• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Det fanns en vad-ska-ni-äta-idag tråd förut som var jätteinpirerade.
    Det är dags för en till sådan tråd tycker jag, så vad ska ni äta idag?

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • Mamsellen på smällen

Har just ätit mamma scans köttbullar och pulvermos till lunch.

Blir en mer ordentlig middag, vad vet jag inte...

• Nordiskbrud

Ätit goda mackor till lunch och till middag ikväll blir den en ordentlig Cesarsallad med varm baguette. (Vår favorit rätt )

• EåN2010

ikväll blev det pankaka... mums inte riktigt lördags middag men det var gott i alla fall...

• Bauti

idag blev det smörgåstårta eftersom maken fyllde 40

• MV85

grillad kyckling och pasta...
    Avslutat kvällen med popcorn och film

• dfk

JuliaAmalia.
    Det där med bananerna har jag fått recept av min lilla dotter som är 9 år. Hon hade klippt ur från en tidning.
    Då ska man skala och dela bananerna på mitten.
    Sticka i en grillpinne av trä, ungefär som att det blir en glasspinne.
    Smälta mörk blockchoklad och rulla bananerna i det.
    Genast strö på saltade jordnötter. Lite trixigt är det.
    Lägg de på bakplåtspapper på en tallrik och stoppa in dom i frysen tills det blir sådär halvfruset.
    Fryser dom på för mycket, är dom jättesvåra att äta.

Men man kan ju skippa grillpinnen och göra direkt som det är med bananen kanske skuren på längden på ett fat, lite mer "vuxet".
    Kombinationen av smakerna är iallafall jättegott! Mums!

• Mamsellen på smällen

Idag blev det lax i ugn med squash, paprika, rödlök. Till det hollandaisesås och kokt potatis. Blev så himla gott!

• MV85

Idag har jag ätit en underbart mör rimmad bog, kokt potatis och pepparrotssås med ett grymt rödvin till...
    Efter det blev det Crème brûlé, latte och praliner.
    Underbart när svågern står för matlagningen - en internationellt välkänd kock med diplom från franska matakademin lagar inte äcklig mat kan jag säga Även den enklaste vardagsmat blir en upplevelse efter att han varit i farten.

• Imma

Ibland kör vi dem i ugnen också. Då brukar vi blanda kycklingen med lite paprika eller andra grönsaker och sedan någon smaksatt creme fraiche. Sedan rulla ihop wrapsen, på med riven ost och in en sväng i ugnen.
    JuliaAmalia skrev 2009-11-12 16:48:17 följande:
    Aha, för mig är det det där som ÄR tacos. Men gott är det! Och jag fick för mig att du hade dem i ugnen eller nånting, men nu förstår jag.
Svar på tråden Vad ska ni äta idag?