• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Sonja68

Ninnis: Jo, jag blev också förvirrad. Men så började jag läsa och det är en influensabakterie. Även om man är vaccinerad så kan man drabbas av den, men i betydligt lindrigare form, eftersom man är just vaccinerad och har antikroppar som "tar hand om" och bekämpar elakingarna. Om man INTE tagit vaccinet, ja då kan det utvecklas till lunginflammation, hjärnhinneinflammation och en massa andra RIKTIGT hemska grejer.
    TUR att jag vaccinerade mina barn enl. vaccinationsprogrammet när de var bebisar! Det var ju modernt (kanske är fortfarande) att tacka nej till vaccin där ett tag, för man var rädd för ev. biverkningar.

Hvidbrud: jag skulle vaccinera mig i ditt ställe. Nu har jag sett med egna ögon att små barn kan drabbas riktigt hårt av svininfluensan, medan för oss vuxna är det som en "vanlig" influensa. Och undvik stora folksamlingar! Efter att min Katja fick RS-virus 10 dagar gammal så undrar jag hur bra det är att dra ut bebisar (som jag själv gjorde) i affärer och dyl. när de är nyfödda. Nu är ju din tös inte nyfödd, men ändå. Var försiktig (vilket jag vet att du är) med din guldklimp ♥

• Ninnnis

Ja, jag tyckte det lät lite konstigt med babiankaka

Hvidbrud skrev 2009-11-06 13:25:57 följande:
    Nä, nu tror jag at jag skaglida på socherna ut i köket och baba en babankaka av de bruna bananerna,
  • Ninnnis

Vad synd om du inte kan vara med nästa söndag, Hvidis!

Har du aldrig sett KBJ?! Du får spela in det i år om det krockar med tomten. E måste ju få rätt tradition från början

Leksi, ja hur var det med din ÄL? Du testade utan att få utslag men hade ÄL ändå?

• Ninnnis

*funderar på om jag ska ta en kanelbulle trots att jag åt en kaka efter lunchen*

• Fru E

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaajjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj!!

Så nu har jag fått en naken bak masserad och det var INTE det minsta skönt! Fablars vad ont det ska göra för att det ska bli bra men massören var trevlig och inte det minsta generad när han drog ner trosorna på mig (hade dock x antal handdukar på mig så han såg bara en halva åt gången )
    Han såg inga tecken på ischias men rekommenderade en naprapat i Malmö som var hans lärare så får väl boka in en tid och få ryggen knäckt *ryser*

Ninnis-klart du ska ha en kanelbulle!!!!

• Ninnnis

Oj, EA! Har du icshias?! Det låter inget vidare... Känns det bättre nu efteråt?

• Fru E

Ninnis-nej tydligen hade jag inte det ändå för triggerpunkterna som han tryckte på visade inte på det. Men jag var väldigt spänd i "rumpmusklerna" sa han
    Vet inte om det känns bättre direkt utan får vänta och se men öm är jag tänkte stretcha morgon och kväll samt boka naprapaten

Sonja-"skönt" att ni fick en diagnos och lillan börjar bli bättre

Testade nyss Marabous nya vinterchoklad och den får betyg godkänt

• Ninnnis

Det måste ju vara samma sak som att ha tight rumpa

EA&MJ skrev 2009-11-06 15:34:51 följande:

Men jag var väldigt spänd i "rumpmusklerna" sa han
  • Fru E

ja men visst så tolkade jag det med när man låg med brallorna neddragna

Svar på tråden I vått och torrt och väntan