, ont i huvet. Hosta. För Lillan var det ju värre och mer långdraget som bekant.
    Sköt om familjen och dig själv! Kram

• passionsblomman

Sååå, det är smågrisar lösa i tråden igen...

Klart din man redan har fullt av smitta runt sig Dfk, vilket trams! Sorry, men jag kan bara garva. Det borde väl vara en rätt välkänd sanning vid det här laget att de flesta virus smittar som värst INNAN man ens vet att an är sjuk själv. Det är ju därför de sprider sig så effektivt!

Hoppas du själv klarar dig undan. Det är j**ligt nog när resten är sänkta.
    Här i våra trakter är det visst på G ordentligt nu, en mamma på handbollen sa att det var 4 bekftade fall i hennes sons klass nu.

• TinkerBelle

Slå han i huvudet med handväskan sen stänger du dörren!
    Vet väl vi alla att man smittar som mest INNAN MAN BLIVIT SJUK!!!
    Om nu inte er dotter varit bort lånad en vecka så ska du se att han va redan smittad när hon insjuknade...

dfk skrev 2009-11-24 15:48:33 följande:
    Jaha, nu har maken bäddat ner sig också. Säger att han inte mår bra. "Där ser du, nu har jag också blivit dålig"( han antyder om att jag inte ville isolera äldsta dottern och att han inom loppet av två timmar nu har blivit sjuk!, Han har ju inte hunnit vara hemma längre än så idag och det här bröt ut i morse.)Det är klart att han kan ha blivit smittad men förloppet går nog inte så snabbt.Då kanske han har blivit smittad innan dess menar jag på.Ja,ja strunt samma. Det är ju tråkigt om han också ska bli sjuk.Då får jag pyssla lite med honom också då.