• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Det fanns en vad-ska-ni-äta-idag tråd förut som var jätteinpirerade.
    Det är dags för en till sådan tråd tycker jag, så vad ska ni äta idag?

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • Tausen

Känner igen det där-är i samma sits.
    Blivit jordgubbs och vitchoklasmousse tårta, marängtårta, sockerkaka med vaniljfyllning, chokladrulltårta med hallon, kladdkaka och fruktsallad. Vi blir väl ca 25-30 pers som ska trycka in oss i våran lilla två på fika. :)

JuliaAmalia skrev 2009-11-09 15:14:53 följande:
    Lät kanongott! Själv har matlagningsfantasin gått ner på noll för nu är det bakning i massor som gäller. Sambon fyller år imorgon och det är både tårtkalas med familjerna och fika med vänner som står på schemat denna vecka så jag är i full gång med morotsbröd, marängtårta, kolakakor mm. Till kvällsmat ikväll får det bli något snabbt och enkelt.
  • Bauti

idag slår jag till på stort och steker pannkakor

• JuliaAmalia
    Tausen skrev 2009-11-10 12:37:37 följande:
    Känner igen det där-är i samma sits.Blivit jordgubbs och vitchoklasmousse tårta, marängtårta, sockerkaka med vaniljfyllning, chokladrulltårta med hallon, kladdkaka och fruktsallad. Vi blir väl ca 25-30 pers som ska trycka in oss i våran lilla två på fika. :)
    Säger bara MUMS! Lät supergott! Håller precis på att lägga ihop min marängtårta med citronkräm och hallon. Hoppas på bra resultat... Dock kommer vi äta ihjäl oss på den då vi bara blir hälften så många ikväll som vi räknat med då hela min familj blivit sjuk. Så mycket tårta kommer det bli...
  • HelenaO

Idag ska vi faktiskt äta ute... och fira vår 7års dag. Mysigt!

• Tausen

Mat idag blir lax, potatis och hollandaisås och imorgon blir det restaurant för att fira sambon (tårt och kakkalaset går av stapeln först på fredag)

• Heloise

Julia Amalia och Tusen behöver ni någon hjälp med att äta upp slå en pling

I dag blir det rester, dvs ännu en dag av isterbandslycka! Imorron ska vi äta lasagnen som jag aldrig gjorde förra veckan, jag måste inventera frysen, vi har så otroligt mkt mat där men jag vet inte riktigt exakt vad som finns där.

• dfk

Heloise, hur gör du isterbanden? Det låter gott, och det var länge sen jag åt isterband. Jag har nog bara stekt dom tidigare.
    Kan vara kul att göra något recept.
    Det blir nog små fetaostknyten, kalamataoliver, tzatziki och god tomatsallad idag tror jag.

• Heloise

Dfk:
    Jag delar dem men de skall fortfarande sitta ihop, sedan hackar jag smörgåsgurka, rödbetor och rödlök( ibland lite äpple) och så lägger man hacket i "fickan" på istanbanded och så in i ugnen på 225 grader i ca 15 min. Jag har dillstuvad potatis till men mamma gör potatismos till dem ibland,

Fetaostknyten mmm det receptet skulle jag vilja ha!

I dag blir det lasagne.

• JuliaAmalia

Heloise, välkommen! Frysen svämmar över av marängtårta och jag sitter just nu och knaprar på ett gäng kolakakor. Här finns hur mycket fika som helst. Love it!

• JuliaAmalia

Middag idag blir tomatsoppa och varma mackor med salami och tomat.

Svar på tråden Vad ska ni äta idag?