• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Det fanns en vad-ska-ni-äta-idag tråd förut som var jätteinpirerade.
    Det är dags för en till sådan tråd tycker jag, så vad ska ni äta idag?

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • Malung86

Idag blev det pasta med kyckling, broccoli, paprika och fetaost!

• Heloise

En av våra vänner är underbar, hon var förbi jobbet idag med två matlådor( lasagne) så vis kulle slippa laga mat när vi kom hem, det är så attajg får lust att gråta en skvätt av lycka

• Tausen

Blev kyckling och grönsaker i sataysås och ris..mmm

• Sonja68

Chili-con-carne som jag gjorde igår!

• Chris24
    Sonja68 skrev 2009-11-23 14:05:11 följande:
    Chili-con-carne som jag gjorde igår!
    ÅÅÅH Älskar Chili con carne alltså!!
  • Sundance

Ska nog göra en supergod korvgryta med kokt potatis till. Och lite rårivna morötter. Sambon är galen i den. Det är nog det enda vi kan käka 2-3 gånger/vecka utan att tröttna. Och billigt också

• Sundance

Falukorv, typ en halv.
    Lök som du bryner tillsammans med korven. Och vitlök också. En klyfta kanske, men efter behag. Sambon är nojig över att lukta vitlök på jobb så det är inte alltid jag har i det. Sedan häller du på ett paket krossade tomater. Eller 1 1/2 kanske. Och sen ska det i svartpeppar, senap, tomatpurré, salt och oregano. Har tyvärr inte de exakta måtten här nu, men jag kan skriva in dem imorn. Men tror att det var 1 tsk senap, 1 tsk oregano, 1 krm svartpeppar, och 1 msk tomatpurré. Saltet minns jag inte alls tyvärr. något krm kanske... Älskar oregano så denna är en klar favorit. Vi brukar göra dubbel sats så att vi kan ha med lunchlådor också, så den funkar bra att värma.

• Pumpkin

Hmm, låter precis som en av mina favoritkorvgrytor - från baksidan av en förpackning passerade tomater från ICA. Kan det vara samma kanske?

Sundance skrev 2009-11-23 15:07:17 följande:
    Falukorv, typ en halv.Lök som du bryner tillsammans med korven. Och vitlök också. En klyfta kanske, men efter behag. Sambon är nojig över att lukta vitlök på jobb så det är inte alltid jag har i det. Sedan häller du på ett paket krossade tomater. Eller 1 1/2 kanske. Och sen ska det i svartpeppar, senap, tomatpurré, salt och oregano. Har tyvärr inte de exakta måtten här nu, men jag kan skriva in dem imorn. Men tror att det var 1 tsk senap, 1 tsk oregano, 1 krm svartpeppar, och 1 msk tomatpurré. Saltet minns jag inte alls tyvärr. något krm kanske... Älskar oregano så denna är en klar favorit. Vi brukar göra dubbel sats så att vi kan ha med lunchlådor också, så den funkar bra att värma.
Svar på tråden Vad ska ni äta idag?