• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Det fanns en vad-ska-ni-äta-idag tråd förut som var jätteinpirerade.
    Det är dags för en till sådan tråd tycker jag, så vad ska ni äta idag?

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • Imma

Igår fick vi potatis över, så idag blir det nog en omelett med potatis, paprika oliver och feta.

• Tausen

Blev mixad grönsakssoppa på broccoli, blomkål och morötter- så enkelt och gott!!

• Sonja68

Har en liten renrostbiff liggande i marinad där hemma. Måste försöka sno ihop nån gryta eller nåt av den.

• Chris24
    Frujj skrev 2009-11-16 14:55:59 följande:
    Här blir det Kesolasagne!
    Mmm, va gott det låter!

Idag blir barnmat, falukorv & makaroner!
    vi båda var så sugna på det i morse o jag är hemma idag så jag ordnar det lätta
  • pettan
    Frujj skrev 2009-11-16 14:55:59 följande:
    Här blir det Kesolasagne!
    Lät jättegott! Kan man få receptet kanske?
    Idag ska jag äta fläskotletter och potatismos!
  • JuliaAmalia

Idag blir det middag hos mina föräldrar så det blir alldeles säkert något väldigt gott. Till lunch blev det fil med egenplockade blåbär.

• dfk

Det är så mysigt att bli bjuden på mat. Känns så lyxigt att sitta till bords och äta mat någon annan lagat! Sedan kommer man hem och vill prova receptet själv. Kul att få inspiration!

Här blir det min linssoppa på röda linser, gul lök, ingefära, vitlök, krossad tomat, morotsslantar, oregano och grönsaksbuljong.
    Man äter den rykande het med en klick creme fraiche i om man vill.
    Sedan är det gott med något surdegsbröd till.

• Sundance

Jag känner verkligen att jag skulle behöva något ordentligt ikväll men både jag och sambon är sjuka efter att ha vaccinerat oss. Han har legat hemma i feber men jag tog mig iväg till jobbet i alla fall, och då tycker man, när man är trött och självisk, att han kunde åka och handla hem något, men jag är väl lite orättvis. Han har ju feber och jag bara värk i varenda led, även leder jag inte ens visste oma tt jag hade. Men jag tror att det typ blir korv m bröd för oss.

• MV85

Här blev det soppa idag.. och blir imorgon oxå! Det går inte koka lite soppa, det blir alltid mycket hur man än försöker...
    Hade i alla fall purjolök och färsk röd chili, potatis, massor av färsk vitlök, grönsaksbuljong, salt och lite svartpeppar.
    Hur gott som helst, och massor av vitaminer.

Svar på tråden Vad ska ni äta idag?