• Svar på tråden Tantvarning6
  • Aleta

Jodå, handgjorda praliner av moi!
    Tre olika sorter fick jag till och jag håller på att experimentera fram fler inför julmarknaden där jag ska stå och sälja.
    Det är inte direkt obehagligt att prova olika röror och försöka avgöra vilken som är godast, men svårt!
    Just nu så velar jag mellan en myntaganache eller myntakola båda är superogda, jag måste nog provsmaka igen...

• Kjell Präst

Idag ska den här tanten ha en temagudstjänst med texter och sånger av Dan Andersson. Jag jobbar i en församling där vi har relativt stort utrymme att utforma och utföra egna idéer och påhitt...

• Aleta

Åh, det var han som omkom så tragiskt på ett hotellrum, eller hur?
    Kjell Präst skrev 2009-11-08 08:43:48 följande:

Idag ska den här tanten ha en temagudstjänst med texter och sånger av Dan Andersson. Jag jobbar i en församling där vi har relativt stort utrymme att utforma och utföra egna idéer och påhitt...
  • MV85

I'm yours: Tack för de värmande orden.
    Det är inte lätt att komma ihåg att det är biverkningar alla gånger, men klart lättare efter en natts sömn - om än med mycket konstiga drömmar.
    Tack och lov att det finns mediciner som får mig att sova oxå. Annars hade jag aldrig orkat med de här omställningarna.

Är idag inne på dag fyra på denna nivån vilket innebär att biverkningarna börjar ge sig liiiite granna... men ska om fyra dagar till upp ytterligare en nivå, vilket betyder ca 12 dagar till av det här helvetet...
    Det är svårt att se slutet när man har så långt kvar!

Choklad, filt och kärlek är vad som behövs nu.. Förhoppningsvis får jag det ikväll när mannen i mitt liv kanske kan komma hit o kramas med mig.
    Dock väldigt tveksamt eftersom han är egen företagare o legat på sjukhus en vecka så det är extrema mängder jobb han ligger efter med - men han skulle försöka jobba undan så han kunde komma ifrån ikväll... Alltid nått!

• Cantaton

Åh jag hoppas för din skull att han kan komma loss och ta hand om dig ikväll. Det låter som du behöver bli lite ompysslad.

MV85 skrev 2009-11-08 11:21:22 följande:
    I'm yours: Tack för de värmande orden.Det är inte lätt att komma ihåg att det är biverkningar alla gånger, men klart lättare efter en natts sömn - om än med mycket konstiga drömmar. Tack och lov att det finns mediciner som får mig att sova oxå. Annars hade jag aldrig orkat med de här omställningarna.Är idag inne på dag fyra på denna nivån vilket innebär att biverkningarna börjar ge sig liiiite granna... men ska om fyra dagar till upp ytterligare en nivå, vilket betyder ca 12 dagar till av det här helvetet... Det är svårt att se slutet när man har så långt kvar!Choklad, filt och kärlek är vad som behövs nu.. Förhoppningsvis får jag det ikväll när mannen i mitt liv kanske kan komma hit o kramas med mig.Dock väldigt tveksamt eftersom han är egen företagare o legat på sjukhus en vecka så det är extrema mängder jobb han ligger efter med - men han skulle försöka jobba undan så han kunde komma ifrån ikväll... Alltid nått!
  • TinkerBelle

God eftermiddag tanter,

Nu är jag hemma igen. Sonens lag vann med 7-2 dock blev en av hans bästa vänner skadad och fick köras till sjukhus efter att knäet fått en smäll.

Sitter och lyssnar till remeberence day celabration live från London - Pampigt!
    Jag kan knappast påstå att jag är övertygad när det gäller UK?s utrikes politik av idag, men jag tycker det är vackert hur dem hyllar de som get sitt liv under första och andra världskriget och kämpat för de det trodde på.

Mulle ? det går upp och det går nere. Kan ärligt säga att jag de senaste månaderna också varit nära att packa makens väskor åt honom. Prata är enda du kan göra och var stark! Om prat övergår i skrik ta en ?timeout? Funkar inte bara på barn?.

Sonja ? han är en pärla och ibland måste man putsa dem för att se glansen!

Kjell ? jag måste nog ta besöka dig i den kyrka! Låter som ni har en väldans massa kul för er.

Till alla kramar i massor!

• Kjell Präst
    Aleta skrev 2009-11-08 08:55:14 följande:
    Åh, det var han som omkom så tragiskt på ett hotellrum, eller hur?Kjell Präst skrev 2009-11-08 08:43:48 följande:
    Ja, det stämmer, 1920.
  • Kjell Präst
    TinkerBelle skrev 2009-11-08 12:30:31 följande:
    Kjell ? jag måste nog ta besöka dig i den kyrka! Låter som ni har en väldans massa kul för er.
    Gör det...!
  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2009-11-07 21:33:14 följande:
    Jag säger som Didis: HUR??? Och förresten så kan du gott ge dem didis nummer också så kan ni åka tillsammans, ni skulle se snygga ihop på bild det vet jag. Dessutom skulle ni kunna dricka vin på hotellet och ha trevligt.
    Dubai? Vib? Är dom inte väldigt mycket muslimer där?