• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Det fanns en vad-ska-ni-äta-idag tråd förut som var jätteinpirerade.
    Det är dags för en till sådan tråd tycker jag, så vad ska ni äta idag?

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • passionsblomman

Jag brukar grovriva rotfrukter i köttfärssås och Chili con carne och även lägga i formen när jag gör falukorv i ugn.

I Fiskgrytor och andra grytor är de ju naturligtvis självklara också!

• JuliaAmalia

Härliga middagstips! Själv är min rotfruktsfavorit ungsrostade rotfrukter med lite honung och fetaost och så lite ruccolasallad över och kanske något kött till. Mums!

• Bruden100710

Idag blir det korvstroganoff..
    Va sambon som önska det idag :D

• Heloise

JuliaAmalia: ditt rotfrukts tips är nästan mitt favvo rotfruktsrecept, jag brukar strö över lite timjan oxå, så himla gott.

Glömde säga att det blir marängsviss( inspiration ifrån Dfk) till dessert idag.

• JuliaAmalia

Passionsblomman, tack jag kommer genast!

Heloise, åh timjan kan jag tänka mig passar bra till. Får prova det nästa gång. Brukar du ha något sås-aktigt till? Jag tycker att tzatziki är gott till men har lite dåligt med idéer annars. Vore kul att ha något att variera med.

• TesshjärtaFred

Wokade grönsaker med ostronsås, taibasilika och chili från thaistället vid jobbet. Måste värma upp smaklökarna inför bröllopsresan nästa vecka. :)

• passionsblomman

Info: Fläsklägg-om ni inte redan visste det-KRYMPER ungefär tre gånger mer än jag trodde! .-( Vi fick akutkomplettera med köpeköttbullar också för att det skulle räcka!

Men det blev gott iallafall. Alltid något.

• Heloise

Jag brukar göra en fetaostsås, och skippa osten på grönisarna, och köra med lite honung, timjan, en god olivolja och flingsalt. Oftast äter vi kyckling till och fetaostsåsen.

JuliaAmalia skrev 2009-11-03 18:50:24 följande:
    Passionsblomman, tack jag kommer genast! Heloise, åh timjan kan jag tänka mig passar bra till. Får prova det nästa gång. Brukar du ha något sås-aktigt till? Jag tycker att tzatziki är gott till men har lite dåligt med idéer annars. Vore kul att ha något att variera med.
  • Iselle

Det blir laxpaket med mozzarellaost, basilika och körsbärstomater.

• JuliaAmalia
    Heloise skrev 2009-11-03 21:48:52 följande:
    Jag brukar göra en fetaostsås, och skippa osten på grönisarna, och köra med lite honung, timjan, en god olivolja och flingsalt. Oftast äter vi kyckling till och fetaostsåsen.
    Smart! Har inte tänkt så långt. Det får det bli nästa gång.
Svar på tråden Vad ska ni äta idag?