• Svar på tråden Tantvarning6
  • passionsblomman

Här har vi haft slilda meningar idag vilket blev ritkigt skitjobbigt.

Min sambo hade mer eller mindre bokat in att han skulle åka upp till Sthlm och gamla jobbet och "köra långpanna" dvs jobba 8 dgr på raken i julruschen där.

Hörde honom säga "visst, ska bara dubbelkolla med familjen här först" till gaamla chefen.

jag har aldrig ens andats något positivt inför de förslaget utan tycker tvärtom den tanken känns skitjobbig.
    Här är allt rätt skört redan som det är, med nytt jobb föör honom, inget jobb för mig, hemlängtan för sonen och allt som bara är nytt nytt nytt.
    Ivf-samtal och stora beslut ifall vi ska eller inte ska och det ena med det trtedje. Jag käner att vi behöver vara nära varandra och tillbringa tid ihop och ta saker i så lugn och ro det går, samtidigt som vi har massor att ta tag i här.

Tror heller inte att det gynnar honom inför chefen här vad gäller att komma ifråga för en fast heltid-som han vill ha mer än något annat just nu.

Dessutom var han inte här de första veckorna härnere, utan jagfick sitta här med allt ensam och det vill jag inte fler veckor i höst. I synnerhet som jag just nu inte har någon bil och detknappt finns några bussar här, sonen inte får gå på fritids och jag därmed inte tar mig någonstans och heller inte kan hitta på grejor utanför byn med min son för att dämpa längtan efter pappa.

Dessutom ska ju min sida familjen komma och fira jul här i år, så att vara ensam här med allt julfixande inna de kommer lockar inte heller.

Han fattade INGET utan blev bara skitarg.

Sedan ville jag ha paus i diskussionen och att jahn skulle ta och tänka efter lite också han KANSKE kunde förstå mig lite.

Istället satte han sig med annat så vi inte hann prata klart för jag skulle till AF.
    När vi sedan sammanstrålade på badhuset hade han redan ringt chefen och sagt nej till jobbveckan, vilket gjorde mig skitarg, eftersom det jag främst var ute efter var att han skulle förstå mig och mina tankar och känslor ich att vi kunde prata oss fram till ett gemensamt beslut.

Nu fattade han ett själv istället och det är FET risk att jag förr eller senare får äta upp det, och att det kommer iform av bullshit som "jag fick ju inte åka för dig" eller som han sa nu idag då

"ja, för vi har ju visst så jävla mycket pengar som helst att röra oss med att det bara är att skita i att jobba och strö dem omkring sig"

Om jag blir arg när han säger sånt? Ja fråga dem som var i badhuset...

Och sedan kommer en liten passus där han säger lite mer sansat att han fattar att det kanske skulle bli jobigt för mig, men intemycket mer och så håller han bara klaffe och nämner inte saken mer.

Om nu intee JAGdrar upp grejen igen och vinnläggermig om att allt verkligen ska vara okoch bra, ja då hör jag väl inget mer förrän nästa gång vi inte kommer överens om en sak, men DÅ kommer den här skiten igen. Eftersom jag lever med en långsint jäkla tjurskalle som GÄRNA drar upp 10 år gamla saker närman ska diskutera.

Så, det var min klagovisa.

• passionsblomman

Min glada visa:

Min nya handläggare på min nya AF på min nya hemort är en PÄRLA och jag blev gladare av att träffa henne än jag blivit på länge!

Fast jag var så ledsen över grälet med min sambo att jag lipade därinne sa hon : "Jaha du Passion, det här ska bli intressant att hänga med i , du är en kvinna med mycket energi!"

Det värmde ända längst in i novembermörkret.

• Cantaton

God kväll. Passion, jobbigt med detta gräl... Jag förstår dig alldeles. Stor kram.

Själv är jag hemma efter föreställningen och eftervarande mingel. Föreställningen gick toppen och var så bra. Den här produktionen står jag verkligen för. Publiken både skrattade och grät (även recensenten, fick jag höra). En bra premiär. Ska bli spännande att läsa recensionen sedan också..

