Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
MV; ja vad jobbigt med ångesten och biverkningarna!! Skönt dock att du får träffa gubben åtminstone en gång i veckan! Vet själv hur det är att ha ångest men har aldrig behövt medicin för det. Stor kram!
Mulle; eftersom ni behövt byta datum tre ggr så borde de stå för era extra omkostnader. Kan ju inte ni rå för att de beräknat fel.
Villemoa: Ja, det blir jätteskönt om det går att hålla bara.. Det är inget mer lovat än att han ska FÖRSÖKA, vilket jag inte kan begära mer än heller.. Är man egen företagare så är man, o då måste man ibland bara gilla läget o jobba fast man hellre är med flickvännen...
Ångest som går att hantera utan mediciner är ju tacksamt.. Min är dock inte på den nivån tyvärr Men har i alla fall akuta medel att ta till i de stunderna det är som värst.
MV; han verkar vara en go kille! Innan jag och min man blev sambos så bodde vi i olika städer och ibland kunde det gå två veckor innan vi kunde träffas så jag vet hur jobbigt det kan vara.
Jag håller låg profil... mest för att jag är orkeslös. Sjukhistorier är inte de roligaste. Det tillstötte en del komplikationer i helgen som jag aldrig orkade berätta om. Grät mig till sömns inatt och hela kvällen idag har jag sovit bort. Men det ska väl uppstå bakslag innan det riktigt kan gå framåt...
Men det finns en sak som ger mig styrka. Och det är faktiskt Carolas musik... den betydde jättemycket för mig under min uppväxt, och jag trodde liksom att den perioden var över i mitt liv - sedan länge. Men i två veckor är det inte mycket som kunnat lugna mig och ge mig så mycket styrka som hennes musik. Därför är det helt fantastiskt att hon släpper en ny skiva på onsdag. Men redan idag lanserades hennes nya hemsida - och på den nya singeln. ÅÅÅÅÅH vad jag älskar den! Hur bra den sångerskan än må vara har hon alltid varit rätt dålig på att välja låtar Men den här låten och framförandet av den gillar jag starkt. Så härligt... Finns på www.carola.com (sätter igång direkt)
Cantaton: Men oj, vad har nu hänt Är pappa sämre eller är det du själv som är krasslig? Vilket som, av mig får du en stor kopp grönt te (utan honung om jag minns rätt?) och en stooooor kram.
Musik har en förmåga att hjälpa en finna styrkanär det känns tungt. Och varje typ av musik/låt har sin egen funktion.
Carola är en fantastisk sångerska. Precis som du
MV85: Jag och mannen bodde 180 mil ifrån varann (i olika länder) de första 2-3 åren. Jag höll på att bli galen... Var på väg att ge upp flera gånger. Men det gjorde jag inte
Det stärkte på ett sätt vårt förhållande, vi lärde oss att inte ta varandras närhet förgivet, utan att ta vara på tiden tillsammans. Men nu verkar det som att han glömt bort det litegrann. Allt sånt där går i vågor. Om ett par veckor åker han iväg, så då får vi längta och sakna varann lite igen. Några dagar.
Jag vabbar halv dag idag. Håller på att koka lite renkött, ska röja i hallen och sen ska jag handla mat. Kylskåpet är tomt
Sen bär det iväg till jobbet. Mor o far ska sitta med lillan tills A kommer hem från sitt jobb.
Ha en bra dag tanter o tantfans!
Stor kram t Cantaton och mv85 och till Sonja så du orkar med jobbet idag!
här sitter jag och fryser! kan inte gå tillbaka till sängen för jag har faktiskt spenderat nästan hela dagar där sistone...börjar få huvudvärk av det.....ska tvätta vid 14.....kanske kan ligga lite till då
jag hoppas verkligen att saker o ting börjar bli bättre snart, riktigt snart för oss alla!!! Verkar som dem mörkare månaderna lagt skuggor över våra liv
jag tröstade mig med 2påsar mini kexchoklad igår, tror jag ska promenera ner till affären o köpa fler
kramar till alla!!
(har jag berättat att vi lagt bud på en ny lägenhet? www.hemnet.se/beskrivning/543362 )
Pappa fick spasmer i helgen - dvs kärlkramp i hjärnan så blodet kommer inte riktigt upp till hjärnan och han har börjat svamla (inte hela tiden, men till o från) om diverse konstiga saker vi inte alls förstår och avslutar inte alla meningar. Han vet alltid vad det är för dag och datum, men inte vilket sjukhus han ligger på... Det känns väldigt jobbigt. Och så har dränet gått sönder... men de vågar inte ta bort det pga att han får blodförtunnande, för då skulle risken för ny blödning vara stor. Istället ligger den kvar och kan orsaka infektion.. men de kan heller inte ta bort det blodförtunnande för då är det stor risk att han får en propp och blir förlamad... Känns jättetungt efter att ha pratat med läkaren igår. Förut trodde de att han kanske kunde komma ifrån intensiven typ igår, men nu måste han åtminstone ligga där veckan ut. Och det är inte säkert att han kommer hem i år.
Lite mer positiv är recensionen av pjäsen i DN:
www.dn.se/kultur-noje/scenrecensioner/harriet-l-pa-moderna-teatern-stockholm-1.990760