• Svar på tråden Tantvarning6
  • Sonja68
    Fjällbruttan skrev 2009-11-25 08:41:55 följande:

Tärnaby är 11 mil ifrån, hemavan 13....Men Kittelfjäll är bättre Förstås Kolla stugor på Blocket, där kan man hitta mycket! Eller Hemavans stugservice, tror jag det heter, de förmedlar stugor. 
    Tack för infon!
    Jag älskar Riksgränsen och Björkliden jag, förstås Men där är så himla dyrt att bo och sedan så är februari lite riskabelt. Säsongen har liksom inte kommit igång.
    Ja, ja, vi får se vad det blir. Det ska vara familjär i alla fall, eftersom vi har små och stora barn. Det ska passa 4 åringar och 16-åringar. Och föräldrarna. Svårt läge...
  • Fjällbruttan

Håller med dig, Gränsen är lite för tidigt i februari!
    Stor stuga med två master bedrooms och sen smårum verkar vara vettigt för er,
    har inga kontakter i Hemavan elelr Tärna att förmedla... tyvärr.

Enda jag har koll på är här hemma i byn

Gubben kör pistmaskin för fullt nu så han är lycklig i alla fall,
    de döper tom sina pistmaskiner! Just nnu har de en hyrmaskin medans de väntar på den nya som de klurar på namn åt, den förra hette lilla gumman, och den dessförinnan lilla hjärtat!
    Känner mig utkonkurrerad av en stor röd maskin med enorma krafter

• Fjällbruttan

http://www.hemavanservice.se/sv/boende

Här är en bra länk....
    Och snart blir jag väl anmäld för reklam... å andra sidan bor jag inte där och känner inte en kotte som hyr ut nåt...

Jag vill ju ha turisterna till min by  

• Frulle

Hej hopp..

Jaha mer smågrisar här nu!? Fy fan.

Själv känner jag att något är på G! Vill INTE nu!! Åker ju till scotland i övermorgon!!

• Sonja68

TUSEN TACK Fjällis för länkarna. Hemavan-länken spar jag, den var superbra, precis vad jag var ute efter! *Lägger till den till Mina Favoriter*
    Ska googla lite på Kittelfjäll oxå, vet inte så mycket om det stället, annat än att där bor en underbar tant , kanske det är DIT vi ska åka?!

• Sonja68

Nä Frulle, nu får du INTE bli sjuk, du ska ju till Skottland och dricka whiskey
    Men du hade ju grissjukan tidigare i höst, visst?

• Frulle

Njae jag vet inte.. SJUK var jag ju, men det var säkert5 bara nåt vanligt skit jag hade..

Sonja68 skrev 2009-11-25 09:51:59 följande:
    Nä Frulle, nu får du INTE bli sjuk, du ska ju till Skottland och dricka whiskey Men du hade ju grissjukan tidigare i höst, visst?
  • Fjällbruttan

Sonja68 skrev 2009-11-25 09:51:16 följande:
    TUSEN TACK Fjällis för länkarna. Hemavan-länken spar jag, den var superbra, precis vad jag var ute efter! *Lägger till den till Mina Favoriter*Ska googla lite på Kittelfjäll oxå, vet inte så mycket om det stället, annat än att där bor en underbar tant , kanske det är DIT vi ska åka?!

Välkommen, jag har ju stug-koll här
    Inboxar dig senare med länkar så jag inte blir strypt av moderatorerna
    Vilket jag i oc för sig i så fall förtjänat denna gång

Frulle, drick en whisky!! I förebyggande och i övningssyfte

*Viftar vilt med fjädrar och slår på bongotrummor för att mota bort alla bakterier*
    AAAAAAAAAAAeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiyyyyyyyyyyy.... hubba hubba hubba...dunk dunk dunk

• Sonja68

Nu måste jag jobba. So long, tjejer!