Nu känns det dock jätte-jätte-skönt att vara hemma. Ska bara svepa in mig i mitt duntäcke med en kopp te

• Bobou

Haha! Roooligt!

Min syrra stod i köket härom dagen när du gjorde reklam på tv för Axe Instinct... Och stack in huvuet och frågade "vaddå, luktar den INSTÄNGT?"
    (Tja, det är väl också en manlig doft iofs...)

Det blev förresten ingen vaccinering för mig imorse. Gick dit en halvtimme innan de öppnat och köanden kunde räknas i hundratal... Det är faktiskt riktigt irriterande. I mitt landsting säger de att nu i november ska riskgrupper och studenter (en service från universitetet tror jag) och barn vaccineras, och andra grupper i november. Men ALLA andra går också dit och ingen nekas ju vaccin så att det finns inte till de grupper det är tänkt. Det är verkligen slut överallt i hela stan nu!

(Jo, jag "får" vaccinera mig för jag tillhör en riskgrupp, fast jag hade ju ändå funderat på att inte göra det. Så jag kanske inte är bättre själv iofs. )

Fjällbruttan skrev 2009-11-06 16:33:33 följande:
    Jag är dum i huvudet, jag är dum i huvudet... *trallar vidare..*Tv:n står på, Saga kollar barnprogram och helt plötsligt hör jag speakerrösten säga:-Följ med Tingeling och hennes vänner till Älvdalen...???????? -Men.. vad ska de göra i Älvdalen???Finns det verkligen nåt tecknat om Älvdalen????Sen trillade poletten ner... Älvornas dal ditt jävla pucko som min äldsta dotter skulle ha sagt Tror jag behöver sova en stund
  • Aleta

Grattis Cantaton! Får man veta vilken föreställning det är?

Passionsblomman, så jobbigt med jobbråk. Han fattar inte hur det är att vara kvar hemma ensam, speciellt inte så länge och på en ny plats. Undrar vad han hade tyckt om det var ombytta roller? Kram.

Nu har jag förresten gjort 166 praliner. Tre olika sorter, det har tagit hela dagen.

• Cantaton

Jag skriver i ett meddelande, för jag har nog sagt ett å annat om produktionen i den här tråden. Om jag skriver namnet på pjäsen kommer den plötsligt dyka upp i dess sammanhang i olika sökmotorer, och det undviker jag nog helst Men självklart får ni veta vad det är för nåt om ni undrar!

Aleta skrev 2009-11-07 00:02:18 följande:
    Grattis Cantaton! Får man veta vilken föreställning det är? Passionsblomman, så jobbigt med jobbråk. Han fattar inte hur det är att vara kvar hemma ensam, speciellt inte så länge och på en ny plats. Undrar vad han hade tyckt om det var ombytta roller? Kram.Nu har jag förresten gjort 166 praliner. Tre olika sorter, det har tagit hela dagen.
  • Heloise

Nytt inlägg i brudöverlämningstråden...

Usch blomman, jobbigt med gräl, men tur att du har fått en bra handläggare på AF iaf.

Här tullar allt på som vanligt, ska jobba helg usch! Men jag roar mig med att beta av kurslitteraturen för att mota tristessen,hoppas vara klar tills på måndag. Jag har bara 1 bok och en 3-4 facklitt böcker kvar.

Funderar på om jag ska skriva en bok, folk berättar de roligaste historierna för mig och jag bara måste skriva ner dem. Sen kanske det bara blir en bok för mig men det var då strunt i samma

• Kjell Präst

Jag tänkte ett ögonblick frångå mina principer och skriva ett svar på inlägg 671 i överlämningstråden men sitter halvt skrattande, halvt chockad och kommer inte på vad jag i så fall skulle skriva

• Aleta

Jag gjorde ett försök.
    Kjell Präst skrev 2009-11-07 07:25:35 följande:

Jag tänkte ett ögonblick frångå mina principer och skriva ett svar på inlägg 671 i överlämningstråden men sitter halvt skrattande, halvt chockad och kommer inte på vad jag i så fall skulle skriva