• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Det fanns en vad-ska-ni-äta-idag tråd förut som var jätteinpirerade.
    Det är dags för en till sådan tråd tycker jag, så vad ska ni äta idag?

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • Heloise

Adoptera mig snälla!

passionsblomman skrev 2009-11-03 14:49:17 följande:
    Idag ska jag göra rotmos och fläsklägg. Det har jag faktiskt aldrig gjort själv förut...
  • passionsblomman

Välkommen lilla vän! Vill du bo i Öfre eller Nedre tornrummet?

Heloise skrev 2009-11-03 14:55:03 följande:
    Adoptera mig snälla!
  • Heloise

Öfre tack( får jag döpa rummet till Gryffindor ?)
    Hoppas bara att man får ha pojkar på rummet...

passionsblomman skrev 2009-11-03 14:58:32 följande:
    Välkommen lilla vän! Vill du bo i Öfre eller Nedre tornrummet?
  • passionsblomman

Såklart man får! och husdjur också.

Heloise skrev 2009-11-03 15:28:16 följande:
    Öfre tack( får jag döpa rummet till Gryffindor ?)Hoppas bara att man får ha pojkar på rummet...
  • Jojjo82

Ikväll firar jag och min man 3 år tillsammans, så då blir det smaskig mat på Vietnamesisk restaurang. Tror jag väljer detta:
    "Grillad oxfilé (medium) på citrongräs med sesamfrö. Serveras med färska risnudlar, sallad, färska örter, jordnötter, rostad lök och sötsur fisksås."
    Fy tusan vad gott det ska bli!

• MV85

Biffar jag stekte igår kväll med pasta till.
    Inget lyxigt eller så, men mättande o faktiskt rätt gott

• JuliaAmalia
    passionsblomman skrev 2009-11-03 14:49:17 följande:
    Idag ska jag göra rotmos och fläsklägg. Det har jag faktiskt aldrig gjort själv förut...
    Fy så gott! Tänk att något som låter så icke gott kan vara så otroligt smarrigt! Du kan inte posta iväg en portion till Dalarna?

Och dfk, tack snälla för receptet! Kan bli en provlagning till helgen.
  • passionsblomman

Du får också komma och äta med Heloise och mig om du vill. Du får bo i Nedre tornrummet!

Och TÄNK att det faktiskt finns BILLIG mat som är god också! Rotfruktsvecka på ICA
    nyligen, 2,90 kr /kg och så fläsklägg för runt 25 spänn, lite lök, kryddor, potatis och så tar jag väl i smör och grädde i moset också. Inte en dyr middag alls!

JuliaAmalia skrev 2009-11-03 17:33:02 följande:
    Fy så gott! Tänk att något som låter så icke gott kan vara så otroligt smarrigt! Du kan inte posta iväg en portion till Dalarna? Och dfk, tack snälla för receptet! Kan bli en provlagning till helgen.
  • Heloise

rotfrukter är underbara! Ibland gör jag rotmos med buljonkokta kycklingfileér och en senapscreme, andra gånger rotfruktsgryta med "fin" falukorv.

Svar på tråden Vad ska ni äta idag?