• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Det fanns en vad-ska-ni-äta-idag tråd förut som var jätteinpirerade.
    Det är dags för en till sådan tråd tycker jag, så vad ska ni äta idag?

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • Sundance

Jag föreslog för min sambo att handla till den där kasslern igår men så ringde han och sa att "jag känner inte för att ställa mig vid spisen, kan jag handla nachos och guacamole istället". Suck, som om det skulle blivit han som stod där framför spisen. Det har han inte gjort sedan innan vi blev tillsammans. Men i vilket falls om helst så kände jag plötsligt inte heller för att stå vid spisen så det fick bli nachos ändå. Får väl göra ett nytt försök ikväll...

• Sonja68

idag gjorde jag den där kycklingen med citron o oliver som JuliaAmalia tipsade om. Enkel o god, t.o.m ungarna åt.

• Chris24

Idag blir det hemmalagade köttbullar i tomtat& oliver sås ihop med vitlök & andra kryddor som man njuter av, kokas upp i en lång stund så det blir mer smak ihop med såsen,serverar det med spagetti, enkelt men gott!

Och rester till sambon som jag har ännu en gång tvingat att jobba övertid i helgen för att spara ihop så mycket pengar vi kan för bröllopet

• JuliaAmalia
    Sonja68 skrev 2009-11-19 21:58:43 följande:
    idag gjorde jag den där kycklingen med citron o oliver som JuliaAmalia tipsade om. Enkel o god, t.o.m ungarna åt.
    Vad kul att du provade på det, ett av mina favoritrecept!

Ikväll blir det fredagsklassikern tacos och sen pannacotta med sommarens hallon till efterrätt.
  • dfk

Heloise!
    Nu har jag skickat lite recept...

• Akutsyrra

Vilken kanonbra tråd! Precis vad jag behöver :)är så fantasilös!

Men här blir det sallad eller soppa (ska jobba inatt och har ingen större lust att engarera mig)

• Akutsyrra
    Akutsyrra skrev 2009-11-22 17:00:58 följande:
    Vilken kanonbra tråd! Precis vad jag behöver :)är så fantasilös!Men här blir det sallad eller soppa (ska jobba inatt och har ingen större lust att engarera mig)
    Blev köttbullar, potatismos och sås istället!
Svar på tråden Vad ska ni äta idag?