Vad ska ni äta idag?
Det fanns en vad-ska-ni-äta-idag tråd förut som var jätteinpirerade.
Det är dags för en till sådan tråd tycker jag, så vad ska ni äta idag?
Det fanns en vad-ska-ni-äta-idag tråd förut som var jätteinpirerade.
Det är dags för en till sådan tråd tycker jag, så vad ska ni äta idag?
Wallenbergare på kalvfärs med hemlagat potatismos. Så gott att allt tog slut fast jag hade gjort till matlåda åt sambon också.
Idag blir det lunch & middag hos min älskade mor för mig o min sambo så gott libanesisk mat blir det, längtar redan för lunch.
För hon brukar dessutom göra mina favorit rätter när hon vet att jag kommer dit så till lunch blir det (nu låter det konstigt för er andra men det är smaskens..) zuccini med ris&kött i dem, uppkokade med tomatsås o vitlök med små "dolmar" som har endast ris & majs i sig vid sidan om, ifall man önskar det. Man kan också hälla på, lyssna nu, naturel yogurt på topp, om man så önskar. Smaskens verkligen!
Middag ska hon göra min favorit soppa, linser (älskar linssopppor), potatis,lök,kryddor av allt slag, nåt spenat liknande blad men det är inte spenat och det kokas upp tillsammans, dock, kan man äta denna soppan, varm & kall. Beror på hur du gillar den, själv älskar jag den kall!
Massa rester med hem idag
Jag funderar på att lyxa till det hemma för min sjuka sambo och göra grillad kyckling med mango chutney-sås och ris. Eller så blir det korv och makaroner...
Idag blir det sallad med grillad halloumi.
Idag blir det kyckling och ris. Det funkar alltid.
Igår gjorde min man väldigt goda biff lindström med alla tillbehör.
Idag blir det en yoghurt och en macka till lunch, ikväll ska vi ut och äta med jobbet, en av kollega fyller jämt.
Hmmm.. har hittills idag satt rekord i ohälsosamt och på alla sätt olämpligt födointag... och något säger mig att trenden kommer hålla i sig tills jag slocknar ikväll.
Idag har jag ätit: Ostbågar, glass, choklad, smågodis, chips och dipp, druckit cola och kaffe.
Sonjagumman! Tack! Soppan är lika god som den låter.
Det är väl klart att du får flytta in här!
Men jag tycker nog att fru Sonja lagar väldigt god mat med så jag kommer hemskt gärna hem till dig istället! Du gör mycket mat med grytor och renkött....Mums!
Idag åt vi rostbiff, pepparsås, klyftpotatis med olivolja, rosmarin och vitlök och bagettebröd med ännu mera vitlök, olivolja, basilika och flingsalt. Nu kommer alla svimma omkull omkring oss av vitlöksdoften vi andas ut...
MV85, Mina barn skulle nog bli stormförtjusta om de fick chans att äta sånt en hel dag!
Oj vilken rolig tråd! :)
Idag blev det broccoli, kycklingfilé och wokgrönsaker med milda mini 4 % till lunch.
Jag är ju på diet innan bröllopet (12/12)!
Ikväll blir det lättkesella och kanske en proteindrink om jag är hungrig..
Den dieten som MV85 håller skulle förstöra min hy på ett kick och det går icke nu!