Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
MIn sexåriga dotter, som har varit feberfri flera dagar men fortfarande är blek och hostar lite, har vi hållt hemma från sexårs eftersom vi inte fått svar ännu på om det är svininfluensa vi haft eller ej.
Hon är hos mormor o morfar (som är vaccinerade redan) på "hälsohem". De promenerar i friska luften, bakar, löser korsord, läser och myser. Hon ringde igår och sa att hon kommer inte hem förrän på söndag !
Morfar sa att hon skrivit ett brev till oss på skrivmaskin och postat igår Väntar med spänning. Tänk om det står att hon vill flytta hemifrån
Nu har jag avverkat veckans höjdpunkt - fredagsfikat!!
En rejäl kycklingmacka med currydressing, traditionsenligt. Den ska jag stå mig på tills jag kommer hem vid 17.30-tiden så det kan behövas lite kalorier!
Ja, och vet ni!? Min sambo är ju samhällsplanerare!! Han kan ju hjälpa oss att planera det bästa samhället ever
De har pratat en hel del med pappa även när han varit sövd och när jag sa det till pappa sa han att "Ja, de säger ju att man hör fast man är nedsövd, men jag har inte hört nånting". Så det var nog inte det som var problemet.. Problemet var att han hade slangar i halsen och därför inte kunde prata och göra sig förstådd när han ville. (Det här berättade han för mig igår.)
Åh va fint
Kikar in med ett "Hej!" och en hel massa kramar till er som behöver det.
Lunchrasten är snart slut...
Cantaton: skönt att din pappa är på bättringsvägen. Ta hand om dig.
Sonja: tack för storartad underhållning "Ajm bäääd" Så gulligt.
Nu har jag diskat det mesta efter gårdagens middag med gäster. Pappa har poängterat att ingen har hälsat på honom idag (han börjar redan bli krävande , så nu tänkte jag åka dit. Vet att syrran o hans sambo också är på väg dit snart.
Ikväll är det premiär.
Cantaton: Premiär? På barnoperan?! Wow! Break a leg, eller vad man nu säger istf lycka till
Fick telefonsamtal från läkaren. Provsvaren har kommit. Katja hade en bakterie, som hon blivid vaccinerad mot som bebis (Hib) och därmed har hennes egna antikroppar tagit hand om den.
Dessutom var influensaprovet positivt. Dvs. det är svininfluensan som hon haft. Men nu har hon varit feberfri i två dygn och läkarna (de har haft upp hennes "case" på nåt läkarmöte) menar att hon visar på ett spontant förlopp av influensan hos ett helt friskt barn och att hennes immunförsvar fungerar utmärkt och har gjort sitt jobb. Så mest troligt har vi andra i familjen också haft baconsjukan.
Känns ju rätt meningslöst att gå och vaccinera sig nu.
Ni är förmodligen spyless på mina sjukdomsrapporter så nu ska jag inte skriva mer om detta.
Skönt att allt gått bra och att ni dessutom fått svar på vad det var.
Nu gör jag starx helg och tar bussen till familjen. ha det bra allihopa!!
Trevlig helg Didis *vinkar och skickar slängpuss (ej smittsam)*