• Svar på tråden Tantvarning6
  • Sonja68
    Soldemor skrev 2009-11-06 09:26:46 följande:
    Tack, Sonja! Du har fångat honom på pricken och du stärker mig med dina ord, jättekram!
    KRAAAAAAAM gumman! ♥
  • Sonja68

MIn sexåriga dotter, som har varit feberfri flera dagar men fortfarande är blek och hostar lite, har vi hållt hemma från sexårs eftersom vi inte fått svar ännu på om det är svininfluensa vi haft eller ej.
    Hon är hos mormor o morfar (som är vaccinerade redan) på "hälsohem". De promenerar i friska luften, bakar, löser korsord, läser och myser. Hon ringde igår och sa att hon kommer inte hem förrän på söndag !
    Morfar sa att hon skrivit ett brev till oss på skrivmaskin och postat igår Väntar med spänning. Tänk om det står att hon vill flytta hemifrån

• didis

Nu har jag avverkat veckans höjdpunkt - fredagsfikat!!

En rejäl kycklingmacka med currydressing, traditionsenligt. Den ska jag stå mig på tills jag kommer hem vid 17.30-tiden så det kan behövas lite kalorier!

• Cantaton

Ja, och vet ni!? Min sambo är ju samhällsplanerare!! Han kan ju hjälpa oss att planera det bästa samhället ever

De har pratat en hel del med pappa även när han varit sövd och när jag sa det till pappa sa han att "Ja, de säger ju att man hör fast man är nedsövd, men jag har inte hört nånting". Så det var nog inte det som var problemet.. Problemet var att han hade slangar i halsen och därför inte kunde prata och göra sig förstådd när han ville. (Det här berättade han för mig igår.)

lillabruden skrev 2009-11-06 02:01:54 följande:
    NU har jag läst ikapp mig från dem senast 2dygnen.....Passionis, jag vill ha medborgarskap i Tantbyn, NU! Mannen min kan ju designa byn, han har läst en halv utbildning 3D design innan han kopplade om till Programutveckling...och med den utbildningen kan han skapa fiffiga dataprogram till oss som är sådär...tantanpassade Och jag kan vikariera i bageriet då jag är uppväxt med en elvisp i handen (oj, lät farligt men ni vet vad jag menar ) För övrigt är jag bra på o sy med o funderat på skräddare....inriktning rörelsehindrades behov, men man kan ju ha både det och "vanlig" Solde, jag tyckte det var jättetrist att höra om 'diskussionen'...Tinker har nog rätt där, han projecerar hur han känner för sigsjälv på dig... Ställ honom frågan om inte den egenskap att vilja hjälpa t.e.x kisekatter är en av dem som han blev förälskad i dig från början! Jag ska skicka en av mina änglar till honom, så hon kan banka vett i honom!!Canttant, SÅÅÅÅ SKÖNT att höra det nyaste!!! Sa ju att det skulle bra Det där med att vara rädd osv, jag tycker att läkare och sjuksköterskor så ofta glömmer att prata med patienterna när dem anses vara 'inte där'. Från en brukare jag hade fick jag höra om när hon var i respirator efter något liknande.. en SSK läste dagstidningen varje dag för henne, även när hon var omedveten. Det hade lugnat henne så mycket!Hoppas din pappa håller sig pigg nu! Och TA HAND OM DIGSJÄLV!!! Svininfluensan kan gömma sig i jämförelse med vad stress gör mot våra kroppar och hjärna!Frulle, du har min röst på moderator!!! vart ska jag lägga min röst?? Sonja, Heal the world var ju en lämplig låt för lillen att sjunga åååh...nu har jag glömt resten av allt jag skulle säga.... men ni får ta för givet att jag alltid tänker på er alla Som jag skrev innan så bjöd någon över oss på lghten....var o tittade på ett radhus idag men det var ett stort renoveringsobjekt (men det tyckte inte mäklaren....hhmmmm...) och vi vill inte renovera. Fler visningar på söndag o nästa vecka.För övrigt är det bussen som gäller till jobb dessa 2veckor framåt iallafall.... hoppas att motpartens försäkringsbolag snabbar sig så jag kan lämna in min bil nån gång!!! Känns som att jag inte vill köra nån annan bil än min Sockersmulan...saknar faktiskt att köra henne! längtar till lördag morgon, då går jag av o är ledig
  • Cantaton

