• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Det fanns en vad-ska-ni-äta-idag tråd förut som var jätteinpirerade.
    Det är dags för en till sådan tråd tycker jag, så vad ska ni äta idag?

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • Heloise

Jag har ett recpet på rotsakskakor/plättar som jag funderar på om jag ska prova på fredag. Imorgon blir det biff stroganoff.

• Heloise

Nope jag tänkte faktiskt äta kyckling till, eller kanske lax, vad tror du om det?

• passionsblomman

Åh, jag vet ju inte hur de ska göras ens! Jag såg framför mig typ raggmunkar (som är ungefär det bästa jag vet) och då kom liksom fläsket med automatik...

Kyckling funkar ju till det mesta. Lax med.

• Heloise

som potatisbullar. Man anv sig av potatismos, river rotfrukter på rivjärn, strimlad purjolök. Man rör i ett ägg eller två, kryddar och så ska det vara nå mer i.
    Raggmunkar är underbara, mmmmm

• passionsblomman

Då tror jag för egen del definitivt på fläsk! Och rårörda lingon. Det ska säkert vara lite grädde i också. Det funkar alltid!

• JuliaAmalia

Heloise och Passionsblomman; Vi verkar gå i samma mattankar. Det blev potatisplättar (av potatismos) med bacon och rårörda lingon härom kvällen och nån dag framöver har jag planerat rårakor. Så gott! Har funderat på att göra som rårakor fast av morötter eller rödbetor. Det borde väl funka? Typ som rotsaksbiffar. Inbillar mig att det borde bli gott...

• dfk

Har precis ätit goda laxburgare med fullkorns hamburgerbröd,
    aioli, tomat, gurka, ärtskott, avacado och rödlök.
    Fantastiskt gott!

Jag blir också inspirerad av att göra rotsaker i ugnen.
    Kul att kunna få lite idéer till nya saker.

• Tausen

Nyttig sallad med couscous, lufttorkad skinka, sockerärtor, champinjoner, oliver, soltorkad tomat, tomat och pestodressing

• passionsblomman

Idag blir det Taccos, på begäran av min son. Min sambo kommer att bli mindre nöjd, men så är det att vara en familj.
    Sonen skuttade inte direkt omkring när jag gjorde min Wok häromdan.

Svar på tråden Vad ska ni äta idag?