• Svar på tråden Tantvarning6
  • Frulle

Bobuo: Beklagar verkligen sorgen!! Just den delen av livet är så jäkla tråkigt!!!!

• TinkerBelle

Åh vännen!
    Massor av kramar till dig...

Bobou skrev 2009-11-24 03:53:15 följande:
    Oj, MV, vad du städar sent!Min morfar dog i natt, för några timmar sedan. Nu har jag bokat flygbiljetter till imorgon fm, hämtat väska i förrådet och packat. Och varit ledsen... Egentligen förstod jag hur det skulle gå, så att efter att jag gått och lagt mig runt tolv låg jag och bara grät tills mamma ringde runt två. Nu känns det bara helt tomt i bröstet och i huvudet. Jag bor ju med min syster och det är skönt att ha henne här. Skönt att vi kan åka tillsammans imorgon. Fast tungt att ge henne det beskedet. Önskar att min pojkvän inte var så långt bort... Men nu är vi för en gångs skull vakna samtidigt, så jag ska skypa med honom snart (när han hunnit hem från jobbet).
  • TinkerBelle

Vad skönt att höra!
    Du ser "dammtussen" smälte hans hjärta....

Soldemor skrev 2009-11-24 08:56:09 följande:
    Boubou: Här är en jättetröstkram! Tänker på dig!Här i hemmet härskar just nu ett bedrägligt men rätt skönt lugn. När maken kom hem ïgår och fick se Siena började han med samma gamla fraser som förut, men jag kontrade bara med att jag var ohjälpligt förälskad...och efter ca 5 min tog han henne i famnen'ä (hon skre´v just det där ä:et) och sedan var hon liksom accepterad, någotsånär. Han ler iaf med ögonen när han ser på henne. Tramsigast har Amaretto varit. Han är rädd för henne och fräser och väser. Han är liksom bara 15 ggr så stor...maken tog till och med upp henne i sängen i natt, som om hon inte skulle klara det själv! Jag kan dessutom upplysa om, att jaktsäsong för sängmöss är kl 04.50 på morgonen. Jag har inte sovit jättemycket inatt men jag är så där fånigt jättelycklig och trött. Kommer nog mest gå runt och titta på henne. "Den lilla katten" som maken säger. Hoppas han fortsätter vara så här. Sienas charm är tydligen oemotståndlig!
  • Sonja68

Bobou; Beklagar sorgen och skickar stora kramen till dig.

Cantaton: Så skönt att det verkar vara gott gry i pappsen!

*vinkar till alla och stressar vidare*

• TinkerBelle

God middag tanter,

Jag har haft en kaotisk morgon minst sagt.
    Maken åkte till Paris i morse och eftersom han blir borta till på fredag blev vi kvar i soffan efter barnen gått och lagt sig i går kväll med Ben&Jerry och ett julspecial avsnitt av Gavin and Stacey.
    Vi somnade i soffan och vaknade 07.30 i morse!!!!!!
    Makens flyg gick 09.10 och barnen började skolan 08.15 ? snacka om panik!
    Tur att vi bor NÄRA flygplatsen.
    Hur jag lyckades få upp tre ungar, få dem att äta frukost och klä på sig samtidigt som jag duschade och klädde på mig är en gåta. Men vi hann till skolan i tid (pojkarna fick gå själva).

Ingen bra start för lill-skrut som skulle ta ?bacon sprutan? i skolan idag. Det gick fin fint och all eloge till skolsyster som avverkade ungarna på löpande band och som dessutom lyckades med konststycket att distrahera. Dottern tittade som ett fån när hon sa att det var klart.
    Ett lite tag efter började det svida men då var vi ju redan på väg tillbaka till klassrummet.

Så nu sitter jag på kontoret. Har hinkat i mig tre koppar kaffe med mycket mjölk och har äntligen börjat lugna ner mig.

Ska slänga iväg en jobbansökan strax och träffa min mentor efter lunchen.

• Cantaton

Tight! Men det låter som du löste det där med bravur!!

TinkerBelle skrev 2009-11-24 11:41:35 följande:
    God middag tanter,Jag har haft en kaotisk morgon minst sagt.Maken åkte till Paris i morse och eftersom han blir borta till på fredag blev vi kvar i soffan efter barnen gått och lagt sig i går kväll med Ben&Jerry och ett julspecial avsnitt av Gavin and Stacey.Vi somnade i soffan och vaknade 07.30 i morse!!!!!!Makens flyg gick 09.10 och barnen började skolan 08.15 ? snacka om panik!Tur att vi bor NÄRA flygplatsen.Hur jag lyckades få upp tre ungar, få dem att äta frukost och klä på sig samtidigt som jag duschade och klädde på mig är en gåta. Men vi hann till skolan i tid (pojkarna fick gå själva).Ingen bra start för lill-skrut som skulle ta ?bacon sprutan? i skolan idag. Det gick fin fint och all eloge till skolsyster som avverkade ungarna på löpande band och som dessutom lyckades med konststycket att distrahera. Dottern tittade som ett fån när hon sa att det var klart.Ett lite tag efter började det svida men då var vi ju redan på väg tillbaka till klassrummet.Så nu sitter jag på kontoret. Har hinkat i mig tre koppar kaffe med mycket mjölk och har äntligen börjat lugna ner mig.Ska slänga iväg en jobbansökan strax och träffa min mentor efter lunchen.
  • Cantaton

Jag fick ett samtal från Sthlm city idag om att annonsera till VÄLDIGT förmånligt pris i samband med deras bröllopsspecial i januari. Tog faktiskt det erbjudandet, för det var riktigt bra. MEN det roliga var att hon som ringde tyckte att min idé och verksamhet var toppen, varför hon skulle tipsa redaktionen om den och se om de kunde skriva en artikel om min solistverksamhet i denna bröllopsspecial! Hoppas hoppas.