• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Det fanns en vad-ska-ni-äta-idag tråd förut som var jätteinpirerade.
    Det är dags för en till sådan tråd tycker jag, så vad ska ni äta idag?

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • Imma

Idag ska vi göra kycklingwrap med massor av sallad och gräddfil.

• JuliaAmalia
    Imma skrev 2009-11-12 15:35:38 följande:
    Idag ska vi göra kycklingwrap med massor av sallad och gräddfil.
    Och vad har du i wrapen? (Behöver all matinspiration jag kan få!)
  • Imma

Vi kör lite som en vanlig taco, dvs finskuren kyckling kryddad med tacokrydda. Sedan wrapbröd (burrito) med lite sallad, majs, gurka, riven ost (kanske), tacosås och gräddfil. Alltså vi kör den inte i ugnen efter att vi har fyllt den, men det kanske du förstod på innehållet.

JuliaAmalia skrev 2009-11-12 15:40:56 följande:
    Och vad har du i wrapen? (Behöver all matinspiration jag kan få!)
  • JuliaAmalia
    Imma skrev 2009-11-12 15:44:39 följande:
    Vi kör lite som en vanlig taco, dvs finskuren kyckling kryddad med tacokrydda. Sedan wrapbröd (burrito) med lite sallad, majs, gurka, riven ost (kanske), tacosås och gräddfil. Alltså vi kör den inte i ugnen efter att vi har fyllt den, men det kanske du förstod på innehållet.
    Aha, för mig är det det där som ÄR tacos. Men gott är det! Och jag fick för mig att du hade dem i ugnen eller nånting, men nu förstår jag.
  • MV85

Idag har jag inte ätit hemma... så det blev något kött jag inte identifierat, ris och sås till middag o så våfflor med sylt och grädde till kvällsmat

• dfk

Tack Heloise för receptet!
    Middagen kommer att bli renskav med ris och svartvinbärsgéle.
    Dessert: chockladöverdragna bananer med saltade jordnötter. In i frysen en stund, sedan äter man.

• JuliaAmalia

dkf: Hur gör du med bananerna, doppar du dem i smält choklad först? Lät smarrigt!

Här hemma blir det hemmagjorda hamburgare och sedan choklaaaaad i mängder. Hurra för fredag!

• Sonja68

Mina flickor fick syn på sån där färdig risgrynsgröt som låg i kylskåpet och ville ABSOLUT ha det till middag! Vilken tur för mig, för jag har noll inspiration och dessutom värsta huvudvärken. Så jag slapp fundera och våndas vid spisen

• Heloise

Idag blir det varma mackor, helt fel och onyttigt men lättlagat och enkelt. Allt blir bättre med ett glas rött, varma mackor och vin

• MV85

Pasta o korv åts innan idag... är nu sugen på varma mackor med tonfisk och tomat så det får det bli.

Svar på tråden Vad ska ni äta idag?