• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Det fanns en vad-ska-ni-äta-idag tråd förut som var jätteinpirerade.
    Det är dags för en till sådan tråd tycker jag, så vad ska ni äta idag?

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • Heloise

Här blir det havregrynsgröt till lunch och lasagne till middag.

• Imma

Vegetarisk lasagne blir det till middag här.

• JuliaAmalia

Till lunch blev det den kulinariska rätten korv med bröd utan för Ica Maxi. ;) Men ikväll blir det paj med ädelost, skinka och spenat. Har blivit lite smått besatt av paj. Tredje fredagen i rad nu...

• Avalon75

Vitlöks- och chilirostade scampis med tagliatelle och hummersås. Serveras med ruccola på toppen.
    är det fredag så är det.

• Bauti

Fisksoppa. Med efterrätt som svågern håller på med.

• JuliaAmalia

Pannkakor med hallonsylt och grädde. Sambon toppade även med Non stop-godisar som fanns kvar från igår. Gudomligt gott tyckte han, okej tyckte jag.

• Heloise

Måndagsmys med kompisarna och ikväll ska det tydligen bli risotto med lax mmmmm.

• Heloise

Åhåhåhåh, jag gjorde dillstuvad potatis och mammas fyllda isterband till lunch, otroligt gott. T.o.m. Panzer gillade isterbanden( eller hatade dem iaf inte)men han fick bräckt lax till istf isterband, han är itne helt övertygad än.

Jag har alltid ätit isterband så som min mamma gör dem, vilket tydligen är ovanligt eftersom de flesta äter dem bara stekta m lingonsylt alt rödbetor. Mamma delar på dem, fyller dem och steker dem i ugn. Underbart!

• JuliaAmalia
    Heloise skrev 2009-11-09 15:10:57 följande:
    Åhåhåhåh, jag gjorde dillstuvad potatis och mammas fyllda isterband till lunch, otroligt gott. T.o.m. Panzer gillade isterbanden( eller hatade dem iaf inte)men han fick bräckt lax till istf isterband, han är itne helt övertygad än.Jag har alltid ätit isterband så som min mamma gör dem, vilket tydligen är ovanligt eftersom de flesta äter dem bara stekta m lingonsylt alt rödbetor. Mamma delar på dem, fyller dem och steker dem i ugn. Underbart!
    Lät kanongott! Själv har matlagningsfantasin gått ner på noll för nu är det bakning i massor som gäller. Sambon fyller år imorgon och det är både tårtkalas med familjerna och fika med vänner som står på schemat denna vecka så jag är i full gång med morotsbröd, marängtårta, kolakakor mm. Till kvällsmat ikväll får det bli något snabbt och enkelt.
Svar på tråden Vad ska ni äta idag?