• Svar på tråden Tantvarning6
  • Kjell Präst
    passionsblomman skrev 2009-11-10 19:12:07 följande:
    Vad jag stör mig på att de säger "han" där jag vill ha "honom" här i Småland förresten...
    I småland??? Jag stör mig lika mycket på det här i Stockholm
  • Cantaton

Haha, ja, men det kanske är mer förekommande i Småland att säga just han istället för honom?

Kjell Präst skrev 2009-11-10 19:49:23 följande:

• didis

Ett utomhusbubbelspa låter som en kanonidé!

Tyvärr har vi, efter att kommunen sålt tidigare obebyggda tomter brevid oss fått stoor insyn. Det tar några år att åtgärda även om vi planterade en del buskar i år.

Men tänk att ligga i ett varmt bubbelbad och titta på stjärnhimlen!!

• Cantaton

Nu har jag ringt farfars sambo (farfar är död sedan 9 år) och berättat om pappa.. samt frågat om hon vill gå med mig till kyrkan i Örebro imorrn. Hon bor utanför Örebro. Känns jättebra och jag är så glad att jag ringde trots att jag nog inte pratat med henne på flera år. Jag kunde telefonnumret utantill...

• passionsblomman

Hihi! Jaaa, jag tycker de säger "han" HELA tiden här , som på träningarna "hjälp han då, hjälp han!"

Eller "Jagbehöver hitta ett nytt hem åt han, kan du ta han eller vet du någon så det blir bra för han?"

Tycker både vuxna och barn pratar så här. Iallafall många fler än där jag bott förut.

Uppe i Jämtaland sa man ju mer "´n", alltså
    "men ta´n då!" fast det känns mer dialektalt, även om det här säkert också är det...

Kjell Präst skrev 2009-11-10 19:49:23 följande:

• lillabruden

Jo, vi har ju lagt ner ca 5500kr sammanlagt på att reparera bilen sen jag köpte den 3år sedan.... men hon körde så fint, även idag när vi körde till verkstan! det är så synd hon har ju ingen rost på underredet heller! bara lite på dörrarna.. Dumma mig som skulle till gymmet den morgonen
    Och sen är det inte säkert att jag får ersättning! har bara trafikförsäkring, så om inte deras försäkrings bolag bestämmer att att det var hans fel, så får jag fint stå för en ny bil själv....då kanske vi inte kan köpa lägenhet osv....vi får hoppas att dem "dömmer" till min fördel.

passionsblomman skrev 2009-11-10 19:23:13 följande:
    Lilla brud: om de säger så om din bil på verkstaden, å kan du nog välja att se det som att det var tur att du krockade så du får på försäkrningen. För annars hade det kanske börjat med det ena felet efter det andra som kostar lite i taget att fixa HELA tiden och aldrig slutar och så tillslut har du lagt 55 papp på att laga en massa skit under något enda stackars år. Bättre att investera i en ny bil då.
  • lillabruden

åååhh spa!!! vill vill vill!!!! men jag får vara glad och nöjd med att mannen min faktiskt ger mig fotmassage ganska ofta, han är bra iallafall
    Och ska ju iväg på julmarknad i Lübeck om 16dagar på 4stjärnigt hotel

tanken slog mig nyss....tänk om vi får lägenheten då måste jag ju flytta! hahaha va kul!!!

• lillabruden

Aleta....drömmer om dina praliner.....

• passionsblomman

Didis, jaaa visst vore det underbart! Dessutom gillar jag det där med svalt runt huvudet så man kan andas ordentligt, och så vaaaaarmt för kroppen.
    Jag gillar inte att basta någe vidare just för at jag tycker det känns som att jag inte får luft därinne.

Insyn vill man ju helst inte ha så mycket av just vid badningen kanske, men man kan ju smäcka upp en typ av skärm så länge medan buskarna växer!
    jag tänker mig något som klättrar på den skärmen och som blommar med doftande blommor, så man kan ligga där och känna den ljuvliga doften mitt i alltihop.

Lillabruden; ja usch och fy vad det sprutar iväg pengar när det gäller bilar! Hemskt! Nu hoppas vi de konstaterar att det var den andres fel så du kan skaffa en annan bil!

• didis

Ähh! Nu ger jag upp! Mitt mobila bredband gör som det vill idag och väljer att gå fruktansvärt segt och dessutom vägrar det uppdatera sidan 5 ggr av 6. *morr*

Ha det så trevligt!