Åh va fint

Sonja68 skrev 2009-11-06 09:28:16 följande:
    Ursäkta, men jag måste skratta mitt i allt elände. Min fyraåring sitter vid köksbordet och sjunger "Ajm BÄÄÄÄD, ajm bäääääd, jo nåw it, ajm bääääääd" sedan så härmar hon gitarrerna och basgången som är i början av låten "tow,tow,tow,tow,tow" Ja, det låter så fränt så jag bara bryter ihop av skratt. Fan, att videokameran ligger undanstoppad såna gånger!
  • Daa

Kikar in med ett "Hej!" och en hel massa kramar till er som behöver det.

Lunchrasten är snart slut...

Cantaton: skönt att din pappa är på bättringsvägen. Ta hand om dig.

Sonja: tack för storartad underhållning "Ajm bäääd" Så gulligt.

• Cantaton

Nu har jag diskat det mesta efter gårdagens middag med gäster. Pappa har poängterat att ingen har hälsat på honom idag (han börjar redan bli krävande , så nu tänkte jag åka dit. Vet att syrran o hans sambo också är på väg dit snart.

Ikväll är det premiär.

• Sonja68

Cantaton: Premiär? På barnoperan?! Wow! Break a leg, eller vad man nu säger istf lycka till

Fick telefonsamtal från läkaren. Provsvaren har kommit. Katja hade en bakterie, som hon blivid vaccinerad mot som bebis (Hib) och därmed har hennes egna antikroppar tagit hand om den.
    Dessutom var influensaprovet positivt. Dvs. det är svininfluensan som hon haft. Men nu har hon varit feberfri i två dygn och läkarna (de har haft upp hennes "case" på nåt läkarmöte) menar att hon visar på ett spontant förlopp av influensan hos ett helt friskt barn och att hennes immunförsvar fungerar utmärkt och har gjort sitt jobb. Så mest troligt har vi andra i familjen också haft baconsjukan.
    Känns ju rätt meningslöst att gå och vaccinera sig nu.

Ni är förmodligen spyless på mina sjukdomsrapporter så nu ska jag inte skriva mer om detta.

• didis

Skönt att allt gått bra och att ni dessutom fått svar på vad det var.

Nu gör jag starx helg och tar bussen till familjen. ha det bra allihopa!!

Sonja68 skrev 2009-11-06 12:54:26 följande:
    Cantaton: Premiär? På barnoperan?! Wow! Break a leg, eller vad man nu säger istf lycka till Fick telefonsamtal från läkaren. Provsvaren har kommit. Katja hade en bakterie, som hon blivid vaccinerad mot som bebis (Hib) och därmed har hennes egna antikroppar tagit hand om den.Dessutom var influensaprovet positivt. Dvs. det är svininfluensan som hon haft. Men nu har hon varit feberfri i två dygn och läkarna (de har haft upp hennes "case" på nåt läkarmöte) menar att hon visar på ett spontant förlopp av influensan hos ett helt friskt barn och att hennes immunförsvar fungerar utmärkt och har gjort sitt jobb. Så mest troligt har vi andra i familjen också haft baconsjukan.Känns ju rätt meningslöst att gå och vaccinera sig nu.Ni är förmodligen spyless på mina sjukdomsrapporter så nu ska jag inte skriva mer om detta.
  • Sonja68

Trevlig helg Didis *vinkar och skickar slängpuss (ej smittsam)*