Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Grattis Lillabrud! Ni fick det läckra köket och badrummet! Den lägenheten är verkligen fin! *blir flyttsugen*
tack tack tack jag är glad men börjar bli lite nervös! eftersom bankkvinnan är helt sur o PMSig och eftersom mäklaren ville skriva kontrakt imorgon! Ska man inte besiktiga lghten? när isåfall?
Det roliga är ju att det blir 1000kr mer i månaden och eftersom jag försörjt oss alla år nästan fattar jag inte varför banken krånglar -NU!
Men vi ska skriva på i lägenheten för jag måste få se tvättstugan först....
Frulle, stackars dig som måste till tandtortyraren......hoppas det går fort!
Grattis!! Ja hoppas inte banken ska bråka NU!! Är ju liksom inte läge för det!!
Nu har min kompis fått en liten tjej!!
Frulle, åh, en liten flicka
Nu drar jag till Örebro för resten av dagen. Hoppas få lite lugn i kroppen. Jätteskönt att "slippa" sjukhuset för en dag... Har laddat in nya skivan i mobilen eftersom jag inte hann lyssna klart...
Hej alla!
Grattis Lillbruden till lägenheten Den såg ju supermysig ut!
Frulle: Lycka till, kram till dig!
Att sjunka med en båt är också en sån där mardröm jag har och den blev värre efter Rigaresan då det gick rejält med sjö...
Klev upp mitt i natten och lade fram varma "evakueringskläder" i fall att... Maken trodde jag blivit galen.
Cantaton: Hoppas pappa snart blir bättre. Du behöver nog ditt brejk nu för du har haft mycket omkring dig.
Dfk: Sååå kul att du och mannen går på salsa. Vad tycker han?
Blommis: Hur mår din lilla sjukling där hemma?
Jo, det där med tonåringar... Jag BÄVAR!!! Min sexåring kommer blir a pain in the *ss när hon blir tonåring. Särskilt om hon brås på mig
Hörde att här på vår skola har föräldrarna börjat redan på mellanstadiet (med intentionen att fortsätta upp i högstadiet) med att träffas nån gång per termin och sätta upp gemensamma regler. Typ att alla barn ska vara hemma kl. 22 och liknande. Just för att dräpa argumentet "Ja men alla andra får ju var ute till 24:00" eller vad det nu är. Då vet man att NÄHÄ, så är det INTE. Det gäller bara att föräldrarna då följer det där.
Ja, det blir intressant att se om det kommer funka.
Här står mer om det:
www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx
Jag jobbar full dag idag och lilla K är på dagis första gången på två veckor. De sa att hon blivit spinkig !
HOn äter som en myra sen innan och när hon varit sjuk har hon ju inte precis ätit mer. Men hon har ändå varit så där gossigt rund kring armar och ben... Men nu...
Min Golf gick inte genom besiktningen. Skit också. Undra hur många tusenlappar man måste lägga ner nu på den SKITBILEN.
Sköt om er!
FJÄLLBRUTTAN: KRYA PÅ DIG!! Var rädd om dig och lillen i magen
Hejom fejom!
Idag har jag sovit uuuut och det var bra för jag känner ju att något skräp är det i min kropp, så sömn är nog bra att mota bacillerna med. Det har inte brutit ut, utan är mer ngt som ligger och lurar så jag är seg som bara den.
Min son har knappt någon feber idag, 37,3 så nu hoppas jag det håller sig så. Igårkväll var han över 38, så det växlar.
Jag fick gå utvecklingssamtalet igår utan honom givetvis. Men det var nog bra,för jag ville ventilera en del av allt det här med hans hemlängtan.
Vi har pratat om vad han är br på och vad han ska sätta upp som mål att bli bättre på och så gjort upp en plan för att nå dit.
Samtalet utgår ifrån en intervju man gör med barnet innan. Där får de berätta om trivsel, om de har kompisar, om allt möjligt som rör samspel och så. Han hade ringat in att det var ok på skolan typ-men inte "mycket bra", och det visste jag ju. Sedan var det frågan om han hade kompisar i skolan då var svaret "några" men när frågan gällde fritiden så var det en ring runt det allra ensammaste lilla ordet "ingen" jag någonsin sett.
Nu vet vi ju att han lekt med flera stycken efter den intervjun och att det känns som att det börjar komma lite av en vändning nnu, men ändå. Jag kan inte beskriva hur ont den där lilla ringen och det enda ordet gjorde i mig och jag har det inbränt på näthinnan. Jag snyftade till när jag satt där hos "fröken" och fick skärpa mig som fasen för att inte bara storgråta. Jag börjar tröttna på att jag inte kan hejda gråten vare sig det är på af eller i skolan jag sitter.
Hursomhelst, så är det ju inte troligt att han kommer att skriva "ingen" framöver, men att ha flyttat honom från en situation där det funnits massor av kompisar till att han ens skulle behöva uppleva "ingen" i sitt liv, det är mer än jag riktigt står ut med.
Grattis lillabruden! Vad kul!
Det löser sig säkert med surtanten ska du se.
Åh, jag är likadan Passionsblomman, lipar för allt. Du ska se att han får massor av kompisar. Ni har ju inte bott där så länge ännu.
Frulle, hu! Lycka till!
Sonja, tack för länken, toppenidé!
Åh, passionsblomman vad det hugger i mammahjärtat! Men skönt ändå att det verkar som det går bättre o bättre för sonen. Klart det är en omställning och i början kan det vara svårt att se allt det nya som positivt när man saknar sina gamla kompisar.