• Svar på tråden Tantvarning6
  • TinkerBelle

Det måste vara väldigt nytt, men låter otroligt bra.
    Sätter press på säljaren att lägga alal korten på bordet med än gång.

passionsblomman skrev 2009-11-11 15:24:04 följande:
    Numera så rekommenderar men sk "öppna klausuer" och det var det jag menade här ovan. Alltså man skriverinte ens några summor eller andra villkor än att vill man häva efter besiktning så får man det. Punkt slut, inga siffror, inga tolkningsutrymmen.Det är bättre och vår mäklare sa att det är på väg att bli standard.
  • TinkerBelle

Jag brukar säga att jag är inte mamma till alla andra, men om sonen vill kan jag ringa och prata med alla andras mamma/pappa.
    Brukar bli tvärtyst då. Speciellt nu senast när de andra föräldrarna börjat inse att om jag orkar säga nej och sätta gränser kan dem också.
    Har minst tre av sonens vänner som fått sina utetider reviderade efter att jag på föräldrar möte argumenterat för vad jag tycker.... Då är jag relativt ung mamma i den föräldrar gruppen...
    Villemoa skrev 2009-11-11 16:20:45 följande:
    Grattis till lägenheten lillabruden! Mulle; hoppas det gick bra hos tandläkaren!!Blommis; nu fick jag ont i mammahjärtat! Men han kommer få kompisar ska du se och tills nästa utv.samtal så kommer han ringa in "många" Tinker; när mina högstadieelever brukar säga "..men alla andra får ju det..." så brukar jag fråga "har vi fått en ny medlem i klassen?" Då blir de helt snopna och jag säger "Nä just det, det finns ingen som heter Alla Andra här". Det brukar få tyst på dem!
  • passionsblomman

Just det!

För några år sedan hamnade vi ju i värsta härvan just med en sådan där klausul, så den vi hade i det här kontraktet var klockren. Fritt fram att ändra sig. Punkt slut.

Alltså var det inte ett så läskigt beslut att skriva på.

TinkerBelle skrev 2009-11-11 16:25:55 följande:
    Det måste vara väldigt nytt, men låter otroligt bra.Sätter press på säljaren att lägga alal korten på bordet med än gång.
  • Frulle

Ghhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!

• Frulle

Jag har såååååå ont i munnen!! Fy fan va tandläkaren misshandlade mig.... Det tog LÅNG tid och roten var helt sne!!

• Fjällbruttan

Frulle, du vet väl om att Whisky är decinficerande... måste ju var bra att dricka sen man dragit en tand Om inte annat blir det ju roligare då

Kramar i massor till världens snällaste Aleta som lös upp min dag igår så enormt!!
    Mums för praliner Tack än en gång!!
    Ni andra, beställ om ni får, de är dö-läckra!!!

Blomman, skönt att höra att modershjärtat fått lite Karlssons klister på sig i helgen,
    måst evarit totalt vedervärdigt att se den där ringen!

Lilla B, grattis till lägenhet!!

Och nu är det stopp i minnet... men imorgon far (ja, far) vi till Umeå, om inte annat kan jag ju sova på hotellet
    Ska bli skönt att komma iväg, är lite domnad i baken av att ligga på soffan hela dagarna... men nu har det vänt och älskling påstår att min ena kind inte ser ut som en hamsterkind längre

Visade honom ditt inlägg om spark i arschlet igår Blomman... han höll med dig
    Tack än en gång!

Kram till alla och ha en underbar helg!!

• passionsblomman

Åh, men herregud javisstja! Du har ju blivit helt opererad! Alla mina sympatier och jag vet EXAKT hur du känner dig! Du har väl fått Citodon eller något annat som du kan ta?

Jag tog för många, eller rättare sagt så tålde jag dem inte så bra så jag blev as-dålig nästa dag. Ta lagom och se för tusan till att gå och lägga dig!

Det är faktiskt rätt viktigt att ta det lugnt. Palla upp dig med kuddar så du inte ligger helt plant.

Se det som att nu är den borta den j*la roten till det onda!

Duktig du vá!

Frulle skrev 2009-11-11 19:40:33 följande:
    Jag har såååååå ont i munnen!! Fy fan va tandläkaren misshandlade mig.... Det tog LÅNG tid och roten var helt sne!!
  • passionsblomman
    Fjällbruttan skrev 2009-11-11 19:49:50 följande:
    Visade honom ditt inlägg om spark i arschlet igår Blomman... han höll med dig Tack än en gång!Kram till alla och ha en underbar helg!!
    Det var ju tur!

Helg förresten? Det är ju mitt i veckan!