Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Låt gubbtjyven steka sina egna pannkakor!
Blomman - jag har bara Blossas saftglögg hemma men jag häller lite i modemet till dig!
Alla verkar vara sjuka nuförtiden, är det inte vanliga förkylningar så är det baconfeber.
I går kände jag mig själv krasslig men jag var tvungen att tvätta lite underkläder. Då har en kärring (jo, för tant var hon INTE!) 40 min kvar på sina maskiner och ville tvätta en svart skjorta ytterligare eftersom hennes "son skulle på bröllop i Tyskland". *morr morr morr* vad är det för gangsterbröllop där gästerna har svarta skjortor? Var det månne en maffiaboss´ mamma som tog min tvättid?? I vilekt fall - av adrenalinkicken blev jag piggelin!
Fast det kanske inte är något att rekommendera... skonsammare för omgivningen med KanJang...
Shit vad skönt att man numera har egen tvätttuga och inga kärringar däri!
Nu har jag kokat mig och sonen vaaaarm choklad, fast i min mugg är där även en försvarlig slurk med mörk Rom , åsså rejält med vispgrädde såklart.
Och hoppsan, jag råkade hitta en ensam äppemazarin i skåpet. Där kan den ju inte ligga och bli gammal och lite vispgrädde kan aldrig skada på ett bakverk, så nu blev den en äppelbakelse.
Skål på er, nu ska vi kolla på Indiana Jones, för min son är ledig imorgon, så vi kör onsdagsbio här ikväll...
Fina tanterna, TACK så mycket för ert stöd! Det värmer, ska ni veta!
Solde, sa jag inte att det skulle bli bättre när kissen väl var hemma!
Dfk, vad ledsamt att dottern blivit sjuk. De som tycker att det här med svininfluensan är överdrivet, de kan ju inte känna någon som fått den! Har hört om så _många_ som din dotter och Sonjas familj som blivit heldassiga! So what om det inte är "mycket värre än en säsongsinfluensa", folk mår ju jätedåligt! Hoppas hon kryar på sig snabbt!
Kramar till alla från ett dystert Umeå!
Kram tillbaks Babou!
Indiana Jones är ok men på lördag (tror jag det var) visar de Troja med BRAD PITT utklädd till romare dvs med bar bringa.
*mums*
Det blir dött lopp mellan choklad+rom eller Brad Pitt.
Usch, jag är lite down. Skulle behöva positiv energi. Hur, liksom?
Fjällbruttan: Vad vore jag för konditor om jag lät någon annan göra tryfflarna åt mig? Har ju förutom min kompetens som konditor även gått kurser i chokladarbeten o lärt mig temperering, hur man gör praliner och tryffel, gjutning i choklad och en hel del annat kul att kunna
Cantaton: Satsa på varm choklad med rom Det testade jag igår (eller om det var i förrgår) och det funkade både mot baconsjuka o dåligt humör
Hej alla vännerna!
Jag har precis fått igång min cd-spelare, så jag spelar ljuvlig julmusik. Av det blir det positiv energi. Och så har jag ju lilla underbara Smilla ♥ längtar galet mycket efter hennes knubbiga armar. Vi åker upp till norr nästa vecka, idag skickade jag upp adventspaket till henne. Jag menar vad ska en farmor göra, annat än att alltid finnas för barnbarn. Iaf hon får öppna 2 paket 1.a advent och så ett nytt för varje tänt ljus.
Här i Örebro är det skitväder, regn och rusk. Blääääääääää ......
Jepp, imorgon ären ny dag, och tant Liz önskar sig exakt till Västindien
Kramar, och uppmuntran till alla!!
Åh Troja, det är en av mina favoritfilmer, så fort jag är på dåligt humör kollar jag på den, Brad, Eric(mmm) och Orlando mer eller mindre nakna och solbrända, det blir inte så mkt bättre än så Jo om man dricker varm choklad med rom samtidigt, då blir det ÄNNU bättre!!
Jag har ingen lust att gå o lägga mig idag... varför? egentligen vore det ju hur mysigt som helst.