• Svar på tråden Tantvarning6
  • Frulle

Ååå men varför syr man inte igen??
    Ja det är en i underkäken. Den har ju bråkat med mig nu i ca 10 års tid. På tiden att ta bort den kanske.

Och BLÅ?!

didis skrev 2009-11-11 10:53:15 följande:
    Är det en visdomstand i underkäken?Visst finns det roligare saker att göra (jag har fått alla mina visdomständer bortplockade) men det går trots allt rätt snabbt. Räkna med att bli rejält öm efteråt bara och kanske lite blåslagen också...Och låt "hålet" vara i fred så mycket som möjligt så läker det bättre, inte pilla bort matrester med tungan!Lycka till!
  • didis

Om man måste "vika undan" tandköttet för att komma åt och borra bort lite käkben så brukar man sy men annars läker det lika bra ändå.

Och ja, några stackare har jag genom åren förvandlat så de både blir svullna och med blåmärken på kinden efter någon dag.

Det beror mest på hur tanden sitter och hur hårt käkben man har,

Det kommer att gå BRA! Som sagt, inte roligt men det kommer att kännas bra om några dagar-1 vecka.

Frulle skrev 2009-11-11 10:55:41 följande:
    Ååå men varför syr man inte igen??Ja det är en i underkäken. Den har ju bråkat med mig nu i ca 10 års tid. På tiden att ta bort den kanske.Och BLÅ?!
  • Frulle

Ååååååå borra bort lite käkben!! Nu blev jag genast lugnare!!

Tack för det!

didis skrev 2009-11-11 11:00:26 följande:
    Om man måste "vika undan" tandköttet för att komma åt och borra bort lite käkben så brukar man sy men annars läker det lika bra ändå.Och ja, några stackare har jag genom åren förvandlat så de både blir svullna och med blåmärken på kinden efter någon dag. Det beror mest på hur tanden sitter och hur hårt käkben man har,Det kommer att gå BRA! Som sagt, inte roligt men det kommer att kännas bra om några dagar-1 vecka.
  • didis

Trevligt att kunna lugna dig!

Faktum är att det oftast gör att operationen går betydligt snabbare när man tar bort det käkben som är "i vägen".

Frulle skrev 2009-11-11 11:07:52 följande:
    Ååååååå borra bort lite käkben!! Nu blev jag genast lugnare!! Tack för det!
  • Frulle

Läste just en tjejs inlägg på familjeliv om detta.

Hon gjorde precis som du skrev och nu sitter hon 1 vecka efter och är JÄTTESJUK av detta!

didis skrev 2009-11-11 11:19:37 följande:
    Trevligt att kunna lugna dig! Faktum är att det oftast gör att operationen går betydligt snabbare när man tar bort det käkben som är "i vägen".
  • Soldemor

Jag skall uppenbart inte berätta hur det gick till när jag skulle ta bort en visdomstand på käkkirurgen...iaf inte före Mulle har gjort sitt ingrepp!

• Frulle

tack gör inte det är du snäll!

Soldemor skrev 2009-11-11 11:21:26 följande:
    Jag skall uppenbart inte berätta hur det gick till när jag skulle ta bort en visdomstand på käkkirurgen...iaf inte före Mulle har gjort sitt ingrepp!
  • lillabruden

förlåt om jag kommer olägligt...men jag spricker snart!! mannen är inte hemma och han svarar inte mitt sms!

VI FICK LÄGENHETEN!!!! YAY!!!!!

Ge mig tips! Dem vill skriva kontrakt imorgon, banken var så positiv på telefonbanken men så när jag får prata med bankkvinnan på kontoret här, så är hon så otrevlig o negativ! kärring...

• didis

Vad roligt!! Jag minns känslan när vi just köpt huset och jag kände "vad är haken - det här kan inte vara sant!"!

Frulle: jag skulle inte rekommendera att ta bort visdomständer strax före ett bröllop eller en resa för visst kan man bli dålig, få feber etc. För de ALLRA flesta går det dock bra, bara lite ont första dagen men de har ju inga skräckhistorier att berätta så det hör man sällan om!

lillabruden skrev 2009-11-11 11:39:37 följande:
    förlåt om jag kommer olägligt...men jag spricker snart!! mannen är inte hemma och han svarar inte mitt sms!VI FICK LÄGENHETEN!!!! YAY!!!!! Ge mig tips! Dem vill skriva kontrakt imorgon, banken var så positiv på telefonbanken men så när jag får prata med bankkvinnan på kontoret här, så är hon så otrevlig o negativ! kärring...
  • Cantaton

ÅÅh grattis!!!

lillabruden skrev 2009-11-11 11:39:37 följande:
    förlåt om jag kommer olägligt...men jag spricker snart!! mannen är inte hemma och han svarar inte mitt sms!VI FICK LÄGENHETEN!!!! YAY!!!!! Ge mig tips! Dem vill skriva kontrakt imorgon, banken var så positiv på telefonbanken men så när jag får prata med bankkvinnan på kontoret här, så är hon så otrevlig o negativ! kärring...
    Frulle, lycka till!

Själv lyssnar jag på mitt nyinköp. Det får helt enkelt vara jul i november när Carola släpper nytt...